• Buradasın

    Tüm öğretmen ve müdürlere eğitim geliyor mu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, tüm öğretmen ve müdürlere eğitim gelmektedir.
    Milli Eğitim Bakanlığı, 2025/2026 eğitim öğretim yılından itibaren yönetici olarak görevlendirilecek olanlara Milli Eğitim Akademilerinde eğitim alma şartı getirmiştir 3. Ayrıca, tüm öğretmen ve okul müdürlerine 1 Kasım 2024 tarihine kadar Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından "Tasarruf Tedbirleri Eğitim Programı" kapsamında uzaktan eğitim verilmesi planlanmıştır 2.
    Bunun yanı sıra, Milli Eğitim Akademisi'nin 1 Ocak 2025 itibarıyla faaliyete geçmesi ve öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerini desteklemesi beklenmektedir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB öğretmen yetiştirme nasıl yapılır?

    MEB'de öğretmen yetiştirme ve geliştirme hizmetleri şu şekilde yapılır: Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri: Öğretmenlerin ve okul/kurum yöneticilerinin mesleki gelişimlerine yönelik yıllık faaliyet planları hazırlanır ve uygulanır. Standart Eğitim Programları: Bakanlıkça onaylanan standart eğitim programları kullanılır, ihtiyaç halinde yeni program taslakları hazırlanır. İş Birliği: Kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapılır. Mesleki Gelişim Projeleri: Ulusal ve uluslararası gelişmeler takip edilir, mahalli araştırma ve projeler yapılır. Kariyer Basamakları: Öğretmenlerin kariyer basamaklarına ilişkin iş ve işlemler yürütülür. Aday Öğretmen Yetiştirme: Aday öğretmenlerin yetiştirme süreci, performans değerlendirmesi ve sınavlara ilişkin iş ve işlemler yürütülür. 24 Kasım Öğretmenler Günü: 24 Kasım Öğretmenler Günü ile ilgili iş ve işlemler yürütülür. Bilimsel, Sosyal ve Kültürel Faaliyetler: Öğretmen ve okul/kurum yöneticilerinin ulusal, uluslararası düzeydeki faaliyetlerine yönelik iş ve işlemler yürütülür.

    Öğretmen eğitimi neden önemlidir?

    Öğretmen eğitimi önemlidir çünkü: Eğitim kalitesini artırır. Güncel teknolojilere ve yöntemlere uyumu sağlar. Öğretmenlerin mesleki gelişimini destekler. Öğrenci çeşitliliğine uygun stratejiler geliştirmeyi mümkün kılar. Toplumun gelişimine katkı sağlar.

    Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri nasıl yapılır?

    Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri, merkezi ve mahalli eğitimler şeklinde gerçekleştirilir. Merkezi eğitimler, Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından planlanır. Mahalli eğitimler, il milli eğitim müdürlükleri tarafından planlanıp uygulanır. Hizmet içi eğitimlerin bazı türleri: Teknolojiye uyum eğitimi. Mesleki gelişim eğitimi. Yöneticilere yönelik eğitimler (örneğin, proje yönetimi, zaman yönetimi). Hizmet içi eğitimlerin yapılma şekilleri: Senkron ve asenkron uzaktan eğitimler. Sanal kütüphane kullanımı. Mesleki gelişim toplulukları. Okul temelli mesleki gelişim programları. Hizmet içi eğitimlerin amacı, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamak, bilgilerini yenilemek ve motivasyonlarını yükseltmektir.

    Öğretmenler 5 yılda bir eğitime alınacak mı?

    Evet, öğretmenler 5 yılda bir zorunlu eğitime alınacak. Bu uygulama, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin tarafından açıklanmıştır.

    Müdür öğretmen ilişkisi nasıl olmalı?

    Müdür-öğretmen ilişkisi başarılı bir eğitim ortamının temel taşlarından biridir. Bu ilişkinin sağlıklı olabilmesi için aşağıdaki unsurlar önemlidir: 1. Açık ve etkili iletişim: Müdürler, öğretmenlerin görüşlerini ve önerilerini dikkate almalı, düzenli toplantılar yaparak onların kendilerini ifade etmelerine olanak tanımalıdır. 2. Destekleyici yönetim anlayışı: Müdürler, öğretmenlere mesleki gelişimlerinde destek olmalı, eğitim programları ve seminerler düzenlemelidir. 3. Geri bildirim ve takdir: Müdürler, öğretmenlerin başarılı performanslarını takdir etmeli ve bu başarıları okul ortamında paylaşmalıdır. 4. Ortak hedefler: Müdür ve öğretmenler, okulun eğitim felsefesi ve vizyonu doğrultusunda ortak hedefler belirlemeli ve bu hedeflere ulaşmak için birlikte çalışmalıdır. 5. Saygı ve güven ortamı: Müdürler, öğretmenlere karşı saygılı ve güvenilir olmalı, onların hatalarını affedici bir tutum sergilemelidir. Bu unsurlar, müdür-öğretmen ilişkisinin kalitesini artırarak eğitim ortamının genel atmosferini olumlu yönde etkiler.