• Buradasın

    Letaif nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Letâif, tasavvuf terimi olarak ruhun mertebeleri veya farklı boyutları anlamına gelir 3.
    Genel kabul gören anlayışa göre letâifler şunlardır:
    • Kalp: Sol göğsün iki parmak altında bulunur 15.
    • Ruh: Sağ göğsün iki parmak altında bulunur 15.
    • Sır: Sol göğsün iki parmak üstünde bulunur 15.
    • Hafî: Sağ göğsün iki parmak üstünde bulunur 15.
    • Ahfâ: Göğsün tam orta kısmında yer alır 15.
    • Nefs-i nâtıka: Alnın tam ortasında, iki kaşın arasından yukarıya doğru dik bir çizgi hâlinde bulunur 15.
    Ayrıca, kafanın üst kısmında bulunan "letâif-i küll" de bu listeye eklenir 5.
    Letâifler, ancak çok zikredilmekle uyandırılabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Letaifi çalıştırmak ne demek?

    Letaifi çalıştırmak, tasavvuf yolunda, zikir ve rabıta gibi yöntemlerle manevi enerjiyi (feyz) kalp ve letaif noktalarına ulaştırarak bu bölgelerin harekete geçmesini sağlamak anlamına gelir. Letaif, insanın ruh ve nefs gibi manevi varlığını ifade eden cevherlerdir. Letaif zikrine, mürşitsiz başlanması tavsiye edilmez; çünkü bu durumda kişi, şeytanların musallatlarına maruz kalabilir.

    Letaiflerin mertebeleri nelerdir?

    Letâiflerin mertebeleri, İmâm-ı Rabbânî Ahmed Sirhindî'nin tasnifine göre şu şekildedir: İlk beş letâif (letâif-i hamse), Âlem-i Emr'e (ruhlar âlemine) aittir ve "kalp", "ruh", "sır", "hafî" ve "ahfâ" olarak adlandırılır. Son beş letâif, Âlem-i Halk'a (yaratılış âlemine) aittir ve "nefs" ile insan bedenini oluşturan "dört unsur"dan (toprak, ateş, su ve hava) oluşur. Letâiflerin iç içe geçmiş halkalar şeklinde düşünüldüğünde mertebeleri şu şekildedir: En dış halka nefs, onun içindekiler sırasıyla kalp, ruh, sır, hafî ve ahfâdır. Velîliğin derecelerine göre letâiflerin mertebeleri: Birinci derecede bulunanlar "kalp" makamında olup Hz. Âdem ile bağlantılıdır. Üçüncü derecede bulunanlar "sır" makamında olup Hz. Mûsâ ile irtibatlıdır. Dördüncü derecede bulunanlar "hafî" makamında olup Hz. Îsâ ile alâkalıdır. Beşinci derecede bulunanlar ise "ahfâ" makamında olup Hz. Muhammed ile irtibatlıdır.

    Letaife neden önem verilir?

    Letaife önem verilmesinin bazı nedenleri: Manevi yolculuk ve ilahi aşk: Letaiflerin yükselmesi, ruhun ve manevi organların Allah’a doğru manevi bir yolculuğa çıkması olarak görülür. Tasfiye ve zikir: Letaiflerin zikre alıştırılması, insanın gaflete kapılmaması ve manevi alemleri tasfiye etmesi için gereklidir. Yüksek bilinç ve kerametler: Letaifler, manevi yolculuk sırasında özel kabiliyetler ve vasıflar kazanabilir, bu da velilere kerametler olarak yansır. İlahi nurlar: Tasavvufta, mürşidin ve müridin kalbine feyz ve ilham yoluyla gelen ilahi nurların tamamına letaif denir. Letaiflerin önemi, tasavvufi ve manevi uygulamalara dayanmaktadır.

    Ruhun letaifi nerede bulunur?

    Ruhun letaifi, tasavvufta sağ göğsün iki parmak altında bulunur. Letaiflerin yerleri, farklı tasavvufi görüşlere göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, bazı kaynaklara göre: Kalp, sol memenin dört parmak altında yer alır. Sır, sol memenin iki parmak üstünde bulunur. Hafi, sağ memenin iki parmak üstünde bulunur. Ahfa, boğazın altındaki çukurdan iki parmak aşağıda yer alır. Letaifler, ruhun manevi organları olarak kabul edilir ve zikir, rabıta gibi uygulamalarla uyandırılıp çalıştırılabilir.

    Kalp letaifi hangi renktir?

    Kalp letaifi tasavvufta kırmızı renk olarak kabul edilir.

    Letaiflerin renkleri neden farklı?

    Letaiflerin renklerinin farklı olmasının nedeni, önceki sûfîler tarafından bu nurların Misâl Âlemi’nde zuhûr etmesinin ve ilgili latîfenin safâsının alâmeti olarak kabul edilmesidir. Kalp: Kırmızı nur. Ruh: Sarı nur. Sır: Beyaz nur. Hafi: Yeşil nur. Ahfa: Siyah nur. Letaiflerin renkleri konusunda sonraki dönemlerde bazı farklı görüşlerin ortaya çıktığı bilinmektedir.

    Letaif-i Rivayat ne anlatıyor?

    Letaif-i Rivayat, Ahmet Mithat Efendi'nin 1870-1894 yılları arasında yayımladığı, yirmi beş kitaptaki otuz hikâye ve romandan oluşan külliyatın adıdır. Bu eserde ele alınan bazı konular: Evlilik ve aşk. Kadın ve kadının eğitimi. Esaret (kölelik). Sosyal konular. Letaif-i Rivayat'taki hikâyeler, ders verici ve güldürücü nitelik taşır.