• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TYMM müfredatı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" anlamına gelir 13.
    TYMM müfredatının bazı özellikleri:
    • Öğretim programlarının temel yaklaşımı: Bütüncül eğitim yaklaşımıdır; zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimi destekler 1.
    • Öğrenci profili: "Yetkin ve erdemli insan" olarak tanımlanır; bu, ruh ve beden bütünlüğü, bilgi ve bilgelik, değerler ve ahlaki bilinç gibi özellikleri içerir 1.
    • Erdem-değer-eylem çerçevesi: Eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana ulaşmayı hedefler 1. Çatı değerler "adalet, saygı ve sorumluluk" etrafında kümelenir 15.
    • Beceriler çerçevesi: Kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerilerini içerir 1.
    • Sadeleştirme: Kazanım ve konu sayılarının azaltılması, içeriklerin hafifletilmesi ve bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlara dağılımın dengelenmesi amaçlanmıştır 3.
    TYMM müfredatı, 26 Nisan 2024'te askıya çıkarılmış ve 27 Mayıs 2024'te onaylanmıştır 34. 2024-25 öğretim yılında okul öncesi, 1, 5 ve 9. sınıflardan başlamak üzere kademeli olarak uygulanması planlanmaktadır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yeni müfredat bilişimde hangi konular var?

    2025-2026 eğitim-öğretim yılında uygulanması planlanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi yeni müfredatında yer alan bazı konular: 5. sınıf: Bilişim Teknolojilerinin Temelleri; Dijital Ürün Tasarım ve Geliştirme; Bilgisayar Ağları ve İletişim; Bilişim Etiği ve Siber Güvenlik; Yapay Zeka Okuryazarlığı; Yazılım Tasarımı ve Programlama. 6. sınıf: Bilişim Teknolojilerinin Temelleri; Dijital Ürün Tasarım ve Geliştirme; Bilgisayar Ağları ve İletişim; Bilişim Etiği ve Siber Güvenlik; Yazılım Tasarımı ve Programlama. Ayrıca, müfredatta yapay zeka, yazılım geliştirme, dijital ürün tasarımı ve siber güvenlik gibi güncel ve kritik konular da bulunmaktadır.

    Yeni müfredat hangi modele göre hazırlandı?

    Yeni müfredat, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre hazırlanmıştır. Bu model, aşağıdaki temel yaklaşımlara dayanmaktadır: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak görür. Erdem-değer-eylem modeli: Adalet, saygı, sorumluluk gibi üst değerlerin yanı sıra duyarlılık, merhamet gibi değerleri içerir. Beceri odaklı öğretim: Öğrenme çıktıları, bilgi ve alana özgü becerilerle birleştirilmiştir. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri: Öğretim programlarının bir bileşeni olarak ele alınmıştır. Sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme: Performans ödevleri ve projeler değerlendirmeye dahil edilmiştir.

    Müfredat ne anlama gelir?

    Müfredat kelimesi iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Eğitim terimi olarak: Müfredat, öğretim programı veya eğitim öğretim planı anlamına gelir. 2. Genel anlam olarak: Müfredat, bir bütünü oluşturan bireyler veya ayrıntılar anlamında kullanılır.

    Müfredat temelli değerlendirme nedir?

    Müfredat temelli değerlendirme, öğrencilerin belirli bir müfredat içeriğine hakimiyet derecesini ölçen kapsamlı bir değerlendirme yöntemidir. Bu değerlendirme, aşağıdaki unsurları içerir: - Öğretmen temelli testler ve sınıf içi gözlemler. - Standart testler ve diğer ilgili veriler. - Probes gibi, öğrencinin performansını müfredata dayalı olarak değerlendiren kolay uygulanabilir sınavlar. Müfredat temelli değerlendirme, öğrencinin müfredat hedeflerine ulaşma derecesini belirleyerek, öğretim programlarının düzenlenmesine ve öğrencinin ilerlemesinin sürekli izlenmesine yardımcı olur.

    Müfredatın amacı nedir?

    Müfredatın amacı, öğrencilerin öğrenim aşamalarını iyileştirmek ve onlara uygun bir program hazırlamaktır. Müfredatın diğer amaçları arasında: eleştirel düşünme becerisini geliştirmek; girişimcilik özellikleri kazandırmak; yaratıcılığı desteklemek yer alır. Ayrıca, her sınıf ve aşama için ayrı müfredat oluşturmak, eğitimin birbirini desteklemesini ve birbirinin devamı olmasını sağlar.

    Meb yeni müfredatta hangi dersler var?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) 2025-2026 eğitim-öğretim yılı için açıkladığı yeni müfredatta yer alan bazı dersler şunlardır: Matematik. Türk Dili ve Edebiyatı. Fizik. Kimya. Biyoloji. Coğrafya. Tarih. Felsefe. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. Peygamberimizin Hayatı. Ayrıca, seçmeli dersler de 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren tüm sınıf seviyelerinde uygulanacaktır. Yeni müfredat, okul öncesi, ilkokul 1., ortaokul 5. ve lise 9. sınıflardan itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanacaktır.

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı farklar: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören bir model benimsenmiştir. 21. yüzyıl becerileri: Yeni müfredat, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirmeye odaklanır. Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilir; dijital araçlar ve kaynaklar derslerde sıkça kullanılır. Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlanır. Esnek yapı: Yeni müfredat, değişen durum ve ihtiyaçlara göre düzenlenebilecek esnek bir yapıya sahiptir. Seyreltme: Mevcut müfredatın öğrenme çıktıları, incelenen ülkelere göre %50 fazla bulunmuş ve yeni müfredatta %35'lik bir seyreltme yapılmıştır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.