Türkiye'de erken çocukluk eğitimi (EÇE) politikası, çocuğun yüksek yararını gözeten uluslararası ilkeler ve standartlar çerçevesinde yürütülmektedir. Başlıca politika unsurları: - Koordineli mevzuat ve yeterli finansman: EÇE hizmetlerinin nitelikli olarak sunulabilmesi için dörtboyutlu bir model (nitelikli personel istihdamı, kapsayıcı ve güncel program, şeffaf değerlendirme) benimsenmiştir. - Ücretsiz hizmet: Sosyoekonomik düzey gözetilmeksizin EÇE hizmetlerinin tüm çocuklar için ücretsiz olması hedeflenmektedir. - Farklı disiplinlerden uzmanlar: Okul öncesi eğitim, çocuk gelişimi, sosyal hizmet, özel eğitim gibi alanlarda uzmanlaşmış profesyonellerin yetiştirilmesi ve istihdam edilmesi önemlidir. - Erken müdahale sistemi: EÇE programlarına katılımın, programların ücretsiz olduğu yerlerde daha yüksek olduğu göz önünde bulundurularak, erken müdahale sistemi içerisine çocukların güvenlik ve korunma ihtiyaçlarının dahil edilmesi gerekmektedir. - Alternatif eğitim programları: Okulsuz köy yerleşim yerlerinde ve diğer ihtiyaç duyulan alanlarda fiziki mekân ihtiyacının karşılanması ve alternatif eğitim programlarının (yaz anaokulları, ev ziyaretleri vb.) uygulanması önemlidir.