• Buradasın

    Türk eğitim tarihi dersi ile ilgili olarak yapılmış bir araştırma nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türk eğitim tarihi dersi ile ilgili yapılmış bazı araştırmalar şunlardır:
    1. "Eğitim Tarihi" Kitabı 1. Thomas Davidson'un (ö. 1900) bu kitabı, eğitim tarihi alanında yayımlanan ilk eser olarak kabul edilir 1.
    2. Türkiye'de Eğitim Tarihinin Gelişimi 1. Bu araştırmada, Türkiye'de eğitim tarihinin bilimsel bir zemine kavuşmasının, 1964 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinin kurulması ile gerçekleştiği vurgulanmaktadır 1.
    3. "Türk Eğitim Tarihi Ders Notları" 2. Bu notlar, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini, eğitimdeki değişimleri ve bu değişimlerin toplumsal, kültürel ve politik etkilerini ele almaktadır 2.
    4. Aksaray Üniversitesi'nde Yapılan Bir Araştırma 4. Bu araştırmada, Türk eğitim tarihi dersinin, eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme, sorgulama ve sorumluluk bilinçlerinin gelişimine katkısı incelenmiştir 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimin temelleri ve Türk milli eğitim sistemi çıkmış sorular nelerdir?

    Eğitimin Temelleri ve Türk Milli Eğitim Sistemi ile ilgili çıkmış sorular, aşağıdaki kaynaklardan temin edilebilir: 1. "Dizgi Kitap Yayınları 2025 MEB AGS Tamamı Video Çözümlü Eğitimin Temelleri Türk Milli Eğitim Sistemi Çıkmış Sorular" kitabı. 2. "1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu Sorular ve Cevaplar" dokümanı. 3. "EDİTÖR YAYINEVİ AGS Eğitimin Temelleri ve Türk Milli Eğitim Sistemi Soru Bankası Ultra Serisi".

    Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi nelerdir?

    Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi şu şekilde özetlenebilir: İslamiyet Öncesi Dönem: Eğitimde toplum normları ve töre önemlidir. İslamiyet Sonrası Dönem: Medrese adı verilen örgün eğitim kurumları ortaya çıkar. Selçuklu Dönemi: Medreseler kurulur, din eğitimine dayalı bir sistem olsa da bilime önem verilir. Osmanlı Dönemi: Enderun okulları açılır, azınlıkların çocukları için eğitim kurumları oluşturulur. Cumhuriyet Dönemi: 1924'te Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile eğitim Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlanır, medreseler kapatılır.

    Milli eğitim temel kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki nedir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu (1739 sayılı), Türk eğitim sisteminin yasal çerçevesini oluşturur. Türk eğitim sistemi, bu kanun temelinde örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölümden oluşur. Örgün eğitim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını içerir. Yaygın eğitim, örgün eğitim sistemine hiç katılmamış ya da herhangi bir kademesinde bulunan bireylere, bu sistemin dışında veya yanında sunulan eğitim faaliyetlerini kapsar.

    Türk eğitim tarihinde ilk kez hangi dönemde örgün eğitim zorunlu hale getirilmiştir?

    Türk eğitim tarihinde örgün eğitimin ilk kez zorunlu hale getirildiği dönem, 1824 yılında II. Mahmut döneminde olmuştur.

    Türk eğitim tarihinde eğitimi şekillendiren etkenler nelerdir?

    Türk eğitim tarihinde eğitimi şekillendiren bazı etkenler: İslamiyet öncesi dönem: Göçebelik ve liderlik gibi yaşama biçimleri. Mesleki eğitim ve bilim sevgisi. İslamiyet sonrası dönem: Medrese gibi örgün eğitim kurumlarının kurulması. Farabi ve İbni Sina gibi düşünürlerin etkisi. İslam dininin eğitime etkisi. Cumhuriyet dönemi: Laik eğitim anlayışının benimsenmesi. Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile eğitimin Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlanması. Kadınların eğitimine önem verilmesi. Karma eğitime geçilmesi. Ayrıca, ekonomik ve bilimsel gelişmeler ile nüfus artışı gibi faktörler de zorunlu eğitim süresinin değişmesine yol açmıştır.

    Türk eğitim tarihinde yapılan ilk araştırma nedir?

    Türk eğitim tarihinde yapılan ilk araştırma olarak kabul edilebilecek çalışma, Musa Kâzım'ın "Hukemâ-yı Cihan ve Talim Terbiye Tarihi" (1911) ve Nafi Atuf Kansu'nun "Fenn-i Terbiye Tarihi" (1916) adlı eserleridir. Ayrıca, Mahmud Cevad'ın 1922'de yayımlanan "Maârif-i Umûmiye Nezâreti Tarihçe-i Teşkilât ve İcraâtı" başlıklı eseri, Türk eğitim tarihçiliğinin önemli başlangıç eserlerinden biri olarak kabul edilir. Eğitim tarihinin bilimsel bir disiplin hâline gelmesi ise İkinci Dünya Savaşı'nı izleyen yıllarda gerçekleşmiş, Türkiye'de 1964 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nin kurulmasıyla eğitim tarihi akademik bir çalışma alanı olmuştur.

    Türk Eğitim Tarihi'nin amacı nedir?

    Türk Eğitim Tarihi'nin amacı, en eski tarihlerden günümüze kadar Türk milletinin ürettiği, benimsediği ve geliştirdiği eğitim ve öğretimle ilgili düşünceleri, kurumları ve uygulamaları ortaya koymak, insan yetiştirme düzenini ve yetiştirilmeye çalışılan insan tipini araştırmaktır. Ayrıca, Türk Eğitim Tarihi'nin amaçları arasında: Bugünkü eğitim sorunlarına çözüm bulabilmek için geçmişten ders çıkarıp çıkarılamayacağını tartışmak; Eğitimin toplumsal mutluluk veya mutsuzluk ile ilişkisini incelemek; Eğitim politikalarını belirlemek ve geliştirmek yer alır.