• Buradasın

    Belediyelerin grup yükseltilmesi ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Belediyelerin grup yükseltilmesi, nüfus, sanayi, ticaret veya turizm yönünden önem arz etme gibi kriterlere göre, belediyelerin bir üst gruba taşınması anlamına gelir 13.
    Bu işlem, 3 Ağustos 2022 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Belediye Gelirleri Kanunu Genel Tebliği (Seri No: 2022/1) ile düzenlenmiştir 3. Tebliğde, "Ticari ve/veya turistik yönden önem arz eden belediyeler" ile "il/ilçe merkezi olan belediyeler" mensup oldukları gruptan bir üst gruba yükseltilmiştir 23.
    Ayrıca, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın 2022 yılında yaptığı düzenlemelerle, nüfusu artan ve grup yükselmesi gereken belediyelerin işlemleri de bu kapsamda değerlendirilmiştir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Büyükşehir belediyeleri ve il belediyeleri arasındaki fark nedir?

    Büyükşehir belediyeleri ve il belediyeleri arasındaki bazı farklar şunlardır: Yönetim Yapısı: Büyükşehir belediyeleri, bir belediye başkanı ve büyükşehir belediye meclisinden oluşur. İl belediyelerinde ise belediye başkanı ve belediye meclisi bulunur. Görev ve Yetkiler: Büyükşehir belediyeleri, ulaşım, altyapı, çevre, büyük parklar gibi il genelini ilgilendiren büyük projelerden sorumludur. İl belediyeleri, daha lokal hizmetlere odaklanır; mahalleler, yerel parklar, yerel temizlik, sokak düzenlemeleri gibi konularda hizmet sunar. Bütçe ve Finansman: Büyükşehir belediyeleri, il genelindeki vergiler ve bütçeleri kullanarak daha büyük ölçekli projelere finansman sağlar. İl belediyelerinin bütçesi daha sınırlıdır ve sadece ilçenin sınırları içindeki hizmetler için harcanır.

    Belediyelere hangi yetkiler devredildi?

    2025 yılı itibarıyla belediyelerden bazı yetkiler alınarak diğer kurumlara devredilmiştir. Bu yetkiler arasında: Toptancı hallerinin kuruluş izni: Ticaret Bakanlığı'na devredilmiştir. Kentsel dönüşüm ve imar yetkileri: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na devredilmiştir. Sosyal yardım projeleri: İçişleri veya ilgili bakanlıklardan izin alınması gerekmektedir. İhale ve harcamalar: Bakanlık onayına bağlanmıştır. Bu düzenlemeler, belediyelerin ekonomik ve idari yetkilerinin bir kısmını kaybetmesine neden olmuştur.

    Belediyelerde performans yönetimi nedir?

    Belediyelerde performans yönetimi, belediyenin hedeflerine ulaşması için kaynaklarını ve insan gücünü en etkin şekilde kullanmayı amaçlayan bir süreçtir. Performans yönetiminin temel aşamaları: 1. Planlama: Belediyenin hedef ve maksatlarına ulaşmak için yıllık, 5-10 yıllık ve uzun vadeli planların yapılması. 2. Programlar: Planların yıllık programlar şeklinde gerçekleştirilmesi. 3. Uygulamalar: Plan ve programların hayata geçirilmesi. 4. Kontroller: Uygulamaların takip ve değerlendirilmesi. 5. Önlemler: Ortaya çıkan aksaklık ve hatalar için tedbir alınması. Performans yönetiminin diğer amaçları: - Etik değerler ve kurum misyonuna bağlılık kültürünün oluşturulması. - Bilgi teknolojilerine dayalı yüksek iletişim sağlanması. - Performans ölçüm ve değerlendirme sisteminin kurulması. - Performans denetiminin gerçekleştirilmesi.

    Belediye grupları neye göre belirlenir?

    Belediye grupları, nüfus ve sosyal-ekonomik gelişme durumlarına göre belirlenir. 2022 yılı itibarıyla belediyeler beş gruba ayrılmıştır: 1. Nüfusu 250.000'den fazla olan belediyeler. 2. Nüfusu 100.001-250.000 arasında olan belediyeler. 3. Nüfusu 50.001-100.000 arasında olan belediyeler. 4. Nüfusu 10.001-50.000 arasında olan belediyeler. 5. Nüfusu 10.000'e kadar olan belediyeler. Sanayi, ticaret veya turizm yönünden önem arz eden belediyeler ile ilçe merkezi olan belediyeler, mensup oldukları gruptan bir üst gruba yükseltilir. Belediyelerin nüfuslarının tespitinde, Türkiye İstatistik Kurumu'nun Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi sonuçları esas alınır.

    Hangi belediyeler 1 grup oldu?

    1. grup belediyeler, nüfusları 250.000'den fazla olan belediyelerden oluşmaktadır. Bu kapsamda, 2022 yılı itibarıyla bazı 1. grup belediyeler şunlardır: - Büyükşehir belediyeleri. - Sakarya'da: Adapazarı, Serdivan, Geyve, Karasu, Akyazı, Erenler, Hendek.

    Belediyelerin yetkileri neden kısıtlandı?

    Belediyelerin yetkilerinin kısıtlanmasının bazı nedenleri: Kaçak yapılaşmayı önlemek ve yapı denetimini artırmak. Merkezi yönetimin kontrolünü artırmak. Yolsuzlukları önlemek. Bu düzenlemeler, muhalefet tarafından yerel yönetimlerin yetkilerinin gaspı olarak eleştirilmektedir.

    Belediyeleri kim denetler?

    Belediyeleri iç ve dış denetim olmak üzere iki şekilde denetleyen kurumlar bulunmaktadır: İç Denetim: Belediyenin kendi bünyesinde bulunan denetim birimi tarafından gerçekleştirilir. Dış Denetim: Sayıştay tarafından yapılan denetim, belediyelerin mali işlemlerinin kanunlara, kurumsal amaç, hedef ve planlara uygunluğunu, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanılıp kullanılmadığını inceler. İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan denetim ise belediyelerin idari işlemlerinin hukuka uygunluğunu ve belediye hizmetlerinin etkin, verimli ve zamanında yerine getirilip getirilmediğini kontrol eder.