• Buradasın

    Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında neler yapılabilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında yapılabilecek bazı etkinlikler:
    • Dede Korkut Hikayeleri incelemesi 24. Eserin sınıf ortamında incelenmesi, öğrencilerin ilk izlenimlerini paylaşmaları ve eleştiri ortamı oluşturulması 2.
    • Anlamını Bul etkinliği 24. Eserin içeriğini anlama ve yorumlama yeteneklerini geliştirmeye yönelik akıllı tahta üzerinden yapılan etkinlik 2.
    • Hatırlatmaca etkinliği 24. Belirlenen kelimelerle başka kelimeleri çağrıştırmayı hedefleyen bulmaca çözme çalışmaları 2.
    • Hikaye yazma çalışması 24. Anahtar kelimelerle öğrencilerin hikaye yazma çalışmaları yapmaları 2.
    • Kitap inceleme çalışmaları 5. Kitapların kapak, sayfa numaraları, büyüklükleri ve kullanılan malzemeler üzerine farkındalık çalışmaları 5.
    • Kütüphane tanıtımı 5. Sınıf ve okul kütüphanesinin tanıtılması, kitap seçerken nelere dikkat edilmesi gerektiği hakkında sohbet edilmesi 5.
    • Masal anlatma etkinlikleri 5. Dünya Masal Anlatma Günü'nde farklı hikayeler okunması ve hikayenin sonunu öğrencilerin resimlemesi 5.
    • Aile katılımı 5. Ailelerin sınıfa gelerek çocuklara kitap okumaları ve bu sürece dahil edilmeleri 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dilimizin zenginlikleri deyimler ve anlamları nelerdir?

    Dilimizin zenginlikleri arasında yer alan bazı deyimler ve anlamları: Ağzı kulaklarına varmak: Çok sevinmek, sevindiği her hâlinden belli olmak. Ağzında bakla ıslanmamak: Sır saklamayı becerememek, sırrı hemen açığa vurmak. Ağzını bıçak açmamak: Kırgınlıktan, üzüntüden ya da herhangi bir sebepten ötürü söz söyleyecek durumda olmamak. Ağzının suyu akmak: Çok beğenip isteyecek duruma gelmek, imrenmek. Ağzı var dili yok: 1. Oldukça sessiz, sakin, kendi hâlinde. 2. Konuşmayıp susan, derdini anlatmayan. Arkası (sırtı) yere gelmemek: 1. Sarsılmamak, sağlam ve sağlıklı durumunu sürdürmek. 2. Hiç yenilgi yüzü görmemek. Bir taşla iki kuş vurmak: Bir davranışla iki veya birden çok yararlı sonuç elde etmek, bir girişimle iki iş yapmak. Göz var nizam var: Her şeyin bir düzeni ve uyumu olması gerektiği ifade edilir. Kervan yolda düzülür: Hayatta her şeyin mükemmel bir planla başlaması gerekmez, bazen sorunlar yolda çözülebilir. Dost acı söyler: Gerçek dostlar, sıkıntılı durumlarda bile kişinin iyiliğini düşünür ve eleştiriler, gelişim için katkı sağlar.

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi dönem sonu ne yapılır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi'nde dönem sonunda yapılan bazı etkinlikler: Sene sonu faaliyet raporu hazırlanır. Sene boyunca yapılan etkinlikler gözden geçirilip değerlendirilir. Yapılan tüm etkinliklere ait görsel, video ve açıklamalar okul web sitesi, okul sosyal medya adresi ve AFBİS sistemine yüklenir. Proje kapsamında dönem sonu yapılacak diğer etkinlikler, okulun yürütme komisyonu tarafından belirlenebilir.

    Dilimizin zenginlikleri afiş nasıl yapılır?

    Dilimizin zenginlikleri temalı bir afiş yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Konu Seçimi: İlkokullar için çocuk şiirleri antolojisinden bir şiir belirlenip, bu şiirde yer alan bilinmeyen kelimelerden en az üç tanesinin geçtiği anlamlı bir cümle oluşturulmalıdır. 2. Tasarım: Afiş, ilkokullar için 35x50 cm, ortaokullar için ise 50x70 cm ölçülerinde dik olarak kullanılacak resim kağıdına yapılmalıdır. 3. Özgünlük: Afiş tasarımı özgün olmalı, başka afişlerden kopya edilmemeli ve yardım alınmamalıdır. 4. Bilgi Ekleme: Afişin arka kısmına cümle/afişi tasarlayan öğrencinin adı soyadı, ilçesi, okulu, sınıfı, öğrenci ve veli iletişim bilgileri yazılmalıdır. 5. Değerlendirme: Afişler, il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinde oluşturulacak komisyonlar tarafından değerlendirilecektir.

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi anlamın bul etkinliği nasıl yapılır?

    "Anlamını Bul" etkinliği, Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında şu şekilde yapılır: 1. Hazırlık: Proje için hazırlanmış kelimeler, içi görünmeyen bir torba içine alınır. 2. Yarışmanın Başlangıcı: Her takımdaki birinci oyuncu, torbadan bir kelime seçer ve bu kelimeyi diğer oyunculara göstermez. 3. Anlatım: Oyuncu, seçtiği kelimeyi, eğer varsa altında küçük puntolarla yazılı kelimeleri kullanmadan, imalar ve dolaylı anlatımlarla diğer oyunculara anlatmaya çalışır. 4. Başarı Ölçüsü: Eğer ikinci oyuncu, anlatılan kelimeyi bilirse takım bir puan kazanır. 5. Tekrar: Tüm takımların ilk turu tamamlanınca, ikinci oyuncular birer kelime daha seçerek üçüncü sıradaki takım arkadaşlarına anlatmaya çalışırlar ve etkinlik bu şekilde devam eder.

    Dilimizin zenginlikleri eylem planı nedir?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi Eylem Planı, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Türkiye genelindeki tüm eğitim kademelerinde uygulanan bir projenin eylem adımlarını içerir. Projenin amacı, öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımasını ve kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmasını sağlamaktır. Eylem planı kapsamında şu etkinlikler yer alır: sözlük okuma etkinlikleri; aile buluşmaları; etkileşimli kitap okumaları; uzman davetleri; şiir ve beyit ezberleme; Türk klasikleri okuma; dört dil becerisine yönelik yazı ve video üretimi. Eylem planlarına, tegm.meb.gov.tr adresinden ulaşılabilir.

    Dilimizin zenginlikleri hatırlatmaca etkinliği nedir?

    "Hatırlatmaca" etkinliği, "Dilimizin Zenginlikleri" projesi kapsamında yer alan bir etkinliktir. Bu etkinlikte öğrencilere, verilen kelime gruplarının çağrıştırdığı yeni sözcüğü yazmaları istenir.

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi Sözlük Tasarım Yarışması Nasıl Yapılır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi Sözlük Tasarım Yarışması şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Konu Seçimi: Sözlük, belirli bir konu üzerine (eğitim, spor, tarih, mizah vb.) tematik olarak hazırlanacaktır. 2. Araştırma: Sözlüğünde yer alacak kelimeleri belirlemek için kitaplar, makaleler ve internet kaynakları gibi çeşitli kaynaklardan araştırma yapılır. 3. Maddebaşı Seçimi ve Tanımı: Araştırma sonucunda belirlenen kelimeler, açık ve anlaşılır şekilde tanımlanır. 4. Örnek Cümleler: Maddebaşı tanımları, örnek cümlelerle desteklenir. 5. Görsel Ekleme: Sözlük, resimli, çizimli veya şekilli olarak hazırlanabilir. 6. Düzenleme: İçeriğin ve tasarımın gözden geçirilerek gerekli düzenlemelerin yapılması. 7. Teslim: Yarışmaya katılacak sözlükler, belirlenen kurallara uygun şekilde hazırlanır ve ilgili mercilere teslim edilir. Yarışma Şartları: Öğrenciler yarışmaya yalnızca 1 sözlük ile katılabilir. Sözlükler özgün bir şekilde hazırlanmalıdır. Sözlükler, belirlenen kelime sayısını içermelidir (ilkokul 50-75, ortaokul 75-100, lise 100-150). Değerlendirme: Yarışmaya katılan eserler, ilçelerde ve il komisyonları tarafından değerlendirilir. Değerlendirme kriterleri arasında tasarımın işlevselliği, estetik, imlâ kuralları ve içerik zenginliği bulunur.