• Buradasın

    Özel eğitimde hangi terimler kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitimde kullanılan bazı terimler şunlardır:
    • Zedelenme 12. Vücut dokusunun veya organın kaybına ya da işlevinin azalmasına denir 1.
    • Yetersizlik 123. Bir şeyi yapmada yeterli olamama, belirli bir şekilde davranmada sınırlı kapasite olarak tanımlanır 12.
    • Engel (Özür) 123. Bireyin yetersizliği nedeniyle toplumun beklentilerine yanıt verememesi durumunu tanımlar 12.
    • Risk altında olma 12. Hâlihazırda bir yetersizliği belirlenemeyen, ancak ileride yetersizlik gösterme olasılığı beklenenden daha fazla olan çocukları ifade eder 1.
    • Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) 35. Özel gereksinimli bireyin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için hazırlanan yazılı dokümandır 5.
    • Kaynaştırma 34. Engelli öğrencilerin genel eğitim sınıflarında eğitim almasını ifade eder 4.
    Ayrıca, "ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan birey", "çok ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan birey", "dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu" gibi terimler de özel eğitimde sıkça kullanılır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim ve özel gereksinimli arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli kavramlar arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Özel gereksinimli: Bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireyleri ifade eder. Özel eğitim: Özel gereksinimli bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir. Özel gereksinimli bireyler, özel eğitim hizmetlerinden yararlanırlar.

    Özel eğitimde hangi testler kullanılır?

    Özel eğitimde kullanılan bazı testler şunlardır: 1. AGTE Gelişim Testi: 0-6 yaş arasındaki çocukların gelişimini ay ay değerlendirmek için kullanılır. 2. Benton Dikkat Testi: Görsel belleği ölçmek için 8 yaş üstü çocuklarda uygulanır. 3. Bender-Gestalt Testi: 5-10 yaş arasındaki çocukların görsel motor algılamasını ölçmeyi amaçlar. 4. Denver II Gelişim Testi: 0-6 yaş arası çocuklarda gelişimsel sorunları tespit etmek için kullanılır. 5. Frostig Görsel Algı Testi: Çocukların görsel algılarını ve okula hazır olup olmadıklarını değerlendirir. 6. WISC-R Zeka Testi: 6-16 yaş arasındaki çocukların bilişsel yeteneklerini ölçer. 7. Erken Okuryazarlık Testi (EROT): Okul öncesi dönemde okuma becerilerini değerlendirmek için kullanılır. 8. PEP-R: Otizm spektrum bozukluğu olan 0-12 yaş arası çocukları gelişimsel ve davranışsal alanda değerlendirir.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı çeşitli alanlarda ortaya çıkabilir ve farklı türleri vardır. İşte bazıları: 1. Zihinsel Yetersizlik: Hafif, orta veya ağır seviyede zihinsel yetersizliği olan bireyler. 2. Öğrenme Güçlüğü: Disleksi, diskalkuli, disgrafi gibi okuma, yazma ve matematikle ilgili zorluk yaşayanlar. 3. Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), otizm spektrum bozukluğu. 4. Fiziksel Engel: Omurilik felci, kas distrofisi gibi nedenlerle hareket kısıtlılığı yaşayanlar. 5. İşitme ve Görme Engeli: İşitme veya görme kaybı olan bireyler. 6. Dil ve Konuşma Bozukluğu: Kekemelik, artikülasyon sorunları gibi konuşma güçlüğü çekenler. 7. Üstün Yetenek: Akademik, sanatsal veya liderlik alanında yaşıtlarından ileri düzeyde gelişmiş bireyler. Bu ihtiyaçlar, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) ile karşılanır.

    Özel eğitimde hangi formlar kullanılır?

    Özel eğitimde kullanılan bazı formlar şunlardır: 1. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Gözlem Formu: Öğrencinin dikkat eksikliği ve hiperaktivite durumunu değerlendirmek için kullanılır. 2. Özel Öğrenme Güçlüğü Gözlem Formu: Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin belirlenmesi ve izlenmesi için kullanılır. 3. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Formu: Her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim planını içerir. 4. RAM Veli Müracaat Formu: Rehberlik ve Araştırma Merkezi'ne (RAM) yapılan başvuruları kaydetmek için kullanılır. 5. Sağlık Kuruluşuna Yönlendirme Formu: Öğrencinin sağlık durumuna ilişkin yönlendirmeleri kaydetmek için kullanılır. Ayrıca, ev ziyaret formu, veli görüşme formu gibi diğer formlar da özel eğitimde yaygın olarak kullanılan belgeler arasındadır.

    Özel eğitim ve özel öğretim arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel öğretim kavramları farklı anlamlar taşır: 1. Özel Eğitim: Bireysel farklılıkları ve öğrenme güçlüklerini göz önünde bulundurarak, öğrencinin ihtiyaçlarına göre uyarlanmış bir eğitim sürecidir. 2. Özel Öğretim: Genel müfredata dayalı, her birey için aynı standartlarda uygulanan eğitim sürecidir.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.