Buradasın
Özel eğitimde renk kavramı nasıl çalışılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Özel eğitimde renk kavramı çalışırken izlenebilecek bazı adımlar:
- Önkoşul becerilerin kazanımı: Nesne-nesne eşleme, nesne ayırt etme, renk eşleme ve öğrenme becerileri (sıra alma, bekleme, yönerge takibi gibi) kazandırılır 2.
- Renklerin tanıtımı:
- Renklerin farklı nesneler arasında ayrımı: Çocuk, aynı renkte olan nesneler arasından istenen renkte olanı seçer 2.
- Renklerin adlandırılması: Çocuk, gösterilen nesne veya resimlerin rengini söyler 2.
- Genelleme ve kalıcılık: Renk kavramları çalışıldıktan sonra, diğer renklerle karışık şekilde çalışarak kalıcılık ve genelleme oturumları planlanır 2.
- Materyal kullanımı: Kırmızı, mavi, sarı gibi renklerin öğretimi için mandal, kalem, boncuk gibi gerçek nesneler kullanılabilir 3.
- Ödüllendirme: Çocuğun doğru tepkileri ödüllendirilir 3.
Renk kavramı öğretimi, çocuğun zihinsel performansına göre oturum ve deneme sayısı belirlenerek uygulanır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: