E-Arşiv aylık rapor oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Oluşturulan e-arşiv faturaların gönderilip gönderilmediğini, numara ve tarih ardışıklığında bir yanlışlık olup olmadığını ve varsa iptal faturaların aktarılıp aktarılmadığını kontrol edin. 2. Orkestra öğe ağacında "E-Fatura" altında bulunan "E-Arşiv Raporları"na tıklayın. 3. "Yeni" butonuna tıklayın. 4. Örneğin, "16.08.2021-16.08.2021 tarihleri arasında yollanan e-arşiv faturalarının raporu entegratörde oluşturulacaktır. İşleme devam edilsin mi?" gibi bir soru sorulduğunda "Evet" butonuna tıklayın. 5. İşlem tamamlandıktan sonra "Son" butonuna tıklayın. 6. Ön izleme ekranında "Dönem Özellikleri", "Fatura Listesi" ve "Fatura İptal Listesi" kontrollerini yaptıktan sonra "GİB’e Gönder" butonuna tıklayarak raporun gönderilmesini sağlayın. Raporun gönderim durumu, "GİB’e Gönder" işlemi yapılana kadar "Hazır" olarak görünür. E-arşiv aylık rapor oluşturma süreci, kullanılan yazılım ve sisteme göre değişiklik gösterebilir.