• Buradasın

    Letaifi çalıştırmak ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Letaifi çalıştırmak, tasavvuf yolunda, zikir ve rabıta gibi yöntemlerle manevi enerjiyi (feyz) kalp ve letaif noktalarına ulaştırarak bu bölgelerin harekete geçmesini sağlamak anlamına gelir 15.
    Letaif, insanın ruh ve nefs gibi manevi varlığını ifade eden cevherlerdir 1. Çalışmaya başlayan letaifler, huzur-i kalbe ve şerh-i sadra; yani insanın göğsünün iman ve itminan ile genişlemesine vesile olur 1.
    Letaif zikrine, mürşitsiz başlanması tavsiye edilmez; çünkü bu durumda kişi, şeytanların musallatlarına maruz kalabilir 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    Letaif nedir?

    Letâif, tasavvuf terimi olarak ruhun mertebeleri veya farklı boyutları anlamına gelir. Genel kabul gören anlayışa göre letâifler şunlardır: Kalp: Sol göğsün iki parmak altında bulunur. Ruh: Sağ göğsün iki parmak altında bulunur. Sır: Sol göğsün iki parmak üstünde bulunur. Hafî: Sağ göğsün iki parmak üstünde bulunur. Ahfâ: Göğsün tam orta kısmında yer alır. Nefs-i nâtıka: Alnın tam ortasında, iki kaşın arasından yukarıya doğru dik bir çizgi hâlinde bulunur. Ayrıca, kafanın üst kısmında bulunan "letâif-i küll" de bu listeye eklenir. Letâifler, ancak çok zikredilmekle uyandırılabilir.

    Letaife neden önem verilir?

    Letaife önem verilmesinin bazı nedenleri: Manevi yolculuk ve ilahi aşk: Letaiflerin yükselmesi, ruhun ve manevi organların Allah’a doğru manevi bir yolculuğa çıkması olarak görülür. Tasfiye ve zikir: Letaiflerin zikre alıştırılması, insanın gaflete kapılmaması ve manevi alemleri tasfiye etmesi için gereklidir. Yüksek bilinç ve kerametler: Letaifler, manevi yolculuk sırasında özel kabiliyetler ve vasıflar kazanabilir, bu da velilere kerametler olarak yansır. İlahi nurlar: Tasavvufta, mürşidin ve müridin kalbine feyz ve ilham yoluyla gelen ilahi nurların tamamına letaif denir. Letaiflerin önemi, tasavvufi ve manevi uygulamalara dayanmaktadır.

    Letaiflerin mertebeleri nelerdir?

    Letâiflerin mertebeleri, İmâm-ı Rabbânî Ahmed Sirhindî'nin tasnifine göre şu şekildedir: İlk beş letâif (letâif-i hamse), Âlem-i Emr'e (ruhlar âlemine) aittir ve "kalp", "ruh", "sır", "hafî" ve "ahfâ" olarak adlandırılır. Son beş letâif, Âlem-i Halk'a (yaratılış âlemine) aittir ve "nefs" ile insan bedenini oluşturan "dört unsur"dan (toprak, ateş, su ve hava) oluşur. Letâiflerin iç içe geçmiş halkalar şeklinde düşünüldüğünde mertebeleri şu şekildedir: En dış halka nefs, onun içindekiler sırasıyla kalp, ruh, sır, hafî ve ahfâdır. Velîliğin derecelerine göre letâiflerin mertebeleri: Birinci derecede bulunanlar "kalp" makamında olup Hz. Âdem ile bağlantılıdır. Üçüncü derecede bulunanlar "sır" makamında olup Hz. Mûsâ ile irtibatlıdır. Dördüncü derecede bulunanlar "hafî" makamında olup Hz. Îsâ ile alâkalıdır. Beşinci derecede bulunanlar ise "ahfâ" makamında olup Hz. Muhammed ile irtibatlıdır.

    İnsanda kaç tane letaif var?

    İnsanda on tane letâif bulunmaktadır. Bu letâifler, "letâif-i aşere" olarak adlandırılır ve şu şekildedir: 1. Kalp. 2. Ruh. 3. Sır. 4. Hafi. 5. Ahfa. 6. Nefs-i nâtıka (nefs). 7. Anâsır-ı erbaa (toprak, ateş, su, hava). Letâif-i sitte olarak adlandırılan altılı grupta ise ilk beş letâif (kalp, ruh, sır, hafi, ahfa) yer alır.