• Buradasın

    Nass'ın kaynağı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nass'ın kaynakları, İslam hukukunun temel kaynaklarıdır:
    • Kur'an-ı Kerim 13. Müslümanların kutsal kitabı olan Kur'an, nassın en önemli kaynaklarından biridir ve doğrudan nass olarak kabul edilir 3.
    • Hadisler 13. Hz. Muhammed'in sözleri, fiilleri ve onayları olan hadisler, nassın bir diğer önemli kaynağıdır 3.
    • İcma 3. İslam alimlerinin ortak görüşüdür ve nassın yorumlanmasında rehberlik eder 3.
    Ayrıca, önceki imâm veya dâ'î tarafından gelecekte görevi devralacak bir imâm veya dâ'î el-mutlak'ın aday gösterilmesi anlamında da nass terimi kullanılır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Nas ve nass aynı şey mi?

    Nas ve nass kavramları Arapça kökenli olup, farklı anlamlara sahiptir: - Nas: Kur'an'daki ayetler ve peygamberin sözleri olan hadislere verilen genel addır. - Nass: Açık ve belirgin olan, kesin emir veya yasal karar anlamına gelir. Dolayısıyla, nas ve nass aynı şeyi ifade etmez; ancak her ikisi de İslam terminolojisinde önemli kavramlardır.

    Nass ne demek?

    Nass, Arapça kökenli bir kelime olup, "malûm", "aşikâr", "yasal karar" ve "kesin emir" anlamlarına gelir. İslam literatüründe ise ayet ve hadisleri ifade eder.

    Nass ve icma ne demek?

    Nass ve icma İslam hukukunda önemli kavramlardır: Nass, Kur'an ve Sünnet'te açıkça belirtilen hükümlerdir. İcma, Hz. Muhammed'in vefatından sonra, herhangi bir devirde, İslam bilginlerinin (müctehidlerin) Kur'an, Sünnet ve kıyas delillerine dayanarak, şeriatın konuları hakkında hüküm vermeleri veya benzer hükümler üzerinde birleşmeleridir. İcma, İslam hukukunun temel kaynaklarından biridir ve Kur'an ile Sünnet'ten sonra üçüncü sırada yer alır. İcma, sarih ve sükûti olmak üzere ikiye ayrılır: Sarih icma, müctehidlerin açık bir şekilde aynı fikirde birleşmeleridir. Sükûti icma, müctehidlerin bir kısmının, görüşlerini beyan etme imkanları olmasına rağmen sessiz kalmalarıdır. İcmanın geçerli olabilmesi için, İslam peygamberi Muhammed'in vefatından sonra gerçekleşmesi, icmaya katılanların müslüman ve müctehid olmaları gibi şartlar gereklidir.