• Buradasın

    Özel eğitimde hangi terimler kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitimde kullanılan bazı terimler şunlardır:
    • Zedelenme 12. Vücut dokusunun veya organın kaybına ya da işlevinin azalmasına denir 1.
    • Yetersizlik 123. Bir şeyi yapmada yeterli olamama, belirli bir şekilde davranmada sınırlı kapasite olarak tanımlanır 12.
    • Engel (Özür) 123. Bireyin yetersizliği nedeniyle toplumun beklentilerine yanıt verememesi durumunu tanımlar 12.
    • Risk altında olma 12. Hâlihazırda bir yetersizliği belirlenemeyen, ancak ileride yetersizlik gösterme olasılığı beklenenden daha fazla olan çocukları ifade eder 1.
    • Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) 35. Özel gereksinimli bireyin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için hazırlanan yazılı dokümandır 5.
    • Kaynaştırma 34. Engelli öğrencilerin genel eğitim sınıflarında eğitim almasını ifade eder 4.
    Ayrıca, "ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan birey", "çok ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan birey", "dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu" gibi terimler de özel eğitimde sıkça kullanılır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, çeşitli yetersizlik veya farklılık türlerine göre farklı kategorilerde incelenebilir: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Bedensel yetersizlik. Dil ve konuşma yetersizliği. Öğrenme güçlüğü. Otizm spektrum bozukluğu. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Üstün yetenek. Ayrıca, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, tek veya çoklu gereksinimlere sahip olarak da sınıflandırılabilir.

    Özel eğitimde hangi formlar kullanılır?

    Özel eğitimde kullanılan bazı formlar şunlardır: Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu. Bireysel Gelişim Raporu. Eğitsel Performans Formu. Veli Sözleşmesi. Ayrıca, özel eğitimde kullanılan diğer formlar arasında "Öğrenci Yönlendirme Bilgilendirme Kitapçığı", "Destek Eğitim Odası Açma Süreci ve Form Örnekleri", "Performans Belirleme Formları" ve "Özel Eğitim İle İlgili Yasa, Yönetmelik ve Kılavuzlar" yer alır.

    Özel eğitim ve özel gereksinimli arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli kavramlar arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Özel gereksinimli: Bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireyleri ifade eder. Özel eğitim: Özel gereksinimli bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir. Özel gereksinimli bireyler, özel eğitim hizmetlerinden yararlanırlar.

    Özel eğitim ve özel öğretim arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel öğretim arasındaki temel farklar şunlardır: Özel Eğitim: Gelişim alanları/özellikleri itibariyle normal yaşıtlarından olumlu veya olumsuz şekilde farklılık gösteren kişilere yönelik verilen eğitimi ifade eder. Zihinsel, bedensel, işitsel, görme veya öğrenme güçlüğü gibi alanlardaki eksiklikleri olan bireyler kadar üst düzey öğrenme kapasitesine sahip, dâhi çocuklar için verilen eğitimi kapsar. Özel eğitim faaliyetleri, devlete ait resmi okullar tarafından yürütülebildiği gibi Milli Eğitim Bakanlığının iznine bağlı olarak özel şahıslar tarafından kurulan ve işletilen kurum ve kuruluşlar tarafından da yürütülebilir. Özel Öğretim: Özel girişimciler tarafından açılarak işletilen çeşitli tür ve düzeylerdeki kurslar, dershaneler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, özel okullar, öğrenci etüt eğitim merkezleri ve benzeri kurumları kapsar. Bu kurumlar, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğüne bağlı olarak hizmetlerini yürütür.

    Özel eğitimde hangi testler kullanılır?

    Özel eğitimde kullanılan bazı testler şunlardır: 1. AGTE Gelişim Testi: 0-6 yaş arasındaki çocukların gelişimini ay ay değerlendirmek için kullanılır. 2. Benton Dikkat Testi: Görsel belleği ölçmek için 8 yaş üstü çocuklarda uygulanır. 3. Bender-Gestalt Testi: 5-10 yaş arasındaki çocukların görsel motor algılamasını ölçmeyi amaçlar. 4. Denver II Gelişim Testi: 0-6 yaş arası çocuklarda gelişimsel sorunları tespit etmek için kullanılır. 5. Frostig Görsel Algı Testi: Çocukların görsel algılarını ve okula hazır olup olmadıklarını değerlendirir. 6. WISC-R Zeka Testi: 6-16 yaş arasındaki çocukların bilişsel yeteneklerini ölçer. 7. Erken Okuryazarlık Testi (EROT): Okul öncesi dönemde okuma becerilerini değerlendirmek için kullanılır. 8. PEP-R: Otizm spektrum bozukluğu olan 0-12 yaş arası çocukları gelişimsel ve davranışsal alanda değerlendirir.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.