• Buradasın

    Üniversite öğrencilerinde şiddete yönelik tutum ölçeği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Üniversite Öğrencilerinde Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği, 2018 yılında Derya Adıbelli, Selvinaz Saçan ve Nihan Türkoğlu tarafından geliştirilmiş bir ölçektir 145.
    Ölçeğin özellikleri:
    • Amaç: Toplumdaki genç grupların şiddete ve şiddetin farklı boyutlarına yönelik tutumlarını belirlemek 4.
    • Madde Sayısı: 52 14.
    • Likert Tipi: Beşli 14.
    • Alt Boyutlar:
      • Şiddetin türleri 14;
      • Şiddeti olağanlaştırma 14;
      • Kadına yönelik şiddet 14;
      • Şiddeti onaylamama 14;
      • Şiddetin farklı boyutları 14.
    • Puan Aralığı: 58 ile 220 arasında 1.
    • Güvenilirlik: Cronbach alfa değerleri 0,91 ile 0,75 arasında değişmektedir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tutum ölçeği nasıl hazırlanır?

    Tutum ölçeği hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Alan yazın taraması: Benzer ölçekler incelenerek madde havuzu oluşturulur. 2. Madde yazımı: Tutum cümleleri, daha fazla veri kaynağında yer alan ve sık tekrar edilen kavramlar temel alınarak yazılır. 3. Uzman değerlendirmesi: Yazılan maddeler, iki fen eğitimi uzmanı gibi alanında uzman kişiler tarafından incelenir ve geri bildirimler doğrultusunda düzenlenir. 4. Kapsam geçerliliği: Uzman görüşleri ile ölçeğin kapsam geçerliliği sağlanır. 5. Psikometrik özelliklerin belirlenmesi: Büyük bir örneklem grubuna deneme uygulaması yapılarak ölçek maddelerine ilişkin psikometrik özellikler belirlenir. 6. Faktör analizi: Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ile ölçeğin yapısı belirlenir. 7. Güvenirlik ve geçerlilik: Ölçeğin Cronbach’s Alpha gibi iç tutarlık katsayıları kontrol edilerek güvenirlik ve geçerlilik testleri yapılır. Tutum ölçekleri, Thurstone, Likert, Guttman ve Osgood gibi farklı yöntemlerle de hazırlanabilir.

    Şiddet algısı anketi nedir?

    Şiddet algısı anketi, bireylerin şiddet olaylarını nasıl algıladıklarını ölçmek amacıyla kullanılan bir araçtır. Bu tür anketler, farklı hedef kitleler için çeşitli şekillerde uygulanabilir: Öğrenci anketi: Öğrencilerin şiddet olaylarını nasıl tanımladığını anlamak için kullanılır. Öğretmen anketi: Öğretmenlerin evde, okulda, okul çevresinde ve internet ortamında hangi davranışları şiddet olarak algıladıklarını belirlemek amacıyla kullanılır. Veli anketi: Anne babaların çocuklarının evde, okulda, okul çevresinde ve internet ortamında maruz kalabileceği şiddet olarak değerlendirebilecekleri davranışları tespit etmek için kullanılır. Anketler genellikle "Şiddettir", "Kararsızım", "Şiddet Değildir" seçeneklerinden birinin işaretlenmesini gerektirir.

    Okullarda şiddeti önlemek için hangi çalışmalar yapılır?

    Okullarda şiddeti önlemek için yapılan bazı çalışmalar şunlardır: Risk faktörlerinin tespiti ve müdahalesi: Eğitim ortamlarında şiddete neden olabilecek risk faktörleri tespit edilerek gerekli tedbirler alınır. Güvenlik önlemleri: Okul ve kurum içinde ve dışında güvenliği sağlamak amacıyla yönetimce gerekli tedbirler alınır ve ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılır. Eğitim ve farkındalık çalışmaları: Öğretmen, öğrenci, veli ve diğer personel arasında şiddet ve saldırgan davranışların kabul edilmeyeceğine dair farkındalık çalışmaları yapılır. Sosyal ve kültürel faaliyetler: Eğitim kurumu içinde ve dışında sosyal, sportif ve kültürel faaliyetler yaygınlaştırılır. Koruyucu ve önleyici programlar: Psikososyal okul projesi, yaşam becerileri eğitimi gibi programlarla öğrencilerin sosyal, duygusal ve bilişsel alanlarda sorunlarla baş etme becerileri geliştirilir. Aile iş birliği: Okul-aile iş birliğini güçlendirerek şiddetin önlenmesinde velilerin desteği sağlanır.

    Tutum ölçeği çeşitleri nelerdir?

    Tutum ölçeklerinin bazı çeşitleri: Açık ve yapıtlı tutum ölçekleri. Açık ve yapıtsız tutum ölçekleri. Kapalı ve yapıtsız tutum ölçekleri. Kapalı ve yapıtlı olan tutum ölçekleri. En sık kullanılan tutum ölçekleri ise şunlardır: Thurstone Ölçekleri; Likert Ölçekleri; Guttman Ölçekleri; Duygusal Anlam Ölçekleri.

    Aile içi şiddet üniversite öğrencilerini nasıl etkiler?

    Aile içi şiddet, üniversite öğrencilerini çeşitli şekillerde etkileyebilir: Akademik başarı: Aile içi şiddete maruz kalan veya tanık olan öğrencilerin aile aidiyetleri daha düşük olabilir ve bu durum, akademik başarılarını olumsuz etkileyebilir. Psikolojik durum: Kısa vadede fiziksel rahatsızlıklar, uzun vadede ise depresyon, travma sonrası stres bozukluğu gibi ruh sağlığı sorunları görülebilir. Toplumsal cinsiyet rolleri: Üniversite öğrencileri, aile içi şiddeti genel olarak reddedebilir ve toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin eşitlikçi tutumlar sergileyebilir. Aile içi şiddetin etkilerini azaltmak için bilinç ve farkındalık kazandırma amaçlı çalışmalar yapılması önerilmektedir.

    Tutum ölçeği ve davranış testi arasındaki fark nedir?

    Tutum ölçeği ve davranış testi arasındaki temel fark, ölçtükleri şeylerdir: Tutum ölçeği, bireyin bir obje veya durum karşısındaki düşünce, duygu ve davranış eğilimlerini ölçer. Davranış testi ise bireyin eylemlerini ve deneyimlerini ölçer. Ayrıca, tutum ölçekleri genellikle bireyin samimi ve doğru yanıtlarına dayanırken, davranış testleri daha geniş bir perspektiften bireyin çeşitli durumlardaki tepkilerini değerlendirir.

    Akran zorbalık ölçeği nedir?

    Akran zorbalığı ölçeği, okullarda akranlar arasında görülen zorbalık olaylarını gerçekleştiren "zorba" ve bu tür olaylara maruz kalan "kurban" öğrencileri belirlemek amacıyla geliştirilen ölçüm araçlarıdır. Türkiye'de kullanılan bazı akran zorbalığı ölçekleri: Akran Zorbalığı Ölçeği (Çocuk Formu). Akran Zorbalığı Belirleme Ölçeği (Ergen Formu). Olweus Akran Zorbalığı Anketi. Bu ölçekler, genellikle doğrulayıcı faktör analizi ve uzman görüşleri ile geçerlilik ve güvenilirlik testlerinden geçirilmiştir.