• Buradasın

    Postmodernizm eğitimde hangi yaklaşımı savunur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Postmodernizm eğitimde öğrenci merkezli yaklaşımı savunur 15.
    Bu yaklaşıma göre:
    • Öğretmenler, öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştıran yol göstericiler olarak görülür 1.
    • Eğitim, öğrencinin deneyimleri ve bakış açılarını hesaba katar 1.
    • Değerlendirme yöntemleri, öz değerlendirme, portfolyolar ve performans görevleri gibi nitel yöntemlere odaklanır 1.
    • Müfredat, yerel özellikler taşımalı ve değişkenlik içermelidir 2.
    • Eğitim sistemi, bireysel farklılık ve çeşitliliğe duyarlı olmalıdır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Postmodernizm ve Baudrillardın hipergerçeklik kavramı nedir?

    Postmodernizm ve Baudrillard'ın hipergerçeklik kavramı şu şekilde açıklanabilir: Postmodernizm, modernizm sonrası bir hareket olarak tanımlanır ve gerçeklik ile temsil kavramlarına eleştirel bir yaklaşım getirir. Baudrillard'a göre hipergerçeklik, bir şeyin gerçekmiş gibi sunulduğu ama aslında yapay olduğu durumları kapsar. Örnek olarak, Disneyland, gerçek bir Amerikan kasabasının simülasyonu olup, burada yaşanan deneyim gerçek bir kasaba deneyimini taklit eder ancak ondan daha "gerçek" olarak sunulur.

    Aslan ve Yılmaz'a göre postmodernizm nedir?

    Aslan ve Yılmaz'a göre postmodernizm, modernitenin total felsefesine ve bilimsel bilgi tekeline karşı çoğulculuğu, yerelliği ve özgürleşmeyi ön plana çıkaran bir yaklaşımdır. Postmodernizm, modernliğin açmazlarına karşı bir savaşım ve modernleşmeyle bir hesaplaşma olarak tanımlanır. Postmodernizm, her bakımdan modernite üzerinde bir “asalak” konumundadır; modernitenin başarıları ve açmazlarıyla yaşar ve beslenir. Postmodernist yaklaşım, her sorunun tek bir doğru cevabı olduğu düşüncesini yadsımakta, aksine, her sorunun birden çok doğru cevabı olabileceğini ya da hiç doğru cevabı olamayacağını öne sürmektedir. Postmodernizm, epistomolojik varsayımları reddeder, metodolojik uzlaşımları çürütür, bilgi iddialarına direnir, hakikatın her türlü versiyonunu bulanıklaştırır ve politika önerilerini bir kenara atar. Postmodernizm, toplumsal, kültürel, ekonomik ve ideolojik tarih içinde modernizmin ilkelerinin ve uğraş alanlarının artık işleyemediği, ama yerlerine tam anlamıyla yeni bir değerler sisteminin de konmadığı bir geçiş döneminin zirvesidir.

    Postmodernizm nedir kısaca?

    Postmodernizm, modernizmin sonrası ve ötesi anlamında kullanılan ve modern düşünce ile kültüre ait temel kavram ve perspektiflerin sorunsallaştırılmasını içeren bir tanımlamadır. Postmodernizm, 20. yüzyılın ortalarında ortaya çıkmış olup mimari, felsefe, edebiyat ve resim gibi alanlarda kendini göstermiştir. Postmodernizmin bazı özellikleri: Belirsizlik ve parçalanma. Kurallığın bozumu. İroni. Benliğin yitimi. Melezleşme ve katılma. Karnavallaşma. Metinsellik. Geleceğe dönüş. Her şey gider (anything goes).

    Postmodern ne anlama gelir?

    Postmodern, postmodernizm akımının izlerini taşıyan her türlü nesne, düşünce vb. için kullanılan bir terimdir. Postmodernizm, modernizm sonrası ve ötesi manasında bir tanımlama olarak kullanılır ve modern düşünceye ile modern kültüre ait temel kavram ve bakış açılarının sorunsallaştırılması ile sürdürülür. Postmodernizmin bazı özellikleri şunlardır: Çoğulculuk. Görecelik. Kuralların reddi. Eklektizm. İroni. Postmodernizm, edebiyat, psikoloji, tarih, felsefe, sinema, sosyoloji, mimarlık gibi birçok alanda ortaya çıkmıştır.

    Bauman modernite ve postmoderniteyi nasıl tanımlar?

    Zygmunt Bauman modernite ve postmoderniteyi şu şekilde tanımlar: 1. Modernite: Bauman'a göre modernite, düzen, tahmin edilebilirlik ve merkeziyetçilik ile karakterize edilen bir dönemdir. 2. Postmodernite: Postmodernite ise belirsizlik ve çeşitliliğin hakim olduğu bir zamanı ifade eder.

    Postmodern felsefenin eğitime etkisi nedir?

    Postmodern felsefenin eğitime etkisi şu şekilde özetlenebilir: 1. Çoğulculuk ve Çok Kültürlülük: Postmodern eğitim, farklılıkların ve çoğulculuğun kabulünü teşvik eder. 2. Görecelik ve Eklektik Düşünme: Mutlak değerler yerine yoruma açık seçeneklerin konulması ve tek doğru egemenliğine karşı çıkılması, eğitimin göreceli bir yapıya kavuşmasına yol açar. 3. Teknoloji ve Bilgi Aktarımı: İletişim teknolojisinin gelişmesiyle bilgi hızla kitlelere ulaşır ve geçerliliğini yitirir. Bu nedenle eğitimin amacı, bilgiye erişme yollarını öğretmek olur. 4. Öğrenci Merkezlilik: Postmodern eğitim, öğrenci ve öğretmen arasında güvene dayalı bir ilişki yaratır ve öğretmenin otoritesini azaltır. 5. Esnek Programlar: Katı program anlayışından uzaklaşılarak, esnek ve çoğulcu öğretim programları benimsenir.

    Modernizm neyi savunur?

    Modernizm, 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkan bir kültürel ve sanatsal harekettir ve aşağıdaki temel ilkeleri savunur: 1. Yenilik ve Geleneksel Reddi: Modernizm, yenilik arzusu ve geleneksel sanat, edebiyat ve felsefe biçimlerinin reddedilmesiyle karakterizedir. 2. Deneysellik: Yeni ifade biçimleri yaratma ve deneysel teknikleri benimseme arayışı içindedir. 3. Akılcılık ve Hümanizm: Aydınlanma düşüncesinin etkisiyle, akılcılık, hümanizm ve bireyin merkeze alınması gibi ilkeleri benimser. 4. Teknolojik ve Bilimsel İlerleme: Sanayileşme ve teknolojik ilerlemenin getirdiği değişimlere uyum sağlama ve bunları yüceltme eğilimindedir. 5. Toplumsal ve Siyasi Eleştiri: Modernist sanatçılar, sosyal ve siyasi gelenekleri eleştirerek, daha ütopik bir gelecek yaratmaya çalışırlar.