Buradasın
E fatura başvurusu nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-fatura başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Mali mühür veya e-imza temini: E-fatura başvurusu yapabilmek için geçerli bir mali mühür veya e-imza sahibi olmak gereklidir 23.
- Başvuru formunun doldurulması: Gerçek kişiler e-Devlet hesabını, tüzel kişiler ise vergi numarası ve şifresini kullanarak Gelir İdaresi Başkanlığı’nın İnteraktif Vergi Dairesi’ne giriş yapar ve vergi işlemleri menüsünden “e-Belge” sayfasına geçer 24. Burada “e-Fatura” seçeneği seçilerek başvuru ekranına ulaşılır ve form doldurulur 24.
- Gerekli belgelerin hazırlanması: Şirket türüne bağlı olarak "E-Fatura Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi", "Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi", noter tasdikli imza sirküleri ve kuruluş sözleşmesi gibi belgeler hazırlanmalıdır 245.
- Başvurunun onaylanması: Form doldurulduktan sonra e-imza veya mali mühür ile başvuru onaylanır 34.
- Aktivasyon: Başvuru onaylandıktan sonra, e-fatura sisteminin kullanıma açılabilmesi için aktivasyon işleminin yapılması gerekir 3.
Başvuru sürecinde bir uzmandan destek almak, işlemlerin doğru ve hızlı bir şekilde tamamlanmasına yardımcı olabilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: