• Buradasın

    Program eğitim amaçlarına hangi düzeyde ulaşıldığının kanıtlarıyla anlatınız?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Program eğitim amaçlarına (PEA) ulaşma düzeyi, çeşitli yöntemlerle ölçülüp değerlendirilerek kanıtlarla sunulabilir. Bu süreçte kullanılan bazı yöntemler şunlardır:
    • Mezun Veri Tabanı (MTV) Bilgileri ve Mezun Anketleri: Eski ve yeni mezunların iş, kariyer ve eğitim durumlarına ilişkin verdikleri cevaplar değerlendirilir 4.
    • İşveren Anketleri: Mezunların çalıştığı işyerlerindeki işverenlere uygulanan anketlerle PEA'lara ulaşma düzeyi ölçülür 4.
    • Ders Değerlendirme Programı (DDP) Sonuçları: DDP aracılığıyla elde edilen öğrenci başarıları, PEA'larla ilişkilendirilerek analiz edilir 4.
    Bu yöntemler, doğrudan ve dolaylı ölçümler yaparak PEA'lara ulaşma düzeyini somut verilerle destekler 4. Örneğin, bir çalışmada PEA'lara ulaşma düzeyi, 5 üzerinden yapılan değerlendirmelerde belirli bir değerin üzerinde olduğunda "tam erişim" olarak kabul edilmiştir 4.
    PEA'ların kanıtlarla sunulması, üniversitenin akademik kataloğu, ilgili bölümün web sitesi ve program tanıtım broşürleri gibi yayınlarda da yer almalıdır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ölçme ve değerlendirme eğitim sisteminin hangi ögesine hizmet etmektedir?

    Ölçme ve değerlendirme, eğitim sisteminin tüm öğelerine hizmet etmektedir. Bazı hizmetler: Girdilerin uygunluğunun belirlenmesi. Sürecin işlerliğinin belirlenmesi. Çıktıların kalitesinin belirlenmesi. Değerlendirme öğesinin değerlendirilmesi. Öğretim programlarının ve öğretmen performansının değerlendirilmesi. Öğrencilerin ilgi, yetenek ve başarılarının belirlenmesi. Ölçme ve değerlendirme, eğitim sisteminin benimsediği anlayış doğrultusunda şekillenir ve sistemin geçerliliği, başarısı ile hedeflere ne denli yaklaşıldığının temel göstergesi olarak hizmet eder.

    Eğitim programı ögeleri nelerdir?

    Eğitim programının temel ögeleri şunlardır: 1. Hedefler/Kazanımlar: Öğrencilere kazandırılmak istenen duygu, düşünce, tutum ve davranışlar. 2. İçerik: Hedefleri gerçekleştirmeye yönelik üniteler ve konular bütünü. 3. Eğitim Durumları (Öğrenme-Öğretme Süreci): Hedeflerin öğrenciler tarafından öğrenilmesi için yapılan strateji, yöntem ve teknikler. 4. Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerde istenilen davranışların kazanılıp kazanılmadığına bakılan sınama durumları. Ayrıca, yardımcı ögeler olarak ilkeler, açıklamalar, araç-gereçler ve ders dağıtım cetvelleri de eğitim programında yer alır.

    Eğitimin temel amacı nedir?

    Eğitimin temel amaçları şunlardır: Bireyin kendini gerçekleştirmesi ve potansiyelini ortaya koyması. Toplumsal ve kültürel gelişim. Bilgi, beceri ve yeteneklerin kazanılması. Eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi. Sosyal uyum, kültürel farkındalık ve etik değerlerin kazandırılması. Ekonomik kalkınmaya katkı sağlanması. Eğitimin amaçları, bireyin yanı sıra toplumun uzun vadeli hedeflerini de içerir ve bu amaçlar, eğitim sisteminin her kademesinde belirli hedefler ve müfredatlar şeklinde somutlaşır.

    Eğitim ve öğretimin temel ilkeleri nelerdir Türk Milli Eğitim Sistemi?

    Türk Milli Eğitim Sistemi'nin temel ilkeleri, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda yer almaktadır ve 14 tanedir. Bu ilkeler şunlardır: 1. Genellik ve eşitlik. 2. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. 3. Yöneltme. 4. Eğitim hakkı. 5. Fırsat ve imkan eşitliği. 6. Süreklilik. 7. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. 8. Demokrasi eğitimi. 9. Laiklik. 10. Bilimsellik. 11. Planlılık. 12. Karma eğitim. 13. Okul ve ailenin işbirliği. 14. Her yerde eğitim.

    Eğitimde program geliştirmenin 4 temel ögesi nedir?

    Eğitimde program geliştirmenin dört temel ögesi şunlardır: 1. Amaç. 2. İçerik. 3. Öğrenme-öğretme süreci. 4. Değerlendirme.

    Eğitim amaçlarının temel özellikleri nelerdir?

    Eğitim amaçlarının temel özellikleri şunlardır: Genelden özele doğru hiyerarşi: Eğitim amaçları, ülkenin uzun vadeli hedeflerinden derslerin spesifik kazanımlarına kadar geniş bir yelpazede belirlenir. Toplumsal ve bireysel ihtiyaçlara uygunluk: Amaçlar, toplumun ve bireyin ihtiyaçları, değerleri ve felsefeleri dikkate alınarak belirlenir. Dinamik yapı: Amaçlar, toplumsal talep ve ihtiyaçlara göre sürekli gözden geçirilir ve yeniden belirlenir. Öğretim hedefleriyle uyum: Amaçlar, öğretim hedefleri ve öğrenme kazanımlarıyla tutarlı olmalı, açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edilmelidir. Çok yönlülük: Eğitim amaçları, bilgi, beceri ve yetkinliklerin geliştirilmesinin yanı sıra, sosyal, kültürel ve ekonomik işlevleri de kapsar. Felsefi ve teorik temeller: Amaçlar, realist, natüralist, pragmatik gibi felsefi yaklaşımlar ile davranışçı, sosyal ve yapılandırmacı öğrenme teorilerinden etkilenir. Kültürel ve sosyal aktarım: Amaçlar, kültürel değerlerin aktarılmasını ve toplumsal sürekliliği hedefler.

    Eğitim planlamada amaç ve hedefler nelerdir?

    Eğitim planlamada amaç ve hedefler şunlardır: Amaç. Hedef. Eğitim planlamadaki amaç ve hedeflerin bazı özellikleri şunlardır: Hedefler, eğitimcinin değil, öğrenenin neler yapması gerektiğini ifade etmelidir. Hedef, öğrenenlerin kazanacağı davranışları gösteren bir eylemle ifade edilmelidir. Hedefler açık ve anlaşılır şekilde yazılmalıdır. Hedefler, farklı yorumlara olanak vermemelidir. Hedefler gerçekçi ve ulaşılabilir olmalıdır. Hedefler, gözlemlenebilir ve ölçülebilir olmalıdır. Hedefler, davranışın ne zaman veya hangi şartlarda/durumda görüleceğini belirtmelidir. Hedefler, öğrenme sürecine ve içeriğe değil, öğrenme ürününe dönük olmalıdır. Eğitim planlamadaki amaç ve hedefler, “öğretim hedefleri belirlenir (genelde dikey boyuta yazılır), ders içeriği belirlenir (genelde üst tarafta yer alan yatay boyuta yazılır)” şeklinde bir tabloda özetlenebilir.