• Buradasın

    Cumhuriyet dönemi eğitim politikalarına yön veren temel yasalar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Cumhuriyet dönemi eğitim politikalarına yön veren temel yasalar şunlardır:
    • Tevhid-i Tedrisat Kanunu (430 sayılı, 29.4.1340 tarihli, 1924) 125.
    • Türk Harflerinin Kabul ve Tatbiki Hakkında Kanun (1353 sayılı, 3.11.1928 tarihli) 125.
    • Maarif Teşkilatına Dair Kanun (789 sayılı, 3.4.1926 tarihli) 125.
    • Maarif Vekaleti Merkez Teşkilat ve Vazifeleri Hakkında Kanun (2287 sayılı, 22.6.1933 tarihli) 125.
    • İlkmektep Muallim ve Vazifeleri Hakkında Kanun (842 sayılı, 2.6.1926 tarihli) 125.
    • Köy Eğitmenleri Kanunu (3238 sayılı, 24.6.1937 tarihli) 125.
    • Köy Enstitüleri Kanunu (3803 sayılı, 22.4.1940 tarihli) 125.
    • Köy Okulları ve Enstitüleri Teşkilat Kanunu (4274 sayılı, 25.6.1942 tarihli) 125.
    • Korunmaya Muhtaç Çocuklar Hakkında Kanun (5387 sayılı, 27.5.1949 tarihli) 125.
    • İlköğretim ve Eğitim Kanunu (222 sayılı, 5.1.1961 tarihli) 125.
    • Millî Eğitim Temel Kanunu (1739 sayılı, 14.6.1973 tarihli) 125.
    • Yükseköğretim Kanunu (2547 sayılı, 4.11.1981 tarihli) 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Milli eğitim temel kanununa göre eğitim hakkı nedir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim hakkı, şu şekilde özetlenebilir: İlköğretim hakkı: İlköğretim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır. Fırsat ve imkan eşitliği: Eğitimde kadın, erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır. İlgi, istidat ve kabiliyete göre eğitim: Bireyler, eğitimleri süresince ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde ve doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilirler. Süreklilik: Fertlerin genel ve mesleki eğitimlerinin hayat boyunca devam etmesi esastır.

    Milli eğitim temel kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki nedir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu (1739 sayılı), Türk eğitim sisteminin yasal çerçevesini oluşturur. Türk eğitim sistemi, bu kanun temelinde örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölümden oluşur. Örgün eğitim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını içerir. Yaygın eğitim, örgün eğitim sistemine hiç katılmamış ya da herhangi bir kademesinde bulunan bireylere, bu sistemin dışında veya yanında sunulan eğitim faaliyetlerini kapsar.

    Cumhuriyet'in ilk yıllarında eğitim nasıldı?

    Cumhuriyet'in ilk yıllarında eğitim, modern, ulusal ve dayanışmacı bir toplum oluşturma anlayışına uygun olarak düzenlenmiştir. Bu dönemde eğitim alanında bazı önemli gelişmeler yaşanmıştır: Öğretimin birleştirilmesi: 3 Mart 1924'te kabul edilen Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile eğitim sistemi birleştirilmiş, öğretimin kontrolü Millî Eğitim Bakanlığı'na verilmiştir. Eğitimin örgütlenmesi: 22 Mart 1926'da çıkarılan kanunla eğitim kurumları yeniden düzenlenmiş, yerel yönetimlerin meslekî ve teknik eğitim kurumları Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlanmıştır. Eğitimin niteliğini geliştirme: Heyet-i İlmîye ve Eğitim Şûraları düzenlenerek eğitimin niteliği artırılmaya çalışılmıştır. Eğitimi yaygınlaştırma: 1928'de Latin alfabesine geçilmiş, Millet Mektepleri açılarak yetişkinlere okuma yazma öğretilmiştir. Vatandaşlık eğitimi: İlkokullarda, öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti'nin değerler sistemini benimsemek ve ulusal kimlik duygusu kazandırmak amaçlanmıştır.

    Eğitim ve yönetim hukuku nedir?

    Eğitim hukuku, "özellikle örgün eğitim kurumlarının organizasyonu, hukuki durumu, temel yapısı, yönetim biçimi, organları arasındaki ilişkileri, bunların temel hak ve görevlerini, öğretmen, öğrenci gibi doğrudan okul içinde bulunanların ve veli gibi okulla ilişkisi olan kişilerin hukuki durumlarını düzenleyen kuralların tümüdür". Yönetim hukuku hakkında bilgi bulunamamıştır. Eğitim hukukunun kapsamına giren bazı konular şunlardır: Anayasa’nın eğitimle ilgili hükümleri; uluslararası anlaşmaların eğitimi konu alan hükümleri; eğitimle ilgili kanunlar; yönetmelikler; ilgili yönergeler, usul ve esaslar.

    Eğitim politikalarında sık sık değişiklik yapılmasının nedenleri nelerdir?

    Eğitim politikalarında sık sık değişiklik yapılmasının başlıca nedenleri şunlardır: Siyasal ve dönemsel ihtiyaçlar: Eğitim politikaları, iktidarların kendi ideolojilerini yansıttığı bir alan hâline geldiğinde, sürdürülebilir politikalar üretmek yerine sık sık değiştirilen yönetmeliklerle günü kurtarma yoluna gidilir. Politika yapıcıların problem algısı: Politika değişikliği, bir problemin fark edilmesiyle başlar ve çözüm için uygulamaya konulacak değişikliklerin oluşturulmasıyla devam eder. Alt yapı ve kaynak eksikliği: Yeni politikaların gerektirdiği değişikliklerin eski yönetmelik ve yönergelerle çelişmesi, gerekli yetkilerin verilmemesi ve eğitimlerin tamamlanmaması gibi sorunlar, politikaların uygulanmasını zorlaştırır. Öğretmen ve eğitimcilerin fikirlerinin dikkate alınmaması: Okul yöneticileri, eğitimcilerin fikirlerinin reformlarda dikkate alınmamasını, eğitimciler arasında hayal kırıklığı yaratan olumsuz bir durum olarak görür. Bu değişiklikler, eğitim sisteminde istikrarsızlık yaratır ve derinleşen sorunları çözmez.

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri nelerdir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri 1739 sayılı kanunun 4 ila 17. maddeleri arasında 14 madde halinde ifade edilmiştir. Bu ilkeler şunlardır: Genellik ve eşitlik. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. Yöneltme. Eğitim hakkı. Fırsat ve imkan eşitliği. Süreklilik. Atatürk inkılap ve ilkeleri. Laiklik. Bilimsellik. Planlılık. Karma eğitim. Okul ile ailenin işbirliği. Her yerde eğitim.

    Cumhuriyet dönemi örnekleri nelerdir?

    Cumhuriyet dönemi edebiyatından bazı örnekler: Roman ve öykü: Yakup Kadri Karaosmanoğlu: "Yaban", "Sodom ve Gomore". Reşat Nuri Güntekin: "Acımak", "Anadolu Notları". Sabahattin Ali: "Kuyucaklı Yusuf". Orhan Kemal: "Murtaza", "Hanımın Çiftliği". Yaşar Kemal: "İnce Memed", "Yer Demir Gök Bakır". Fakir Baykurt: "Yılanların Öcü", "Tırpan". Şiir: Fazıl Hüsnü Dağlarca: "Çocuk ve Allah", "Üç Şehitler Destanı". Edip Cansever: "Yerçekiminin Çekmediği Yer". Behçet Necatigil: "Kapalıçarşı", "Eski Toprak". Tiyatro: Devlet Konservatuvarı: 1936 yılında Ankara'da açılmıştır. Diğer türler: Deneme, eleştiri, edebiyat tarihi: Bu alanlarda önemli eserler verilmiştir.