Dallanmış ağaç tekniği, öğrencilerin belirli bir konudaki bilgi düzeylerini ve kavram yanılgılarını tespit etmek için kullanılan bir değerlendirme aracıdır. Bu teknikte, temelden ayrıntıya doğru giden bir sıraya göre doğru veya yanlış ifadeler verilir ve öğrenciden doğru seçimi yapması beklenir. Dallanmış ağaç tekniğinin bazı özellikleri: Bağlantılı sorular: Geleneksel doğru-yanlış sorularından farklı olarak, bu sorular birbiriyle bağlantılıdır. Aşamalı sorular: Genelden özele, somuttan soyuta doğru aşamalı sorular sorulur. Puanlama: Öğrencilerin verdikleri cevaplara göre farklı çıkış noktalarına ulaşılır ve bu çıkışlar farklı puanları temsil eder. Kullanım alanları: Öğrencilerin kendilerini değerlendirmelerinde ve öğretmenlerin eksikleri belirlemelerinde kullanılır. Dezavantajları: Üst düzey öğrenme becerilerinin (analiz, sentez) ölçülmesinde yetersiz kalabilir. Doğru cevabı tahmin ederek bulma olasılığı vardır. Soruların hazırlanması zaman alıcı olabilir.