• Buradasın

    Türk eğitim tarihi dersi ile ilgili olarak yapılmış bir araştırma nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türk eğitim tarihi dersi ile ilgili yapılmış bazı araştırmalar şunlardır:
    1. "Eğitim Tarihi" Kitabı 1. Thomas Davidson'un (ö. 1900) bu kitabı, eğitim tarihi alanında yayımlanan ilk eser olarak kabul edilir 1.
    2. Türkiye'de Eğitim Tarihinin Gelişimi 1. Bu araştırmada, Türkiye'de eğitim tarihinin bilimsel bir zemine kavuşmasının, 1964 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinin kurulması ile gerçekleştiği vurgulanmaktadır 1.
    3. "Türk Eğitim Tarihi Ders Notları" 2. Bu notlar, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini, eğitimdeki değişimleri ve bu değişimlerin toplumsal, kültürel ve politik etkilerini ele almaktadır 2.
    4. Aksaray Üniversitesi'nde Yapılan Bir Araştırma 4. Bu araştırmada, Türk eğitim tarihi dersinin, eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme, sorgulama ve sorumluluk bilinçlerinin gelişimine katkısı incelenmiştir 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk eğitim tarihinde eğitimi şekillendiren etkenler nelerdir?

    Türk eğitim tarihinde eğitimi şekillendiren bazı etkenler: İslamiyet öncesi dönem: Göçebelik ve liderlik gibi yaşama biçimleri. Mesleki eğitim ve bilim sevgisi. İslamiyet sonrası dönem: Medrese gibi örgün eğitim kurumlarının kurulması. Farabi ve İbni Sina gibi düşünürlerin etkisi. İslam dininin eğitime etkisi. Cumhuriyet dönemi: Laik eğitim anlayışının benimsenmesi. Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile eğitimin Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlanması. Kadınların eğitimine önem verilmesi. Karma eğitime geçilmesi. Ayrıca, ekonomik ve bilimsel gelişmeler ile nüfus artışı gibi faktörler de zorunlu eğitim süresinin değişmesine yol açmıştır.

    Türk eğitim tarihinde ilk kez hangi dönemde örgün eğitim zorunlu hale getirilmiştir?

    Türk eğitim tarihinde örgün eğitimin ilk kez zorunlu hale getirildiği dönem, 1824 yılında II. Mahmut döneminde olmuştur.

    Türk eğitim tarihinde yapılan ilk araştırma nedir?

    Türk eğitim tarihinde yapılan ilk araştırma olarak kabul edilen eser, Thomas Davidson'un 1901 yılında yayımlanan "A History of Education" adlı kitabıdır.

    Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi nelerdir?

    Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi üç ana dönemde incelenebilir: 1. İslamiyet Öncesi Dönem: Bu dönemde eğitimde toplum normlarının yeri büyüktü ve alp insan tipine önem verilirdi. 2. İslamiyet Sonrası Dönem: Türklerin Müslüman olmaları ve yerleşik hayata geçmeleriyle birlikte eğitimde önemli değişiklikler yaşandı. 3. Cumhuriyet Dönemi: Atatürk'ün önderliğinde eğitimde laik ve demokratik adımlar atıldı.

    Milli eğitim temel kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki nedir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu (1739 sayılı), Türk eğitim sisteminin yasal çerçevesini oluşturur. Türk eğitim sistemi, bu kanun temelinde örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölümden oluşur. Örgün eğitim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını içerir. Yaygın eğitim, örgün eğitim sistemine hiç katılmamış ya da herhangi bir kademesinde bulunan bireylere, bu sistemin dışında veya yanında sunulan eğitim faaliyetlerini kapsar.

    Eğitimin temelleri ve Türk milli eğitim sistemi çıkmış sorular nelerdir?

    Eğitimin Temelleri ve Türk Milli Eğitim Sistemi ile ilgili çıkmış sorular, aşağıdaki kaynaklardan temin edilebilir: 1. "Dizgi Kitap Yayınları 2025 MEB AGS Tamamı Video Çözümlü Eğitimin Temelleri Türk Milli Eğitim Sistemi Çıkmış Sorular" kitabı. 2. "1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu Sorular ve Cevaplar" dokümanı. 3. "EDİTÖR YAYINEVİ AGS Eğitimin Temelleri ve Türk Milli Eğitim Sistemi Soru Bankası Ultra Serisi".

    Türk Eğitim Tarihi'nin amacı nedir?

    Türk Eğitim Tarihi'nin amacı, en eski tarihlerden günümüze kadar Türk milletinin ürettiği, benimsediği ve geliştirdiği eğitim ve öğretimle ilgili düşünceleri, kurumları ve uygulamaları ortaya koymak, insan yetiştirme düzenini ve yetiştirilmeye çalışılan insan tipini araştırmaktır. Ayrıca, Türk Eğitim Tarihi'nin amaçları arasında: Bugünkü eğitim sorunlarına çözüm bulabilmek için geçmişten ders çıkarıp çıkarılamayacağını tartışmak; Eğitimin toplumsal mutluluk veya mutsuzluk ile ilişkisini incelemek; Eğitim politikalarını belirlemek ve geliştirmek yer alır.