Buradasın
Defter beyanda sorun yaşıyorum ne yapmalıyım?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Defter Beyan Sistemi'nde yaşanan sorunlar için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Sistemin resmi web sitesini ve duyuruları takip etmek 3.
- Teknik destek hattı veya vergi daireleri ile iletişime geçmek 3.
- Sorunlar hakkında bilgi almak ve çözüm önerileri talep etmek 3.
- Vergi beyannamelerini zamanında gönderebilmek için alternatif yöntemler ve çözümler aramak 3.
Defter Beyan Sistemi'nde sıkça karşılaşılan hatalardan bazıları ve çözümleri şu şekildedir:
- "Başvuru onaylanmalıdır" hatası 4. Bu hata, genellikle basit usulde olan mükellefler için geçerlidir 4. Hatanın çözümü için, ilgili mükellefe Defter-Beyan sisteminden başvuru onay verilmesi yeterlidir 4.
- "Sicil servis yanıt vermiyor" hatası 4. Bu hatanın sebebi, firma tanımlamalarındaki T.C. Kimlik Numarası veya Vergi Numarasının yanlış girilmesidir 4. Firma tanımlamalarına gelerek T.C. Kimlik Numarası veya Vergi Numarasını düzeltmek bu hatayı çözer 4.
- "Gelir kayıt alt türü boş olamaz" uyarısı 4. Bu uyarı alındığında yapılması gereken, işlem türünün seçilmesidir 4. Bunun için portaldan gelir kayıt alt türünün açılması gereklidir 4.
Ayrıca, sistem hatası nedeniyle başvuru yapılamaması durumunda, vergi dairesine dilekçe ile müracaat edilerek "sistem hatası nedeniyle başvurunun yapılamadığı" bilgisi verilmeli ve cezai işlem uygulanmaması talep edilmelidir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: