• Buradasın

    Özel eğitim hizmetleri Kurulu'na kimler başvurabilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu'na aşağıdaki kişiler başvurabilir:
    1. Bireyin kendisi veya ailesi 23.
    2. Millî eğitim müdürlüğü 2.
    3. Rehberlik ve araştırma merkezi müdürlüğü (RAM) 23.
    4. En yakın özel eğitim kurumu veya okulu 2.
    Ayrıca, kurula gerektiğinde sınıf öğretmeni, üniversitelerin ilgili bölümlerinden öğretim üyeleri ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri de çağrılabilir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    ORGM özel eğitim ve rehberlik hizmetleri Genel Müdürlüğü nedir?

    Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü (ÖRGM), Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak ülke genelindeki özel eğitim ve rehberlik hizmetlerini koordine eden genel müdürlüktür. ÖRGM'nün görevleri arasında: - Özel eğitim ve rehberlik hizmetlerine yönelik politika ve strateji geliştirmek; - Eğitim kurumlarında sunulan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin niteliğini artırmak; - Özel yetenekli öğrencilerin tanılanması ve eğitimi ile ilgili çalışmalar yapmak; - Ulusal ve uluslararası kuruluşlarla iş birliği yaparak projeleri hazırlamak ve uygulamak yer alır.

    Özel eğitim değerlendirme nasıl yapılır?

    Özel eğitim değerlendirmesi, bireylerin özel eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve uygun destek sağlamak amacıyla yapılan bir süreçtir. Bu değerlendirme genellikle şu adımları içerir: 1. Görüşmeler ve Anamnez: Öğrencinin ailesi veya velisi ile yapılan görüşmelerde, öğrencinin gelişim öyküsü, aile geçmişi, öğrenme tarzı ve özel gereksinimleri hakkında bilgi toplanır. 2. Gözlem: Öğrencinin sınıf içi veya sosyal etkileşimlerindeki davranışları, öğrenme süreçleri ve etkileşim biçimleri gözlemlenir. 3. Standardize ve Norm Referanslı Testler: Öğrencinin bilişsel, dil, duyu, motor becerileri ve diğer yeteneklerini değerlendirmek için testler kullanılır. 4. Başkalarıyla İşbirliği: Psikologlar, özel eğitim uzmanları, dil terapistleri gibi farklı uzmanların işbirliği ile öğrencinin ihtiyaçları belirlenir. 5. Öğrencinin Portfolyosu: Öğrencinin öğrenme süreçlerini ve ilerlemesini izlemek için örnek çalışmaları, öğrenme hedefleri ve özel gereksinimlerini içeren bir portfolyo oluşturulur. 6. Gelişim Değerlendirmesi: Öğrencinin yaşına ve gelişim düzeyine uygun beklentileri değerlendirilir. 7. Aile Katılımı: Ailelerin çocuklarının gelişimi ve özel eğitim gereksinimleri konusundaki görüşleri ve katkıları dikkate alınır.

    Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri hangi kanuna tabi?

    Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu'na tabidir.

    Özel eğitime ihtiyacı olan bireyler için açılan kurumlar nelerdir?

    Özel eğitime ihtiyacı olan bireyler için açılan kurumlar şunlardır: 1. İş Okulları (Meslekî Eğitim Merkezleri): Orta düzeyde zihinsel öğrenme yetersizliği olan bireylerin temel yaşam becerilerini geliştirmek ve işe hazırlamak amacıyla açılan gündüzlü özel eğitim kurumlarıdır. 2. Eğitim Uygulama Okulları: Ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan çocukların öz bakım ve temel yaşam becerilerini kazandırmak için uygulanan özel eğitim kurumlarıdır. 3. Otistik Çocuklar Eğitim Merkezleri (OÇEM): Otistik çocukların bireyselleştirilmiş eğitim programları ile eğitim aldıkları merkezlerdir. 4. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocuklar İçin Eğitim Kurumları: Bu tür çocukların eğitimine yönelik özel düzenlemeler yapılan okullardır. 5. Hastane İlköğretim Okulları: Sürekli bakım ve tedavi gerektiren hastalıkları sebebiyle eğitime devam edemeyen çocuklar için açılan özel eğitim kurumlarıdır. 6. Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM): Üstün veya özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerini geliştirmeleri için açılan bağımsız özel eğitim kurumlarıdır. 7. Rehberlik ve Araştırma Merkezleri: Özel eğitim gerektiren bireylerin tanılanması ve uygun eğitim ortamlarına yönlendirilmesi için hizmet veren kurumlardır.

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim değerlendirme kurulu kimlerden oluşur?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim değerlendirme kurulu, aşağıdaki kişilerden oluşur: 1. RAM müdür yardımcısı başkanlığında. 2. Özel eğitim hizmetleri bölüm başkanı. 3. En az bir rehberlik öğretmeni. 4. En az bir özel eğitim öğretmeni. Ayrıca, ilgili bireyin velisi veya kendisi de kurula üye olarak katılır.

    Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimi hangi iki şekilde yapılır?

    Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimi iki şekilde yapılır: 1. Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitim: Bu yöntemde, özel eğitime ihtiyacı olan bireyler, akranlarıyla birlikte tam zamanlı veya özel eğitim sınıflarında yarı zamanlı olarak eğitim alırlar. 2. Destek Eğitim Hizmetleri: Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu kararı ile destek eğitim programlarından yararlanması uygun görülen bireylere, birebir veya grup halinde destek eğitim hizmeti verilir.

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir.