• Buradasın

    Postmodern felsefenin eğitime etkisi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Postmodern felsefenin eğitime etkisi şu şekilde özetlenebilir:
    1. Çoğulculuk ve Çok Kültürlülük: Postmodern eğitim, farklılıkların ve çoğulculuğun kabulünü teşvik eder 13. Bu, yerel ve durumsal bağlamlara duyarlı bir eğitim anlayışını beraberinde getirir 2.
    2. Görecelik ve Eklektik Düşünme: Mutlak değerler yerine yoruma açık seçeneklerin konulması ve tek doğru egemenliğine karşı çıkılması, eğitimin göreceli bir yapıya kavuşmasına yol açar 13.
    3. Teknoloji ve Bilgi Aktarımı: İletişim teknolojisinin gelişmesiyle bilgi hızla kitlelere ulaşır ve geçerliliğini yitirir. Bu nedenle eğitimin amacı, bilgiye erişme yollarını öğretmek olur 13.
    4. Öğrenci Merkezlilik: Postmodern eğitim, öğrenci ve öğretmen arasında güvene dayalı bir ilişki yaratır ve öğretmenin otoritesini azaltır 13.
    5. Esnek Programlar: Katı program anlayışından uzaklaşılarak, esnek ve çoğulcu öğretim programları benimsenir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Felsefe ve felsefenin amacı nedir?

    Felsefe, varlık, bilgi, değerler, gerçek, doğruluk, zihin ve dil gibi konularla ilgili soyut ve temel problemlere ilişkin yapılan sistematik çalışmalardır. Felsefenin amacı: Dünyanın, insanın ve evrenin anlamını aramak; Doğruyu ve güzeli bulmak; İnsanın varoluş, bilgi, soyutluk, gerçeklik gibi kavramlar üzerinde yoğunlaşıp bu kavramları anlamlandırmak. Felsefe, akıl yürütme ve mantık temeline dayanır.

    Modern ve postmodern arasındaki fark nedir?

    Modernizm ve postmodernizm arasındaki bazı farklar: Modernizm, 19. ve 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkmış, rasyonalite, ilerleme ve bilimsel yöntemlere dayalı bir düşünce ve estetik anlayışıdır. Modernistler, evrensel bir gerçeğe inanırlar ve teknolojinin toplumu dönüştüreceğine inanırlar. Modernizm, teorik ve nesnel bir yaklaşım sergilerken, postmodernizm öznel bir bakış açısı sunar. Modernizmde form, amaç ve ilerleme gibi kavramlar ön plandayken, postmodernizmde antiform, oyun ve tükenme gibi unsurlar öne çıkar. Modernizmde kimlik arayışı ve dış dünya ile ilişki gibi temalar işlenirken, postmodernizmde kimliklerin sürekli inşa edildiği ve gerçekliğin parçalı ve göreceli olduğu bir anlatı yapısı bulunur.

    Postmodernizm eğitimde hangi yaklaşımı savunur?

    Postmodernizm eğitimde öğrenci merkezli yaklaşımı savunur. Bu yaklaşıma göre: Öğretmenler, öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştıran yol göstericiler olarak görülür. Eğitim, öğrencinin deneyimleri ve bakış açılarını hesaba katar. Değerlendirme yöntemleri, öz değerlendirme, portfolyolar ve performans görevleri gibi nitel yöntemlere odaklanır. Müfredat, yerel özellikler taşımalı ve değişkenlik içermelidir. Eğitim sistemi, bireysel farklılık ve çeşitliliğe duyarlı olmalıdır.

    Postmodern ne anlama gelir?

    Postmodern, postmodernizm akımının izlerini taşıyan her türlü nesne, düşünce vb. için kullanılan bir terimdir. Postmodernizm, modernizm sonrası ve ötesi manasında bir tanımlama olarak kullanılır ve modern düşünceye ile modern kültüre ait temel kavram ve bakış açılarının sorunsallaştırılması ile sürdürülür. Postmodernizmin bazı özellikleri şunlardır: Çoğulculuk. Görecelik. Kuralların reddi. Eklektizm. İroni. Postmodernizm, edebiyat, psikoloji, tarih, felsefe, sinema, sosyoloji, mimarlık gibi birçok alanda ortaya çıkmıştır.

    Modern ve postmodern arasındaki fark nedir?

    Modernizm ve postmodernizm arasındaki bazı farklar: Modernizm, 19. ve 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkmış, rasyonalite, ilerleme ve bilimsel yöntemlere dayalı bir düşünce ve estetik anlayışıdır. Modernistler, evrensel bir gerçeğe inanırlar ve teknolojinin toplumu dönüştüreceğine inanırlar. Modernizm, teorik ve nesnel bir yaklaşım sergilerken, postmodernizm öznel bir bakış açısı sunar. Modernizmde form, amaç ve ilerleme gibi kavramlar ön plandayken, postmodernizmde antiform, oyun ve tükenme gibi unsurlar öne çıkar. Modernizmde kimlik arayışı ve dış dünya ile ilişki gibi temalar işlenirken, postmodernizmde kimliklerin sürekli inşa edildiği ve gerçekliğin parçalı ve göreceli olduğu bir anlatı yapısı bulunur.

    Aslan ve Yılmaz'a göre postmodernizm nedir?

    Aslan ve Yılmaz'a göre postmodernizm, modernitenin total felsefesine ve bilimsel bilgi tekeline karşı çoğulculuğu, yerelliği ve özgürleşmeyi ön plana çıkaran bir yaklaşımdır. Postmodernizm, modernliğin açmazlarına karşı bir savaşım ve modernleşmeyle bir hesaplaşma olarak tanımlanır. Postmodernizm, her bakımdan modernite üzerinde bir “asalak” konumundadır; modernitenin başarıları ve açmazlarıyla yaşar ve beslenir. Postmodernist yaklaşım, her sorunun tek bir doğru cevabı olduğu düşüncesini yadsımakta, aksine, her sorunun birden çok doğru cevabı olabileceğini ya da hiç doğru cevabı olamayacağını öne sürmektedir. Postmodernizm, epistomolojik varsayımları reddeder, metodolojik uzlaşımları çürütür, bilgi iddialarına direnir, hakikatın her türlü versiyonunu bulanıklaştırır ve politika önerilerini bir kenara atar. Postmodernizm, toplumsal, kültürel, ekonomik ve ideolojik tarih içinde modernizmin ilkelerinin ve uğraş alanlarının artık işleyemediği, ama yerlerine tam anlamıyla yeni bir değerler sisteminin de konmadığı bir geçiş döneminin zirvesidir.

    Postmodernizm nedir kısaca?

    Postmodernizm, modernizmin sonrası ve ötesi anlamında kullanılan ve modern düşünce ile kültüre ait temel kavram ve perspektiflerin sorunsallaştırılmasını içeren bir tanımlamadır. Postmodernizm, 20. yüzyılın ortalarında ortaya çıkmış olup mimari, felsefe, edebiyat ve resim gibi alanlarda kendini göstermiştir. Postmodernizmin bazı özellikleri: Belirsizlik ve parçalanma. Kurallığın bozumu. İroni. Benliğin yitimi. Melezleşme ve katılma. Karnavallaşma. Metinsellik. Geleceğe dönüş. Her şey gider (anything goes).