Buradasın
E-ticaret firmaları iade edilen kargolardan neden şikayetçi?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-ticaret firmaları, iade edilen kargolardan lojistik, iş gücü ve finansal maliyetlerin artması nedeniyle şikayetçidir 12.
Özetle, şikayetler şu nedenlerden kaynaklanmaktadır:
- Ürünlerin geri gönderilmesi: Sadece ürünlerin geri taşınması değil, aynı zamanda iade edilen ürünlerin yeniden satılabilir duruma getirilmesi için yapılan işlemler de maliyetleri artırmaktadır 13.
- Yüksek iade oranları: Özellikle giyim sektöründe beden uyumsuzluğu ve tarz beğenmeme gibi sebeplerle yüksek iade oranları, firmaların sürdürülebilirliğini zorlamaktadır 12.
- Müşteri memnuniyeti: Tüketici hakları çerçevesinde sunulan ücretsiz iade seçeneği, müşteri memnuniyetini artırsa da firmaların maliyetlerini yükseltmektedir 3.
- Çevresel etkiler: İade edilen ürünlerin çoğu zaman daha düşük fiyatlarla satılması, karlılığı düşürmekte ve çevreye zarar vermektedir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: