• Buradasın

    Pahalı ve ucuz zıt mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, pahalı ve ucuz kelimeleri zıt anlamlıdır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Pahalı ne anlama gelir?

    "Pahalı" kelimesi, fiyatı yüksek olan, ucuz karşıtı anlamına gelir.

    Ucuz zıt anlamlısı nedir?

    Ucuz kelimesinin zıt anlamlısı "pahalı" veya "fahiş" kelimeleridir.

    Ucuzdur ne anlama gelir?

    Ucuzdur kelimesi, bir ürün veya hizmetin piyasa değerinin düşük olduğunu ifade eder. Ayrıca, "ucuzdur vardır illeti, pahalıdır vardır hikmeti" şeklinde bir atasözü de bulunmaktadır. Ucuzluk, her zaman kalite anlamına gelmeyebilir; düşük fiyatlı ürünler bazen yeterli standartlarda olmayabilir.

    Ucuzun eş anlamlısı ve zıt anlamlısı ne?

    Ucuz kelimesinin eş anlamlısı "hesaplı" ve "basit" kelimeleridir. Zıt anlamlısı ise "pahalı" kelimesidir.

    Lüks ve pahalı eş anlamlı mıdır?

    Evet, lüks ve pahalı eş anlamlıdır. Pahalı kelimesinin diğer eş anlamlıları arasında masraflı, değerli, yüksek fiyatlı, tutkulu ve maliyetli de bulunmaktadır.

    Fiyat çeşitleri nelerdir?

    Fiyat çeşitleri genel olarak şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Zamana Göre Ücret: Saatlik, gündelik, haftalık veya aylık olarak belirlenen ücretler. 2. Akort Ücret: Yapılan işin sonucuna göre hesaplanan ücret, parça sayısı, büyüklük, uzunluk veya ağırlık gibi birimlere göre belirlenir. 3. Götürü Ücret: İşin tamamen bitirilmesi durumunda ödenen ücret. 4. Yüzdeye Göre Ücret: Otel, lokanta gibi yerlerde müşterilerin hesap pusulalarına eklenen yüzde ile belirlenen ücret. 5. Prim: İşçinin üstün çaba göstererek başarılı işini ödüllendirmek için ödenen ek ücret. 6. İkramiye: İşçinin işi yapmasından işverenin duyduğu memnuniyeti gösteren, özel günlerde verilen ek ücret. 7. Kârdan Pay Alma: İşletmenin kârından çalışanlara dağıtılan ödemeler. Ayrıca, rekabet analizi ve piyasa araştırması gibi yöntemlerle belirlenen rekabetçi fiyatlandırma stratejileri de bulunmaktadır.

    Fiyat karşılaştırması nasıl yapılır?

    Fiyat karşılaştırması yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Ürün bilgilerini belirleme. 2. Arama yapma. 3. Filtreleme. 4. Satıcı güvenilirliğini değerlendirme. 5. Fiyat değişimlerini inceleme. 6. Alternatifleri belirleme. 7. Fiyat avantajlarını inceleme. Ayrıca, mobil uygulamalar ve tarayıcı eklentileri de fiyat karşılaştırması yapmayı kolaylaştırır.