• Buradasın

    Turan Çelik ve İskender kariyer ve yetenek gelişimi Özyeterlik Ölçeği kaç maddeden oluşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kariyer ve Yetenek Gelişimi Özyeterlik Ölçeği, Turan, Çelik ve İskender tarafından uyarlanan versiyonunda 18 maddeden oluşmaktadır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öz yeterlik ölçeğini kim geliştirdi?

    Öz yeterlik ölçeklerini farklı araştırmacılar geliştirmiştir: 1. Öğrenci Öz-Yeterlik Ölçeği, Rowbotham ve Schmitz (2013) tarafından geliştirilmiştir. 2. Öz-Etkililik-Yeterlik Ölçeği, Sherer ve arkadaşları (1982) tarafından geliştirilmiştir. 3. İnternet Öz-Yeterliği Ölçeği, Kim ve Glassman (2013) tarafından geliştirilmiştir.

    Kariyer ve yetenek gelişimi özyeterliği ölçeği nedir?

    Kariyer ve yetenek gelişimi özyeterliği ölçeği, bireylerin kariyer gelişimi sürecinde yetenek ve becerilerini en üst düzeye çıkarmalarına yönelik inançlarını ölçen bir araçtır. Bu ölçek, üç ana boyuttan oluşur: 1. Pozitif duygusal kariyer durumu: Bireyin kariyerinden duyduğu memnuniyet ve olumlu duyguları ifade eder. 2. Kariyer anlamlılığı durumu: Kariyerin birey tarafından ilginç, kişisel bir tercih ve anlamlı bir deneyim olarak algılanmasını kapsar. 3. Kariyer ağı/sosyal destek durumu: Bireyin kariyerinde onu destekleyen bir insan ağına sahip olmasını ve bu ağdan yardım alabilme güvenini yansıtır. Ölçek, hem bireysel hem de örgütsel bağlamlarda uygulanabilir ve kariyer danışmanları tarafından müdahale aracı olarak kullanılabilir.

    Akademik öz yeterlik nedir?

    Akademik öz yeterlik, bireyin belirli bir akademik görevi başarıyla tamamlayabileceğine dair inancı olarak tanımlanır. Bu kavram, Bandura'nın öz yeterlik teorisine dayanır ve dört ana bilgi kaynağına bağlıdır: 1. Kişisel deneyim: Daha önce benzer görevleri başarıyla tamamlamak, bireyin öz yeterliliğini artırır. 2. Gözlem: Başkalarının bu görevleri yerine getirdiğini görmek, bireyin kendi yeteneklerine olan güvenini artırabilir. 3. İkna: Çevreden gelen teşvik ve destek, öz yeterliliği olumlu yönde etkileyebilir. 4. Duygular: Korku ve kaygı gibi olumsuz duygular öz yeterliliği azaltırken, olumlu duygular öz yeterliliği artırır. Akademik öz yeterlik, öğrencilerin akademik başarıları, hedef seçimleri ve kullandıkları stratejiler üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.

    Öz yeterlik ölçeği hangi yaş grubunda kullanılır?

    Öz yeterlik ölçekleri çeşitli yaş gruplarında kullanılabilir. Örneğin, Çocuklar İçin Öz-yeterlik Ölçeği 14-17 yaşları arasındaki ergenler için geliştirilmiştir.

    Albert Bandura'nın öz yeterlik teorisi nedir?

    Albert Bandura'nın Öz Yeterlik Teorisi, bireylerin belirli bir görevi başarabileceklerine dair inançlarının, performanslarını ve motivasyonlarını nasıl etkilediğini açıklayan bir sosyal bilişsel teoridir. Öz yeterlik kavramı, kişinin belirli bir alanda başarılı olabileceğine dair kişisel inancını ifade eder: 1. Doğrudan Deneyim (Mastery Experiences). 2. Dolaylı Deneyim (Vicarious Experiences). 3. Sözel İkna (Verbal Persuasion). 4. Duygusal ve Fizyolojik Durum (Emotional and Physiological States).