• Buradasın

    Özel eğitim ve özel öğretim arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitim ve özel öğretim arasındaki temel farklar şunlardır:
    • Özel Eğitim:
      • Gelişim alanları/özellikleri itibariyle normal yaşıtlarından olumlu veya olumsuz şekilde farklılık gösteren kişilere yönelik verilen eğitimi ifade eder 2.
      • Zihinsel, bedensel, işitsel, görme veya öğrenme güçlüğü gibi alanlardaki eksiklikleri olan bireyler kadar üst düzey öğrenme kapasitesine sahip, dâhi çocuklar için verilen eğitimi kapsar 2.
      • Özel eğitim faaliyetleri, devlete ait resmi okullar tarafından yürütülebildiği gibi Milli Eğitim Bakanlığının iznine bağlı olarak özel şahıslar tarafından kurulan ve işletilen kurum ve kuruluşlar tarafından da yürütülebilir 2.
    • Özel Öğretim:
      • Özel girişimciler tarafından açılarak işletilen çeşitli tür ve düzeylerdeki kurslar, dershaneler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, özel okullar, öğrenci etüt eğitim merkezleri ve benzeri kurumları kapsar 23.
      • Bu kurumlar, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğüne bağlı olarak hizmetlerini yürütür 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, çeşitli yetersizlik veya farklılık türlerine göre farklı kategorilerde incelenebilir: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Bedensel yetersizlik. Dil ve konuşma yetersizliği. Öğrenme güçlüğü. Otizm spektrum bozukluğu. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Üstün yetenek. Ayrıca, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, tek veya çoklu gereksinimlere sahip olarak da sınıflandırılabilir.

    Özel eğitim yöntemleri nelerdir?

    Özel eğitimde kullanılan bazı yöntemler: Uygulamalı Davranış Analizi (ABA). Resim Değişimine Dayalı İletişim Sistemi (PECS). Sosyal Hikayeler. ETEÇOM (Etkileşimli ve Teknolojik Çocuk Öğrenme Modeli). OÇİDEP (Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı). Floortime (Yerde Oyun Zamanı). Eş Zamanlı İpucuyla Öğretim. Doğal Öğretim Uygulamaları. Zihin Kuramı Sosyal Beceriler Oyunları. İleri Zincirleme Yöntemi. Ayrıca, olay tabanlı öğrenme, problem tabanlı öğrenme, proje tabanlı öğrenme ve işbirliğine dayalı öğretim gibi genel öğretim yöntemleri de özel eğitimde kullanılmaktadır. Özel eğitim yöntemleri, bireyin ihtiyaçlarına göre belirlenir ve uzman personel tarafından uygulanır.

    Özel eğitim ve özel gereksinimli arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli kavramlar arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Özel gereksinimli: Bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireyleri ifade eder. Özel eğitim: Özel gereksinimli bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir. Özel gereksinimli bireyler, özel eğitim hizmetlerinden yararlanırlar.

    Düzenli ve özel eğitim nedir?

    Düzenli eğitim, tipik olarak gelişen çocukların eğitim deneyimini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Özel eğitim ise, bilişsel, dil, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimlerinde yaşıtlarına göre farklı özellikler gösteren ve destek eğitime ihtiyacı olan bireyler için geliştirilmiş bir eğitim anlayışıdır. Özel eğitim alan öğrencilerin programları, "Parasız ve Uygun Halk Eğitimi" (FAPE) kapsamında değerlendirilir.

    Özel eğitim dersinde neler işlenir?

    Özel eğitim dersinde işlenen konular şunlardır: 1. Yapılandırılmış Öğrenme Ortamları: Tahmin edilebilir rutinler ve net beklentiler oluşturmak. 2. Görsel Destekler: Anlayışı ve iletişimi geliştirmek için görsel programlar, ipuçları ve iletişim panoları kullanmak. 3. Sosyal Beceri Eğitimi: Rol yapma ve sosyal hikayeler yoluyla sosyal etkileşim becerilerinin öğretilmesi. 4. Davranışsal Müdahaleler: Zorluklarla başa çıkmak için olumlu pekiştirme ve davranış değiştirme tekniklerinin uygulanması. 5. Duyusal Bütünleme: Öğrencilerin duyusal hassasiyetleri yönetmelerine yardımcı olacak duyu dostu alanlar ve aktiviteler sağlamak. 6. Akademik Beceriler ve Dil Gelişimi: Farklılaştırılmış öğretim ve dil açısından zengin etkinlikler ile eğitim materyallerinin uyarlanması. 7. Duygusal Gelişim ve Düzenleme: Duygu tanımlama, başa çıkma stratejileri ve olumlu pekiştirme teknikleri. 8. Öz Bakım ve Bağımsızlık Becerileri: Günlük yaşam becerileri ve fonksiyonel becerilerin öğretilmesi. Ayrıca, özel eğitim derslerinde beden eğitimi ve mesleki eğitim gibi alanlara da yer verilebilir.

    Özel eğitimde hangi öğrenciler var?

    Özel eğitimde yer alan öğrenciler, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerden oluşur. Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenci grupları: Zihinsel yetersizlik; İşitme yetersizliği; Görme yetersizliği; Bedensel yetersizlik; Dil ve konuşma yetersizliği; Öğrenme güçlüğü; Otizm spektrum bozukluğu; Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu; Özel yetenek. Ayrıca, sağlık problemleri nedeniyle örgün eğitim kurumlarından yararlanamayan öğrenciler için evde eğitim hizmeti de sunulmaktadır.