• Buradasın

    Özel eğitimde hangi terimler kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitimde kullanılan bazı temel terimler şunlardır:
    1. Özel Eğitim: Öğrenme güçlüğü, zihinsel engel, otizm spektrum bozukluğu gibi özel ihtiyaçları olan bireylerin eğitimine yönelik uygulamalar 14.
    2. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Her bireyin ihtiyaçlarına göre hazırlanan özelleştirilmiş eğitim planı 12.
    3. Özel Gereksinim: Bireyin öğrenme, iletişim veya sosyal etkileşim gibi alanlarda standartlardan sapmalar göstermesi 1.
    4. Entegre Eğitim: Özel gereksinimi olan bireylerin normal eğitim ortamlarında eğitim alması 1.
    5. Davranışsal Destek: Bireylerin olumlu davranışlarını artırmayı ve olumsuz davranışlarını azaltmayı amaçlayan stratejiler 1.
    6. Gelişimsel Bozukluklar: Bireylerin gelişim süreçlerinde yaşadığı aksaklıklar, örneğin otizm, dikkat eksikliği 14.
    7. Destek Eğitim Hizmeti: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylere ve ailelerine sağlanan uzman personel ve araç-gereç hizmetleri 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylerin hakları nelerdir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylerin hakları çeşitli ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelerle güvence altına alınmıştır. İşte bazıları: 1. Eğitim Hakkı: Özel gereksinimli bireylerin eğitim hakkı, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 42. maddesi ve 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda belirtilmiştir. 2. Fırsat Eşitliği: Özel gereksinimli bireylere, genel eğitim sisteminde yer alma ve parasız, zorunlu ilk ve orta öğretim olanaklarından yararlanma hakkı sağlanır. 3. Bireysel Eğitim Planı: Eğitim, bireyin bireysel ihtiyaçlarına uygun bir öğretim planı çerçevesinde verilir. 4. Sosyal Hizmetler: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, özel gereksinimli bireylerin sosyal hizmetlerden yararlanma haklarını düzenler. 5. Tanılama ve Yerleştirme: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin tanılanması ve uygun okula yerleştirilmesi, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ile belirlenir.

    Özel eğitim materyalleri nelerdir?

    Özel eğitim materyalleri, özel gereksinimli bireylerin akademik, bilişsel, sosyal ve motor becerilerini geliştirmeye yönelik olarak tasarlanmış çeşitli içerik ve ekipmanlardan oluşur. Bazı özel eğitim materyalleri türleri: Görsel materyaller: Resimli kartlar, posterler, grafikler ve şemalar gibi. Dokunsal ve manipülatif materyaller: Harf ve rakam küpleri, puzzle ve bloklar, manyetik harfler ve rakamlar. İşitsel materyaller: Sesli kitaplar, şarkılar ve etkileşimli sesli eğitim setleri. Dijital ve etkileşimli materyaller: Bilgisayar programları, interaktif uygulamalar ve online eğitim içerikleri. Duyusal materyaller: Duyu odaları, denge ve koordinasyon ekipmanları, el becerisi geliştirme araçları. Günlük yaşam becerileri materyalleri: Ev işleri simülasyonları, mutfak ekipmanları, kişisel bakım araçları. İletişim destek araçları: Alternatif ve artırılmış iletişim (AAC) cihazları, sembol kartları, iletişim panelleri ve tahtaları.

    Özel eğitim uygulamaları kaça ayrılır?

    Özel eğitim uygulamaları şu şekilde ayrılır: 1. Kaynaştırma Eğitimi: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta veya okulda eğitim almasıdır. Türleri: - Tam zamanlı kaynaştırma: Öğrenci gün boyunca normal sınıfında eğitim alır. - Yarı zamanlı kaynaştırma: Öğrenci, bazı derslere yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte katılır. 2. Özel Eğitim Sınıfı: Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu raporu doğrultusunda, özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için açılan sınıflardır. 3. Özel Eğitim Okulu: Özel eğitime gereksinim duyan bireylere hizmet veren, özel olarak yetiştirilmiş öğretim personelinin bulunduğu kurumlardır. 4. Evde veya Hastanede Eğitim: Sağlık problemi nedeniyle örgün eğitim kurumlarından yararlanamayacak durumda olan öğrencilere verilen eğitim hizmetidir. 5. Rehabilitasyon Merkezleri: Destek eğitimine ihtiyacı olan engelli bireylere hizmet veren özel öğretim kurumlarıdır.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, herhangi bir nedene bağlı olarak gelişimsel farklılığı bulunan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar yer alır: - Zeka geriliği olan çocuklar. - Yaygın gelişimsel bozukluklar (örneğin, otizm). - Ortopedik ve hareket bozukluğu olanlar. - Görme ve işitme engelliler. - Konuşma bozukluğu olanlar. - Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar. - Öğrenme güçlüğü çekenler. - Duygusal ve davranış bozukluğu olanlar. - Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olanlar.

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim ihtiyacı olan bireyler kaça ayrılır?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim ihtiyacı olan bireyler sekiz ana kategoriye ayrılır: 1. Otizm Spektrum Bozukluğu olan bireyler. 2. Zihinsel yetersizlik gösteren bireyler. 3. Bedensel yetersizlik (ortopedik bozukluklar) olan bireyler. 4. İşitme yetersizliği olan bireyler. 5. Görme yetersizliği olan bireyler. 6. Dil ve konuşma yetersizliği olan bireyler. 7. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli) olan bireyler. 8. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan bireyler.

    5N1K soruları nelerdir özel eğitim?

    5N1K soruları, özel eğitimde çocukların dil ve iletişim becerilerini geliştirmek için kullanılan sorulardır. Bu sorular şunlardır: 1. Ne?: Nesneleri ve kavramları ifade eder. 2. Kim?: Kişileri ve özneyi ifade eder. 3. Ne Yapıyor?: Eylemleri ve fiilleri ifade eder. 4. Nerede?: Yerleri ve mekanları ifade eder. 5. Neden?: Sebep ve sonuç ilişkilerini ifade eder. 6. Ne Zaman?: Zamanı ve süreyi ifade eder. Bu sorular, çocukların soruları anlayabilme, yerine-zamanına uygun sorular sorabilme ve etkili iletişim başlatabilme becerilerini artırmaya yardımcı olur.

    Eşleme çalışmaları özel eğitim nedir?

    Eşleme çalışmaları özel eğitimde, bireylerin nesneleri temel görsel biçimlerine göre eşleştirmeyi öğrenmelerini ifade eder. Eşleme çalışmalarının özel eğitimdeki önemi: - Diğer gelişim alanlarına etkisi: Eşleme becerisi, odaklanma, ayırt etme ve dikkatini yöneltme gibi diğer gelişim becerilerini de destekler. - Matematik öğrenimi: Eşleme ve gruplama becerileri, matematik öğreniminin ön koşulu olarak kabul edilir. - Toplumsal yaşam: Toplumsal hayattaki grupların (örneğin, kadın-erkek, meyveler, taşıtlar) ayırt edilmesini sağlar. Eşleme çalışmaları, özel eğitim programlarında aşamalı olarak yürütülür ve her aşama, çocuğun seviyesine göre belirlenir.