• Buradasın

    Özel eğitim dernekleri ne istiyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitim derneklerinin bazı talepleri:
    • Eğitimin desteklenen sektörler kapsamına alınması 1. Özel okul dernekleri, eğitimin desteklenen sektörler arasına alınarak ekonomik zorluklara karşı daha fazla desteklenmesini talep etmektedir 1.
    • Öğretmenlerin yaşam koşullarının iyileştirilmesi 1. Dernekler, öğretmenlere SGK ve vergi avantajları gibi devlet okullarında çalışan öğretmenlere sağlanan avantajların özel okullarda çalışan öğretmenlere de tanınmasını istemektedir 1.
    • Mevcut yasaların düzenlenmesi 3. Özel okulların ülke genelinde yaygınlaşması için mevcut yasaların yeniden düzenlenmesi talep edilmektedir 3.
    • Uluslararası platformlarda tanıtım ve işbirliği 35. Özel okulların uluslararası platformlarda tanıtılması ve diğer ülkelerle eğitim alanında işbirliği yapılması istenmektedir 35.
    • Mali yardımlaşmanın sağlanması 5. Dernekler, üyeleri arasında mali yardımlaşmayı sağlamak için dernek bünyesinde yardımlaşma sandığı kurulmasını talep etmektedir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dernekler ne iş yapar?

    Dernekler, belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek üzere insanların bir araya geldiği tüzel kişilerdir. Derneklerin bazı faaliyetleri: Sosyal, kültürel, eğitimsel veya hayırsever amaçlar. Toplumsal sorunlara çözüm üretmek. Ticari faaliyetler. Dernekler, üyelerinin ortak çıkarlarını korumak, çözüm önerileri sunmak ve toplumda adaletin, eşitliğin, demokrasinin ve insan haklarının korunması için de çalışırlar. Derneklerin çalışma ve işleyiş prensiplerini düzenleyen kanuna dernekler kanunu adı verilir.

    Özel eğitim kurumları standartları nelerdir?

    Özel eğitim kurumları standartları arasında öne çıkanlar şunlardır: Derslikler: En az 15 m² büyüklükte olup, her birey için 2,5 m² alan ayrılır. Bireysel Eğitim Odaları: En az 10 m² büyüklükte olup, her 80 öğrenci için 4 bireysel eğitim odası düzenlenir. Oyun Etkinlik Odaları: En az 15 m² büyüklükte olup, her birey için en az 2,5 m² yer ayrılır. Bahçe: En az 25 m² büyüklükte olup, her birey için 1,5 m² yer hesaplanır. Tuvalet ve Lavabolar: İlk 60 öğrenci için kız ve erkek ayrı ayrı olmak üzere birer tuvalet ve lavabo; 60 personel için kadın ve erkek ayrı ayrı olmak üzere birer tuvalet ve lavabo düzenlenir. Ayrıca, öğrenci etkinlik merkezleri, dil, konuşma ve ergoterapi merkezleri ile rehberlik ve psikolojik danışma merkezleri gibi yeni özel öğretim kurumları için de belirli standartlar belirlenmiştir. Detaylı bilgilere, Milli Eğitim Bakanlığı'nın "Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi"nden ulaşılabilir.

    Özel eğitim hizmetleri kurulu özel eğitim sınıfı açılması için ne yapmalı?

    Özel eğitim hizmetleri kurulunun özel eğitim sınıfı açılması için yapması gerekenler şunlardır: 1. Değerlendirme Yapmak: Öğrencilerin yetersizlik türlerini, eğitim performanslarını ve özelliklerini değerlendirerek özel eğitim sınıfına ihtiyaç duyulup duyulmadığını belirler. 2. Öneri Sunmak: İl veya ilçe milli eğitim müdürlüğüne özel eğitim sınıfı açılması yönünde öneride bulunur. 3. Valilik Olurunu Almak: Önerinin onaylanması için valiliğin olurunu alır. 4. Bilgileri Sisteme İşlemek: Açılan özel eğitim sınıfına ilişkin bilgileri Bakanlığın kurum bilgilerinin veri girişi yapılan sistemine işler.
    A warm, sunlit classroom in Turkey with a diverse group of children—some using wheelchairs, others with hearing aids or sensory tools—engaged in activities while a smiling teacher gently guides them.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.

    Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylerin hakları nelerdir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylerin hakları çeşitli ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelerle güvence altına alınmıştır. İşte bazıları: 1. Eğitim Hakkı: Özel gereksinimli bireylerin eğitim hakkı, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 42. maddesi ve 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda belirtilmiştir. 2. Fırsat Eşitliği: Özel gereksinimli bireylere, genel eğitim sisteminde yer alma ve parasız, zorunlu ilk ve orta öğretim olanaklarından yararlanma hakkı sağlanır. 3. Bireysel Eğitim Planı: Eğitim, bireyin bireysel ihtiyaçlarına uygun bir öğretim planı çerçevesinde verilir. 4. Sosyal Hizmetler: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, özel gereksinimli bireylerin sosyal hizmetlerden yararlanma haklarını düzenler. 5. Tanılama ve Yerleştirme: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin tanılanması ve uygun okula yerleştirilmesi, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ile belirlenir.
    A warm, sunlit classroom in Turkey with a diverse group of children—some using wheelchairs, others wearing hearing aids or holding sensory toys—gathered around a smiling teacher guiding them through an inclusive activity.

    Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler kimlerdir?

    Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler, çeşitli fiziksel, duygusal, zihinsel veya öğrenme farklılıklarına sahip olan kişileri içerir. Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerden bazıları: Otizm spektrum bozukluğu sahipleri. Öğrenme güçlüğü yaşayanlar (disleksi, disgrafigi, matematiksel zeka bozukluğu gibi). Zihinsel engelliler. İşitme kaybı veya sağırlık yaşayanlar. Görme engelliler. Duygusal ve davranışsal bozuklukları olanlar (dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu gibi). Fiziksel engelliler (tekerlekli sandalye kullanıcıları, kas güçsüzlüğü olanlar veya amputeler). Dil ve konuşma bozuklukları olanlar.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.