• Buradasın

    Yeni müfredat harf grupları ne zaman uygulanacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yeni müfredat harf grupları, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kullanılmaya başlanmıştır 15.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, ilk okuma yazma öğretiminde ses gruplarının öğretiminde şu sıra takip edilmektedir 14:
    1. 1. Grup: a, n, e, t, i, l (6 hafta) 14.
    2. 2. Grup: o, k, u, r, ı, m (4 hafta) 14.
    3. 3. Grup: ü, s, ö, y, d, z (2 hafta) 14.
    4. 4. Grup: ç, b, g, c, ş (2 hafta) 14.
    5. 5. Grup: p, h, v, ğ, f, j (2 hafta) 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yeni müfredat matematikte neler değişti?

    Yeni müfredatta matematik dersinde yapılan bazı değişiklikler: Sadeleştirme: Ders içeriklerinde %35'lik bir seyreltilme yapılarak konular sadeleştirildi. Günlük hayatla iç içe olma: Matematik derslerinin ezberden uzak, günlük hayat becerileriyle iç içe işlenmesi hedeflendi. Alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve araç-teknoloji kullanımı gibi alan becerileri belirlendi. İntegral, limit ve türev: Integral kavramı çıkarıldı, limit ve türev konuları daha kapsamlı ele alındı. Fonksiyon: Fonksiyon kavramı, lisede işlenmesine rağmen 8. sınıftan itibaren yer almaya başladı. Geometri: Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı, dinamik bir geometri öğretimi hedeflendi. Olasılık ve istatistik: İstatistik ve olasılık konularına daha fazla ağırlık verildi. Kümeler ve mantık: Soyut ve işlem odaklı kümeler ve mantık konuları diğer konularla entegre edilerek yeniden yapılandırıldı.

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı farklar: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören bir model benimsenmiştir. 21. yüzyıl becerileri: Yeni müfredat, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirmeye odaklanır. Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilir; dijital araçlar ve kaynaklar derslerde sıkça kullanılır. Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlanır. Esnek yapı: Yeni müfredat, değişen durum ve ihtiyaçlara göre düzenlenebilecek esnek bir yapıya sahiptir. Seyreltme: Mevcut müfredatın öğrenme çıktıları, incelenen ülkelere göre %50 fazla bulunmuş ve yeni müfredatta %35'lik bir seyreltme yapılmıştır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.

    Yeni müfredat Türkçe nasıl çalışılır?

    Yeni müfredat Türkçe dersinde başarılı olmak için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Kitap okuma alışkanlığı kazanmak: Kitap okumak, anlam bilgisi ve paragraf soruları gibi konularda başarı sağlar. Dil bilgisi kurallarını öğrenmek ve pekiştirmek: Kuralların uygulamalı olarak pekiştirilmesi, yazım ve noktalama gibi konularda hafızayı güçlendirir. Paragraf sorularına odaklanmak: Paragrafın ana fikrini ve yardımcı fikirlerini belirlemek, anlama becerisini geliştirir. Düzenli ve sistemli çalışmak: Günlük, haftalık ve aylık hedefler belirleyerek bir çalışma programı oluşturmak, düzenli tekrarlar yapmak ve eksik alanlara daha fazla çalışmak önemlidir. Motivasyonu yüksek tutmak: Hedefler belirlemek ve bu hedeflere ulaşmak için çaba sarf etmek motivasyonu artırır. Doğru kaynakları seçmek: Türkçe konularını kapsayan güvenilir kaynaklar, dil bilgisi kitapları, soru bankaları ve deneme sınavları faydalı olabilir.

    5. sınıf yeni müfredat ne zaman?

    5. sınıf yeni müfredatı, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanacaktır. Yeni müfredat, okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda geçerli olacaktır.

    Yeni müfredat yazılılar nasıl olacak?

    2024-2025 eğitim öğretim yılında Türkiye'de yazılı sınavlar şu şekilde planlanmıştır: Ortak Yazılı Sınavlar: 6, 7, 9 ve 10. sınıf düzeylerinde Türkçe ve matematik dersleri için yapılacaktır. Dil Sınavları: Dil sınavları yazılı ve uygulamalı olarak iki aşamada yapılacaktır. Uygulamalı Dersler: Beden eğitimi, görsel sanatlar, teknoloji ve tasarım, müzik ve atölye derslerinin sınavları tüm okullarda aynı kazanımı ölçecek şekilde yapılacaktır. Yeni müfredatın yazılı sınavlarla ilgili spesifik bir değişikliği hakkında bilgi bulunmamaktadır. Ancak, genel olarak sınavların daha etkin ve adil bir şekilde değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

    Yeni müfredat bilişimde hangi konular var?

    2025-2026 eğitim-öğretim yılında uygulanması planlanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi yeni müfredatında yer alan bazı konular: 5. sınıf: Bilişim Teknolojilerinin Temelleri; Dijital Ürün Tasarım ve Geliştirme; Bilgisayar Ağları ve İletişim; Bilişim Etiği ve Siber Güvenlik; Yapay Zeka Okuryazarlığı; Yazılım Tasarımı ve Programlama. 6. sınıf: Bilişim Teknolojilerinin Temelleri; Dijital Ürün Tasarım ve Geliştirme; Bilgisayar Ağları ve İletişim; Bilişim Etiği ve Siber Güvenlik; Yazılım Tasarımı ve Programlama. Ayrıca, müfredatta yapay zeka, yazılım geliştirme, dijital ürün tasarımı ve siber güvenlik gibi güncel ve kritik konular da bulunmaktadır.

    Yeni müfredat hangi modele göre hazırlandı?

    Yeni müfredat, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre hazırlanmıştır. Bu model, aşağıdaki temel yaklaşımlara dayanmaktadır: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak görür. Erdem-değer-eylem modeli: Adalet, saygı, sorumluluk gibi üst değerlerin yanı sıra duyarlılık, merhamet gibi değerleri içerir. Beceri odaklı öğretim: Öğrenme çıktıları, bilgi ve alana özgü becerilerle birleştirilmiştir. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri: Öğretim programlarının bir bileşeni olarak ele alınmıştır. Sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme: Performans ödevleri ve projeler değerlendirmeye dahil edilmiştir.