• Buradasın

    Tanılayıcı dallanmış ağaç kavram yanılgısı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tanılayıcı dallanmış ağaç kavram yanılgısı, bu teknikle yapılan değerlendirmede öğrencinin zihninde yer etmiş yanlış bağlantılar, yanlış stratejiler ve sonuçta yanlış olan bilgiyi ortaya çıkarma sürecidir 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    Dallanmış ağaç tekniği nedir?

    Dallanmış ağaç tekniği, öğrencilerin belirli bir konudaki bilgi düzeylerini ve kavram yanılgılarını tespit etmek için kullanılan bir değerlendirme aracıdır. Bu teknikte, temelden ayrıntıya doğru giden bir sıraya göre doğru veya yanlış ifadeler verilir ve öğrenciden doğru seçimi yapması beklenir. Dallanmış ağaç tekniğinin bazı özellikleri: Bağlantılı sorular: Geleneksel doğru-yanlış sorularından farklı olarak, bu sorular birbiriyle bağlantılıdır. Aşamalı sorular: Genelden özele, somuttan soyuta doğru aşamalı sorular sorulur. Puanlama: Öğrencilerin verdikleri cevaplara göre farklı çıkış noktalarına ulaşılır ve bu çıkışlar farklı puanları temsil eder. Kullanım alanları: Öğrencilerin kendilerini değerlendirmelerinde ve öğretmenlerin eksikleri belirlemelerinde kullanılır. Dezavantajları: Üst düzey öğrenme becerilerinin (analiz, sentez) ölçülmesinde yetersiz kalabilir. Doğru cevabı tahmin ederek bulma olasılığı vardır. Soruların hazırlanması zaman alıcı olabilir.

    Tanılayıcı dallanmış ağaç nasıl hazırlanır?

    Tanılayıcı Dallanmış Ağaç (TDA) hazırlamak için şu adımlar izlenir: 1. Yönerge yazma: Soruların hangi konu veya ünite ile ilgili olduğunu ve cevaplamanın nasıl yapılacağını belirten bir yönerge hazırlanır. 2. TDA diyagramı çizme: Seviyeye uygun olarak 8 veya 16 çıkışlı TDA diyagramı çizilir. 3. Soru hazırlama: Seçilen konu ile ilgili ifadeler hazırlanır ve genelden özele, basitten karmaşığa olacak şekilde TDA diyagramına yerleştirilir. 4. Cevap anahtarı oluşturma: TDA çıkış sayısına göre cevap anahtarı tablosu oluşturulur.

    Kavram yanılgısı örnekleri nelerdir?

    Kavram yanılgısı örnekleri: Isı ve sıcaklık: "Isı ve sıcaklık aynı kavramlardır". Kütle ve ağırlık: "Kütle ve ağırlık aynı kavramlardır". Çözünme: "Şeker su içinde erir". Mevsimlerin oluşumu: "Dünya Güneş’e yakın olduğunda yaz, uzak olduğunda kış oluşur". Etik ve ahlak: "Bu davranışın hiç etik olmadı".

    Kavram çeşitleri nelerdir?

    Kavram çeşitleri farklı kriterlere göre sınıflandırılabilir: Tek tek ele alınışlarına göre kavramlar: Tümel (genel) kavram: Bir sınıfın tümüne işaret eder. Tikel kavram: Bir sınıfın bir kısmına işaret eder. Tekil kavram: Tek bir varlığa işaret eder. Birbirleriyle ilişkilerine göre kavramlar: Kolektif kavram: Bireyler grubunu ifade eder. Distribütif kavram: Bireyler grubunda gerçekleşen kavramı ifade eder. Somut ve soyut kavramlar: Somut kavram: Duyu organları ile algılanabilen kavramları ifade eder. Soyut kavram: Varlığın bir özelliğini belirten kavramları ifade eder. Olumlu ve olumsuz kavramlar: Olumlu kavram: Bir niteliğin, işaret ettiği nesnede bulunduğunu gösterir. Olumsuz kavram: İşaret ettiği nesnede bir özelliğin bulunmadığını gösterir.

    Ağaç ve ikili ağaç nedir?

    Ağaç, kenarlarla birbirine bağlanan düğümlerin bir koleksiyonudur. İkili ağaç (binary tree), her bir düğümün en fazla iki çocuğu olabilen hiyerarşik bir veri yapısıdır. İkili ağaç türleri: Tam ikili ağaç. Mükemmel ikili ağaç. İkili arama ağacı (BST).

    Kavram yanılgısı nasıl düzeltilir?

    Kavram yanılgılarını düzeltmek için şu yöntemler kullanılabilir: Kavram yanılgılarının tespiti: Öğrencilerin sahip oldukları yanlış kavramalar belirlenmelidir. Tartışma ortamı: Öğrenciler arasında, sahip oldukları kavram yanılgılarıyla yüzleşebilecekleri bir tartışma ortamı oluşturulmalıdır. Bilimsel yaklaşım: Bilimsel yaklaşım ve modellerle öğrencilere bilgilerin yeniden yapılandırılması ve özümsenmesi için yardımcı olunmalıdır. Alternatif yöntemler: Kavram haritaları, kavramsal değişim metinleri, anlam çözümleme tabloları gibi alternatif yöntemler kullanılabilir. Kavram yanılgılarını düzeltmek, özellikle direnç gösterdikleri için, çaba ve zaman gerektirebilir.