Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
B2B (Business to Business) ve B2C (Business to Consumer) arasındaki temel farklar şunlardır:
- Alıcı ve Satıcı: B2B'de hem alıcı hem de satıcı işletmelerdir 35. B2C'de ise alıcı nihai tüketici, satıcı ise işletmedir 35.
- Satış Hacmi: B2B yüksek ticaret hacmine sahipken, B2C sektöre ve döneme göre değişen bir ticaret hacmine sahiptir 3.
- Fiyat Politikası: B2B'de fiyatlar sipariş hacmine ve anlaşmaya göre değişkendir, B2C'de ise kampanya dönemleri dışında fiyatlar genellikle sabittir 3.
- Müşteri İlişkileri: B2B'de müşterilerle uzun süreli ilişkiler kurulurken, B2C'de kurulan ilişkinin süresi işletme özelinde değişkendir 3.
- Tekrarlayan Satışlar: B2B'de tekrarlayan satış oranı genellikle yüksekken, B2C'de hem tek seferlik hem de tekrarlayan satışlar mümkündür 3.
- Oryantasyon: B2B'de ürün veya hizmetin ücret, zaman ve ne kadar mal olacağına odaklanılırken, B2C'de bireyin kendine ne gibi faydaları olacağına bakılır 4.
- Karar Verme: B2B'de karar vermeye dahil olan birden çok taraf varken, B2C'de genellikle bir veya iki kişinin kararı gerekir 5.
- Satın Alma Süreci: B2B'de karar verme modeli daha uzun sürerken, B2C'de satın alma işlemi daha çabuk ve kolay gerçekleşir 45.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: