Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
B2B (Business to Business) ve B2C (Business to Consumer) iş modelleri arasındaki temel farklar şunlardır:
- Alıcı ve Satıcı: B2B'de her iki taraf da işletmedir, B2C'de ise satıcı işletme, alıcı ise nihai tüketicidir 34.
- Hedef Kitle: B2B, diğer şirketleri hedeflerken, B2C doğrudan son tüketiciye hitap eder 45.
- Satış Hacmi: B2B yüksek ticaret hacmine sahipken, B2C sektöre ve döneme göre değişen bir ticaret hacmine sahiptir 3.
- Fiyat Politikası: B2B'de fiyatlar sipariş hacmine ve anlaşmaya göre değişkendir, B2C'de ise kampanya dönemleri dışında genellikle sabittir 3.
- Müşteri İlişkileri: B2B'de müşterilerle uzun süreli ilişkiler kurulurken, B2C'de ilişki genellikle tek seferliktir 3.
- Tekrarlayan Satışlar: B2B'de tekrarlayan satış oranı genellikle yüksekken, B2C'de işletme başarısına bağlıdır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: