• Buradasın

    Rehberlik servislerinde hangi dersler var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik servislerinde verilen dersler, genellikle aşağıdaki konuları kapsar:
    1. Akademik Rehberlik: Ders seçimleri, akademik program planlaması, etkili öğrenme stratejileri ve sınav hazırlığı 12.
    2. Kişisel Gelişim: Öğrencilerin kendi değerlerini ve hedeflerini belirleme, duygusal zekalarını geliştirme ve duygusal sorunlarla başa çıkma 13.
    3. Sosyal Beceriler: İletişim, empati, problem çözme ve zorbalıkla başa çıkma gibi sosyal beceriler 13.
    4. Kariyer Rehberliği: Meslek seçimi, kariyer planlaması ve iş dünyası hakkında bilgi 13.
    5. Psikolojik Danışma: Öğrencilerin duygusal sorunlarına yönelik danışmanlık, stresle başa çıkma ve kaygı yönetimi 12.
    Bu dersler, okul düzeyine ve müfredat planına göre değişiklik gösterebilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    7 sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    7. sınıf rehberlik konuları genel olarak şu başlıklar altında toplanabilir: 1. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Öğrencilerin duygularını yönetmeleri, başkalarıyla olumlu ilişkiler kurmaları ve etkili iletişim becerileri geliştirmeleri. 2. Akademik Başarı: Ders planları, değerlendirme stratejileri ve ebeveynlerin evde desteği ile öğrencilerin akademik ilerlemelerinin sağlanması. 3. Kariyer Hazırlığı: Öğrencilerin ilgi alanlarını ve tutkularını keşfetmeleri, gelecekteki hedefleri hakkında düşünmeleri ve bir amaç duygusu geliştirmeleri. 4. Okul Kuralları ve Sorumluluklar: Toplumsal hayatı düzenleyen kuralların önemi ve okul kurallarına uyum. 5. Sağlık ve Zararlı Alışkanlıklar: Zararlı alışkanlıkların insan hayatına etkileri ve sağlıklı yaşam tarzı.

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılan rehberlik etkinlikleri şunlardır: 1. Sınav Kaygısı Atölyeleri: Nefes ve gevşeme teknikleri, zihin haritası oluşturma gibi yöntemlerle sınav kaygısıyla başa çıkma çalışmaları yapılır. 2. Kariyer Planlama: Öğrencilerin kariyer hedefleri doğrultusunda üst öğrenim kurumlarına yönelmeleri, ilgi ve yeteneklerini fark etmeleri sağlanır. 3. Grup Çalışmaları: Akran temelli çalışmalar, destek grupları oluşturarak öğrencilerin duygusal destek almaları ve birlikte çözümler geliştirmeleri sağlanır. 4. Kişisel Gelişim: Duyguları anlama ve yönetme, karar verme, sorumluluk alma gibi yaşam becerileri kazandırılır. 5. Okul İçi Etkinlikler: Okulun tarihçesi, mezunları hakkında bilgi verme, okul panoları hazırlama gibi etkinliklerle okula aidiyet duygusu artırılır.

    Psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları kaça ayrılır?

    Psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları genel olarak 12 ana türe ayrılır: 1. Psikolojik Danışma Hizmetleri: Bireylerin kişisel, sosyal, akademik ve mesleki konularda gelişimlerini destekler. 2. Bireyi Tanıma Hizmetleri: Bireyin yeteneklerini, kişilik özelliklerini ve ilgi alanlarını tanıma. 3. Bilgi Toplama ve Sunma: Öğrencilere eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal bilgiler sunma. 4. Yöneltme ve Yerleştirme: Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun okullara ve programlara yönlendirilmesi. 5. İzleme: Sunulan rehberlik hizmetlerinin etkinliğinin değerlendirilmesi. 6. Oryantasyon: Okula yeni başlayan öğrencilerin çevreye uyum sağlaması için yapılan yardımlar. 7. Sevk: Sorunun okul sınırlarını aşması durumunda öğrenciyi ilgili yerlere yönlendirme. 8. Program-Plan Hazırlama: Rehberlik hizmetlerinde kullanılacak programların ve planların hazırlanması. 9. Müşavirlik-Konsültasyon: Öğretmen, yönetici ve velilere rehberlik hizmetleri konusunda bilgilendirme. 10. Araştırma-Değerlendirme: Rehberlik faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve yeni çalışmaların planlanması. 11. Çevre ile İlişkiler: Okul çevresinin öğrenciler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerinin incelenmesi. 12. Veli ile İlişkiler: Velilere öğrencilerin gelişim özellikleri ve başarıları hakkında bilgilendirme.

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliği nasıl daha güçlü hale getirilebilir?

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliğini güçlendirmek için aşağıdaki öneriler uygulanabilir: 1. Ortak Hedefler ve Amaçlar Belirleme: Okulun eğitim programına ve öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun ortak hedefler belirlenmelidir. 2. Bilgi ve Deneyim Paylaşımı: PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri, bilgi ve deneyimlerini birbirlerine aktararak öğrencilerin daha iyi anlaşılmasını sağlamalıdır. 3. Birlikte Çalışma: Öğrencilerin ihtiyaçlarına daha hızlı ve etkili bir şekilde cevap verebilmek için birlikte çalışılmalıdır. 4. Rehberlik Saatlerinin Yeniden Eklenmesi: Her eğitim kademesinde rehberlik saatlerinin haftalık ders çizelgelerine eklenmesi, bu iş birliğini destekler. 5. Hizmet-içi Eğitimler: Öğretmenlerin güncel rehberlik ve psikolojik danışmanlık becerilerini kazanmaları için hizmet-içi eğitim modülleri hazırlanmalıdır. Bu adımlar, öğrencilerin akademik, sosyal, duygusal ve davranışsal gelişimlerini daha etkili bir şekilde desteklemeye yardımcı olacaktır.

    Rehberlik servisim ne iş yapar?

    Rehberlik servisi, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek amacıyla çeşitli hizmetler sunar. Bu hizmetler arasında: Sınıf yönetimi ve disiplin sorunlarına çözüm önerileri geliştirme. Öğrencilerin akademik başarısını artırma. Ailelerle iş birliği. Psikolojik ve sosyal sorunların çözümüne destek. Mesleki gelişim ve eğitim süreçlerinde iş birliği.

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri nelerdir?

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, öğrencilerin bireysel özelliklerini değerlendirip sağlıklı bir kimlik oluşturmalarını ve kariyer hedeflerine ulaşmalarını desteklemek amacıyla sunulan hizmetlerdir. Bu hizmetler şunlardır: 1. Gelişimsel ve Önleyici Hizmetler: Öğrencilerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemek, risk etmenlerini azaltmak ve koruyucu etmenleri artırmak. 2. İyileştirici Hizmetler: Öğrencilerin gelişimlerini olumsuz etkileyen problemlerin çözümüne yardımcı olmak, bireysel ve grupla psikolojik danışma yapmak. 3. Destek Hizmetler: Program yönetimi, müşavirlik, araştırma, proje, iş birliği ve mesleki gelişim çalışmaları. 4. Diğer Hizmetler: Oryantasyon, bilgi verme, yöneltme ve izleme, sevk çalışmaları.

    4 sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    4. sınıf rehberlik konuları şunlardır: 1. Duygusal Gelişim: Öğrencilerin kendi ve başkalarının duygularını tanıma, kabul etme ve uygun bir biçimde ifade etme. 2. Eleştirel Düşünme ve Karar Verme: Eleştirel düşünme, karar verme, problem çözme ve sorumluluk alma becerilerinin geliştirilmesi. 3. Aile Eğitim Programları: Aile eğitim programlarının uygulanması. 4. Önleyici Rehberlik Çalışmaları: Farklılıkların kabulü ve bir arada yaşama konusunda çalışmalar. 5. Baş Etme Becerileri: Öfke, kaygı, şiddet ve zorbalık hakkında farkındalık kazandırma ve baş etme becerilerinin güçlendirilmesi. 6. Teknoloji Bağımlılığı: Teknoloji bağımlılığı konusunda farkındalık ve önleyici çalışmalar. 7. Travmatik Yaşantılar: Doğal afet, kaza gibi travmatik yaşantılarla baş etme becerilerinin geliştirilmesi. 8. Okul Yönetimi ile İşbirliği: Şiddetin önlenmesi ve azaltılması için okul yönetimi ile birlikte çalışmalar.