Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Taylor bilimsel yönetimi, iş süreçlerini bilimsel prensiplere dayalı olarak yeniden yapılandırmayı ve işçi verimliliğini artırmayı hedefleyen bir yaklaşım olarak tanımlamıştır 12.
Taylor'ın bilimsel yönetim anlayışının temel ilkeleri şunlardır:
- İşin Standartlaştırılması: İş süreçleri, en etkili ve verimli biçimde gerçekleştirilmesi için bilimsel olarak analiz edilir ve standart iş yöntemleri geliştirilir 12.
- İş Bölümü: İşler, işçiler arasında mantıklı bir şekilde bölünür ve uzmanlaşma teşvik edilir 12.
- İşçi Eğitimi: İşçilere, yeni ve daha verimli iş yöntemlerini kullanma konusunda eğitim verilir 12.
- Performans Değerlendirmesi: İşçilerin performansı bilimsel olarak izlenir ve değerlendirilir 1.
- İşçi ve Yönetici İşbirliği: İşçiler ve yöneticiler, iş süreçlerini iyileştirmek için işbirliği yaparlar 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: