Buradasın
Türkiye'de erken çocukluk eğitimi nasıl bir politika ile yürütülmektedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Türkiye'de erken çocukluk eğitimi (EÇE) politikası, çocuğun yüksek yararını gözeten uluslararası ilkeler ve standartlar çerçevesinde yürütülmektedir 1.
Başlıca politika unsurları:
- Koordineli mevzuat ve yeterli finansman: EÇE hizmetlerinin nitelikli olarak sunulabilmesi için dörtboyutlu bir model (nitelikli personel istihdamı, kapsayıcı ve güncel program, şeffaf değerlendirme) benimsenmiştir 1.
- Ücretsiz hizmet: Sosyoekonomik düzey gözetilmeksizin EÇE hizmetlerinin tüm çocuklar için ücretsiz olması hedeflenmektedir 13.
- Farklı disiplinlerden uzmanlar: Okul öncesi eğitim, çocuk gelişimi, sosyal hizmet, özel eğitim gibi alanlarda uzmanlaşmış profesyonellerin yetiştirilmesi ve istihdam edilmesi önemlidir 1.
- Erken müdahale sistemi: EÇE programlarına katılımın, programların ücretsiz olduğu yerlerde daha yüksek olduğu göz önünde bulundurularak, erken müdahale sistemi içerisine çocukların güvenlik ve korunma ihtiyaçlarının dahil edilmesi gerekmektedir 1.
- Alternatif eğitim programları: Okulsuz köy yerleşim yerlerinde ve diğer ihtiyaç duyulan alanlarda fiziki mekân ihtiyacının karşılanması ve alternatif eğitim programlarının (yaz anaokulları, ev ziyaretleri vb.) uygulanması önemlidir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: