• Buradasın

    Türk eğitim tarihi dersi ile ilgili olarak yapılmış bir araştırma nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türk eğitim tarihi dersi ile ilgili yapılmış bazı araştırmalar şunlardır:
    • Ramazan Alabaş'ın Araştırması 1. Bu çalışmada, eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının Türk Eğitim Tarihi dersinin önemine ilişkin görüşleri çeşitli açılardan belirlenmiştir 1.
    • Savaş Karagöz'ün Araştırması 24. Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi ikinci, üçüncü veya dördüncü sınıf öğrencilerinin Türk eğitim tarihi dersine yönelik görüşleri, bakış açıları ve düşünce yapıları incelenmiştir 24.
    • Mustafa Şahin'in Araştırması 3. Bu araştırmada, Türkiye’de lise tarih ders kitaplarında eğitim tarihi konularına yer verilme oranları ortaya konmuştur 3.
    Ayrıca, Türk eğitim tarihi dersine ilişkin öğretmen adaylarının algı ve beklentilerini belirlemek amacıyla Şahin, Ellez ve Günter tarafından bir ölçek geliştirilmiş, Kamer ve Şimşek tarafından ise tutum ölçeği oluşturulmuştur 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk eğitim tarihinde yapılan ilk araştırma nedir?

    Türk eğitim tarihinde yapılan ilk araştırma olarak kabul edilebilecek çalışma, Musa Kâzım'ın "Hukemâ-yı Cihan ve Talim Terbiye Tarihi" (1911) ve Nafi Atuf Kansu'nun "Fenn-i Terbiye Tarihi" (1916) adlı eserleridir. Ayrıca, Mahmud Cevad'ın 1922'de yayımlanan "Maârif-i Umûmiye Nezâreti Tarihçe-i Teşkilât ve İcraâtı" başlıklı eseri, Türk eğitim tarihçiliğinin önemli başlangıç eserlerinden biri olarak kabul edilir. Eğitim tarihinin bilimsel bir disiplin hâline gelmesi ise İkinci Dünya Savaşı'nı izleyen yıllarda gerçekleşmiş, Türkiye'de 1964 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nin kurulmasıyla eğitim tarihi akademik bir çalışma alanı olmuştur.

    Milli eğitim temel kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki nedir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu (1739 sayılı), Türk eğitim sisteminin yasal çerçevesini oluşturur. Türk eğitim sistemi, bu kanun temelinde örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölümden oluşur. Örgün eğitim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını içerir. Yaygın eğitim, örgün eğitim sistemine hiç katılmamış ya da herhangi bir kademesinde bulunan bireylere, bu sistemin dışında veya yanında sunulan eğitim faaliyetlerini kapsar.

    Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi nelerdir?

    Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi şu şekilde özetlenebilir: İslamiyet Öncesi Dönem: Eğitimde toplum normları ve töre önemlidir. İslamiyet Sonrası Dönem: Medrese adı verilen örgün eğitim kurumları ortaya çıkar. Selçuklu Dönemi: Medreseler kurulur, din eğitimine dayalı bir sistem olsa da bilime önem verilir. Osmanlı Dönemi: Enderun okulları açılır, azınlıkların çocukları için eğitim kurumları oluşturulur. Cumhuriyet Dönemi: 1924'te Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile eğitim Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlanır, medreseler kapatılır.

    Eğitimin temelleri ve Türk milli eğitim sistemi çıkmış sorular nelerdir?

    Eğitimin temelleri ve Türk milli eğitim sistemi ile ilgili çıkmış sorular içeren bazı kaynaklar: Dizgi Kitap Yayınları: "MEB-AGS Eğitimin Temelleri ve Türk Milli Eğitim Sistemi Çıkmış Sorular Çözümlü" kitabı, 2026 yılı için güncellenmiş ve 3. baskı olarak sunulmuştur. Sınavtime.com: Eğitimin temelleri ve Türk milli eğitim sistemi ile ilgili online testler sunmaktadır. cagataydernek.com: 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile ilgili sorular ve cevaplar içermektedir.

    Türk eğitim tarihinde eğitimi şekillendiren etkenler nelerdir?

    Türk eğitim tarihinde eğitimi şekillendiren bazı etkenler: İslamiyet öncesi dönem: Göçebelik ve liderlik gibi yaşama biçimleri. Mesleki eğitim ve bilim sevgisi. İslamiyet sonrası dönem: Medrese gibi örgün eğitim kurumlarının kurulması. Farabi ve İbni Sina gibi düşünürlerin etkisi. İslam dininin eğitime etkisi. Cumhuriyet dönemi: Laik eğitim anlayışının benimsenmesi. Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile eğitimin Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlanması. Kadınların eğitimine önem verilmesi. Karma eğitime geçilmesi. Ayrıca, ekonomik ve bilimsel gelişmeler ile nüfus artışı gibi faktörler de zorunlu eğitim süresinin değişmesine yol açmıştır.

    Türk eğitim tarihinde ilk kez hangi dönemde örgün eğitim zorunlu hale getirilmiştir?

    Türk eğitim tarihinde örgün eğitimin ilk kez zorunlu hale getirildiği dönem, 1824 yılında II. Mahmut döneminde olmuştur.

    Türk Eğitim Tarihi'nin amacı nedir?

    Türk Eğitim Tarihi'nin amacı, en eski tarihlerden günümüze kadar Türk milletinin ürettiği, benimsediği ve geliştirdiği eğitim ve öğretimle ilgili düşünceleri, kurumları ve uygulamaları ortaya koymak, insan yetiştirme düzenini ve yetiştirilmeye çalışılan insan tipini araştırmaktır. Ayrıca, Türk Eğitim Tarihi'nin amaçları arasında: Bugünkü eğitim sorunlarına çözüm bulabilmek için geçmişten ders çıkarıp çıkarılamayacağını tartışmak; Eğitimin toplumsal mutluluk veya mutsuzluk ile ilişkisini incelemek; Eğitim politikalarını belirlemek ve geliştirmek yer alır.