• Buradasın

    Defter-beyan dönem seçimi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Defter-Beyan Sistemi'nde dönem seçimi şu şekilde yapılır:
    1. Sisteme giriş yapıldıktan sonra, sol menüde "Sistem Yönetimi" başlığı altında yer alan "Defter İşlemleri" menüsü tıklanır 1.
    2. "Defter İşlemleri"nden işlem yapılmak istenen dönem ve defter seçilerek, "işlem yap" butonu tıklanır 1.
    3. Ayrıca, "Varsayılan Olarak Ayarla" seçeneği işaretlenirse, tekrar değişiklik yapılıncaya kadar Sisteme her girişte seçilen dönem ve defter üzerinde işlem yapılır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Defter Beyan ilk kayıt nasıl yapılır?

    Defter Beyan Sistemi'ne ilk kayıt için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Gerekli Hazırlıklar: Geçerli bir e-posta adresi, telefon numarası, e-Devlet şifresi, mobil imza veya elektronik imza gereklidir. 2. Giriş: - Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmi web sitesi olan www.defterbeyan.gov.tr adresine gidilir. - "Sisteme Giriş" sekmesine tıklanır. - e-Devlet şifresi, TCKN ve şifre veya kullanıcı kodu ile giriş yapılır. 3. Başvuru: - "Başvuru" sekmesine tıklanır. - "Kendim için başvuru yapacağım" veya "Mükellefim için başvuru yapacağım" seçeneği seçilir. - Gerekli bilgiler (kişisel ve işletme bilgileri) doldurulur. - Damga vergisi sürekli mükellefiyseniz "Damga Vergisi Defteri" seçeneği işaretlenir. - "Defter Beyan Sistemi kullanım koşullarını okudum, kabul ediyorum" kutusu işaretlenir. - Başvuru önizlenir, çıktı alınabilir ve "Başvuru" butonuna tıklanarak işlem tamamlanır. Alternatif olarak, mükellefler bağlı oldukları vergi dairesine bizzat veya meslek mensupları aracılığıyla da başvuru yapabilir.

    Defter beyana kimler girebilir?

    Defter-Beyan Sistemi'ne girebilenler ve kullanabilecekler şunlardır: Basit usule tabi mükellefler. İşletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler. Serbest meslek kazancı elde eden mükellefler. Noterler. Sistemi kullanamayacak olanlar: Kurumlar vergisi mükelleflerinden işletme hesabı esasına göre defter tutmalarına Bakanlıkça müsaade edilenler; Bilanço esasına göre defter tutan mükellefler; Gelirleri sadece ücret, gayrimenkul sermaye iradı, menkul sermaye iradı ile diğer kazanç ve iratlardan oluşan gelir vergisi mükellefleridir.

    Defter beyanda hangi defterler tutulur?

    Defter Beyan Sistemi'nde tutulabilecek defterler şunlardır: İşletme Defteri; Serbest Meslek Kazanç Defteri; Çiftçi İşletme Defteri; Amortisman Defteri; Envanter Defteri; Damga Vergisi Defteri; Ambar Defteri; Bitim İşleri Defteri. Bu defterlerin dışındaki defterler ya kâğıt ortamında ya da e-defter portalında tutulur.

    Defter Beyan'da yıl sonu işlemleri nasıl yapılır?

    Defter Beyan Sistemi'nde yıl sonu işlemleri şu şekilde yapılır: 1. Dönem ve Defter Seçimi: Sisteme giriş yapıldıktan sonra, sol menüde yer alan "Sistem Yönetimi" başlığı altındaki "Defter İşlemleri" menüsünden işlem yapılacak dönem ve defter seçilir. 2. Hesap Özeti Oluşturma: "Muhasebe Bilgileri" başlığı altındaki "Hesap Özeti" menüsünden hesaplama türü (ticari veya mali) seçilerek başlangıç ve bitiş tarihleri belirlenir ve "Oluştur" butonuna basılır. 3. Gelir ve Gider Kayıtları: Gelir ve gider kayıtları, "Gelir Ekle" seçeneği üzerinden belge bilgisi ve gelir kalemleri girilerek yapılır. 4. Z Raporları ve Emtia Girişi: İşletme hesabına tabi mükellefler, Z raporlarını ve dönem sonu emtia girişini "Toplu Gelir Belgesi Ekle" menüsü üzerinden yapabilirler. 5. Defter Görüntüleme: Seçilen dönem ve defter, "Defter" menüsü üzerinden görüntülenebilir.

    Defter beyan dönem başı emtia nasıl yapılır?

    Defter Beyan Sistemi'nde dönem başı emtia kaydı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Sisteme giriş yaptıktan sonra "Mali Müşavir İşlemleri" bölümünün altındaki "Mükellef Yönetimi" kısmına girilir. 2. Mükellef seçimi yapılır. 3. İşletme Defterine geçiş yaptıktan sonra "Muhasebe Bilgileri", "Gider Ekle" bölümlerine geçiş yapılır. 4. Doğru tarih girişleri yapılır. 5. Belge türü olarak "Zaruri Olmayan Giderler" seçilir. 6. Gider kayıt türü olarak "Ticari Mal Alımı", gider kayıt alt türü olarak ise "Dönem Başı Emtia" seçilir. 7. Mevcut olan dönem başı emtia tutarı girilir ve açıklama yazılır. 8. "Satır Ekle" diyerek eklenen giderlere ekleme yapılır ve "Kaydet" butonuna basılır. Defter Beyan Sistemi'nde dönem başı emtia kaydı yaparken bir meslek mensubundan destek alınması önerilir.

    Defter beyan evrak sıralaması nasıl yapılır?

    Defter beyan sisteminde evrak sıralaması, "Deftere Kayıt Tarihi" ve "Belge Tarihi" alanlarına göre yapılır. Deftere Kayıt Tarihi: Defterde görüntülenecek kayıtların tarihidir. Belge Tarihi: Sisteme girilecek belgenin üzerinde yazan tarihtir. Birden fazla belgenin "çoklu belge" türü ile tek bir kayıtla sisteme kaydında, aynı aya ait belgelerden düzenlenme tarihi en son olanına ilişkin tarih, hem "Deftere Kayıt Tarihi" hem de "Belge Tarihi" alanlarına girilir.

    Bilançoya geçen işletme defter-beyan kullanabilir mi?

    Bilançoya geçen işletmeler, Defter-Beyan Sistemini kullanamazlar.