Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yetenek haritası yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Temel Yetkinliklerin Tanımlanması: Kuruluş içindeki her rol için gerekli temel yetkinliklerin ve becerilerin belirlenmesi ve bunların stratejik hedeflerle uyumlu hale getirilmesi 1.
- Yetenek Pazarının Envanterinin Çıkarılması: İş gücünün detaylı bir değerlendirmesinin yapılarak, becerileri, yetenekleri ve büyüme potansiyelini içeren kapsamlı bir envanter oluşturulması 1. Bu envanter, performans incelemeleri, yönetici geri bildirimleri ve beceri değerlendirmeleri gibi çeşitli veri kaynaklarından elde edilen bilgileri içermelidir 1.
- Beceri Boşluklarının Belirlenmesi: Mevcut yeteneklerin, gelecekteki ihtiyaçlarla karşılaştırılarak beceri boşluklarının ve geliştirilmesi gereken alanların belirlenmesi 1.
- Bireysel Gelişim Planlarının Oluşturulması: Her çalışan için belirlenen beceri boşluklarını gidermek ve kariyer hedefleriyle uyumlu özel gelişim planları oluşturulması 1. Bu planlar, belirli eylemleri, eğitim programlarını ve deneyimleri içermelidir 1.
- İzleme ve Ayarlama: Yetenek haritasının sürekli bir süreç olduğu ve iş stratejilerindeki, iş gücü performansındaki ve dış yetenek ortamındaki değişikliklere göre düzenli olarak gözden geçirilmesi ve gerektiğinde revize edilmesi 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: