• Buradasın

    Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının sanal müze kullanımına yönelik tutumları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının sanal müze kullanımına yönelik tutumları genel olarak olumlu yöndedir.
    Bazı olumlu tutumlar:
    • Erişim kolaylığı: Sanal müzeler, müzelere ulaşım ve erişim olanağı sağlar 34.
    • Ekonomiklik: Maliyetsiz ve ekonomik bir eğitim aracıdır 34.
    • Aktif öğrenme: Sanal müzeler, aktif öğrenme tekniklerini kullanmaya olanak tanır 1.
    • Dinamizm: Derslere dinamizm katar ve öğrencilerin ilgisini çeker 1.
    Olumsuz tutumlar ise daha çok gerçek deneyim eksikliği ve sosyal etkileşimin azalması gibi konulara odaklanır 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sanal müze sosyal bilgiler için neden önemlidir?

    Sanal müzeler, Sosyal Bilgiler dersi için önemlidir çünkü: 1. Öğrenme Ürünlerinin Sergilenmesi: Sanal müzeler, Sosyal Bilgiler dersinde öğretilen konuları içeren koleksiyonları sergileyerek öğrencilerin soyut kavramları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 2. Zaman ve Mekan Kısıtlaması Olmadan Erişim: Sanal müzeler, zaman, mekan ve imkan kısıtlamasını ortadan kaldırarak dünyanın her yerinden sınıf ortamına müze gezisini mümkün kılar. 3. Eğlenceli ve Motive Edici Öğrenme Ortamı: Sanal müze gezileri, ders ortamını zenginleştirerek öğrenme-öğretme sürecini daha eğlenceli hale getirir ve öğrencilerin motivasyonunu artırır. 4. Güvenilir Bilgi Kaynağı: Sanal müzeler, doğru ve güvenilir bilgi sunarak öğrencilerin yanlış bilgilere maruz kalmasını önler.

    Sanal müze kullanımına yönelik tutum ölçeği kim tarafından geliştirilmiştir?

    Sanal Müze Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği, Öğr. Gör. Nesepeker tarafından geliştirilmiştir. Ölçek, 2014 yılında Aksaray Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nde hazırlanan "Sosyal Bilgiler Dersinde Sanal Müze Kullanımı ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sanal Müze Kullanımına Yönelik Tutumları" başlıklı yüksek lisans tezinde kullanılmıştır. Ölçek, 21 maddeden oluşan ve 5'li Likert tipi (kesinlikle katılıyorum, katılıyorum, kararsızım, katılmıyorum, kesinlikle katılmıyorum) bir ölçektir.

    Sosyal bilgiler öğretim programı nedir?

    Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, öğrencilere tarih, coğrafya, ekonomi, sosyoloji, antropoloji, psikoloji, felsefe, siyaset bilimi ve hukuk gibi sosyal bilimler ile insan hakları ve yurttaşlık bilgisi konularını bütünleştirilmiş olarak öğretmeyi amaçlayan bir programdır. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nın bazı amaçları: Öğrencileri iyi birer vatandaş olarak yetiştirmek. Eleştirel, yapıcı ve yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmek. Bireyler arası ilişkileri geliştirme ve işbirliği yapma becerisi kazandırmak. Çevreyi, yurdu ve dünyayı tanıma yeteneklerini geliştirmek. Program, 7 öğrenme alanı çerçevesinde yapılandırılmıştır: 1. Birey ve Toplum. 2. Kültür ve Miras. 3. İnsanlar, Yerler ve Çevreler. 4. Üretim, Dağıtım ve Tüketim. 5. Bilim, Teknoloji ve Toplum. 6. Etkin Vatandaşlık. 7. Küresel Bağlantılar.

    Sanal müze kullanımına yönelik tutum ölçeği cinsiyet değişkeni nedir?

    Sanal müze kullanımına yönelik tutum ölçeğinde cinsiyet değişkeni, kadınların tutum puanlarının erkeklerin tutum puanlarından daha yüksek olduğunu göstermektedir. Ancak, yapılan Mann Whitney U testi sonucunda bu puan farkı istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Bu konuda yapılan bazı araştırmalar: Eker ve Kılav'ın 2022'de yaptığı araştırma. Yorulmaz'ın 2022'de yaptığı araştırma.

    Sanal müze ne işe yarar?

    Sanal müzelerin bazı işlevleri: Erişilebilirlik: Coğrafi ve fiziksel sınırlamalara bağlı kalmadan herkesin erişimine açıktır. Kültürel mirasın korunması: Nadir eserler ve antik kalıntılar gibi önemli koleksiyonlar, sanal müzelerde arşivlenerek gelecek nesillere aktarılabilir ve korunabilir. Eğitim ve araştırma: Sanat, tarih, bilim ve doğa gibi konularda bilgi edinme, interaktif öğrenme deneyimleri yaşama ve araştırmaları destekleme imkanı sunar. İçerik çeşitliliği: Metinler, görüntüler, videolar, sesler, 3D modeller ve interaktif öğeler gibi çeşitli içerik türleri kullanılarak eserlerin detaylı incelenmesi ve açıklamaların okunması gibi farklı deneyimler sunar.

    Sosyal Bilgilerde hangi öğretim yaklaşımları kullanılır?

    Sosyal Bilgilerde kullanılan öğretim yaklaşımları şunlardır: 1. Sunuş Yoluyla Öğrenme-Öğretme Stratejisi: Öğretmenin konuyu genelden özele doğru sistemli ve anlamlı bir şekilde öğrencilere sunması. 2. Buluş Yoluyla Öğrenme-Öğretme Stratejisi: Öğrencilerin kendi etkinliklerine ve gözlemlerine dayalı olarak yargıya varmalarını teşvik eder. 3. Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğrenme-Öğretme Stratejisi: Öğrencilerin araştırma ve inceleme yaparak öğrenmelerini sağlar. Ayrıca, Sosyal Bilgilerde kullanılan diğer öğretim yöntemleri ve teknikleri arasında: - Anlatım Yöntemi; - Gezi Gözlem Yöntemi; - Proje Yöntemi; - Tartışma Yöntemi (panel, münazara, forum vb.); - Drama ve Rol Yapma Tekniği.

    Sanal Müze Tutum Ölçeği kaç maddeden oluşur?

    Sanal Müze Tutum Ölçeği, 21 maddeden oluşmaktadır.