• Buradasın

    Milli eğitim temel kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Temel Kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki şu şekilde özetlenebilir:
    Milli Eğitim Temel Kanunu, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısını ve Devletin eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını belirler 13.
    Türk eğitim sistemi ise bu kanun çerçevesinde şekillenir ve iki ana bölümden oluşur: örgün eğitim ve yaygın eğitim 24. Örgün eğitim, okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsar 4. Yaygın eğitim ise örgün eğitimin dışında kalan ve çeşitli eğitim faaliyetlerini içerir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim hangi ilkeye dayanır?

    1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim, "genellik ve eşitlik" ilkesine dayanır.

    1739 Milli Eğitim Temel Kanununun 48 maddesi nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 48. maddesi, öğretmenlerin hizmet içi yetiştirilmesi ile ilgilidir: Bu maddeye göre: - Öğretmenlerin daha üst öğrenim görmelerini sağlamak üzere yaz ve akşam okulları açılır veya hizmet içinde yetiştirilmeleri amacıyla kurslar ve seminerler düzenlenir. - Yaz ve akşam okulları, öğretmen yetiştiren kurumlar tarafından açılır ve bu okullara devam ederek yeterli krediyi dolduran öğretmenlere, o kurumun belge veya diploması verilir. - Milli Eğitim Bakanlığınca açılan kurs ve seminerlere devam edenlerden başarı sağlayanlara belge verilir. - Bu belgelerin, öğretmenlerin atama, yükselme ve nakillerinde nasıl değerlendirileceği, yönetmelikle düzenlenir.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa göre temel eğitim nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa göre temel eğitim, ilköğretim olarak geçmektedir.

    1789 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nedir?

    1789 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, 14 Haziran 1973 tarihinde kabul edilen ve Türkiye'nin eğitim politikalarını belirleyen temel yasadır. Bu kanun, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısını, öğretmenlik mesleğini, okul bina ve tesislerini, eğitim araç ve gereçlerini ve Devletin eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını kapsar.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısını, öğretmenlik mesleğini, okul bina ve tesislerini, eğitim araç ve gereçlerini ve Devletin eğitim ve öğretim alanındaki görev ve sorumluluğunu belirleyen temel kanundur. Kanunun bazı önemli maddeleri: - Eğitimin genel amaçları: Türk milletinin fertlerini Atatürk inkılap ve ilkelerine bağlı, milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerleri benimseyen yurttaşlar olarak yetiştirmek. - Fırsat ve imkan eşitliği: Eğitimde kadın, erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlamak. - Karma eğitim: Okullarda kız ve erkek öğrencilerin birlikte eğitim görmesi esastır, ancak eğitimin türüne göre bazı okullar yalnızca kız veya yalnızca erkek öğrencilere ayrılabilir. - Planlılık: Milli eğitimin, iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınma hedeflerine uygun olarak planlanması ve gerçekleştirilmesi.

    222 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nedir?

    222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, Türkiye'de ilköğretim sistemini düzenleyen temel kanundur. Kanunun bazı ana maddeleri şunlardır: Madde 1: İlköğretim, kadın erkek bütün Türklerin milli gayelere uygun olarak bedeni, zihni ve ahlaki gelişmelerine hizmet eden temel eğitim ve öğretimdir. Madde 2: İlköğretim, ilköğrenim kurumlarında verilir; öğrenim çağında bulunan kız ve erkek çocuklar için mecburi ve parasızdır. Madde 3: Mecburi ilköğretim çağı, 6-14 yaş grubundaki çocukları kapsar. Madde 4: Türk vatandaşı kız ve erkek çocuklar ilköğrenimlerini resmi veya özel Türk ilköğretim okullarında yapmakla mükelleftir. Madde 5: Özel olarak öğretim gören vatandaşlar, imtihanla ve yaşlarına göre layık oldukları ilköğretim okulu sınıflarına alınırlar. Kanunun diğer maddeleri, ilköğretim kurumlarının teşkilatı, kayıt kabul işlemleri, okula devam zorunluluğu ve çeşitli eğitim faaliyetleri gibi konuları düzenlemektedir.

    1973 Milli Eğitim Kanunu'nun temel amacı nedir?

    1973 Milli Eğitim Kanunu'nun temel amacı, Türk eğitim sisteminin temel yapısını ve amaçlarını düzenlemektir.