• Buradasın

    Okullarda rehberlik servisi ne zaman kuruldu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okullarda rehberlik servisleri, 1970'li yıllarda kurulmuştur 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ortaöğretimde rehberlik ne zaman yapılır?

    Ortaöğretimde rehberlik hizmetleri 15-18 yaş arasında yapılır.

    Eğitsel rehberlik hangi dönemde yapılır?

    Eğitsel rehberlik, ilköğretim döneminde yapılır.

    Okullarda hangi servisler var?

    Okullarda çeşitli servis hizmetleri sunulmaktadır: 1. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri: Öğrencilerin kişisel ve akademik gelişimlerine destek olmak amacıyla bireysel ve grup danışmanlığı, oryantasyon, öğrenciyi tanıma gibi hizmetler verilir. 2. Servis Hizmetleri: Öğrencilerin güvenli bir şekilde okula ulaşmalarını sağlamak için ulaşım, güvenlik ve sigorta hizmetleri sunulur. 3. Yemek Hizmetleri: Bazı okullarda öğrencilere öğle yemeği veya diğer öğünler sunulur. 4. Sağlık Hizmetleri: Okul sağlık hizmetleri, öğrencilerin sağlık kontrollerini ve acil durumlarını yönetir. 5. Özel Eğitim Hizmetleri: Özel öğrenme güçlüğü, mental retardasyon gibi durumları olan öğrencilere yönelik hizmetler sunulur.

    Rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişti mi?

    Evet, rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişti. 14 Ağustos 2020 tarihinde yayımlanan Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği ile önceki yönetmelikte bazı değişiklikler yapıldı: - Rehber öğretmen tanımı yerine "psikolojik danışman" tanımı eklendi. - Rehber öğretmenlerin nöbet tutma zorunluluğu kaldırıldı. - Çalışma saatleri bir iş saati 60 dakika olmak üzere haftalık 30 saat olarak belirlendi. - E-Rehberlik sistemi kurularak rehberlik hizmetlerinin elektronik ortamda izlenmesi sağlandı. Ayrıca, 10 Kasım 2017 tarihinde yapılan düzenlemeyle de rehberlik hizmetlerinde önemli değişiklikler gerçekleştirildi.

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliği nasıl daha güçlü hale getirilebilir?

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliğini güçlendirmek için aşağıdaki öneriler uygulanabilir: 1. Ortak Hedefler ve Amaçlar Belirleme: Okulun eğitim programına ve öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun ortak hedefler belirlenmelidir. 2. Bilgi ve Deneyim Paylaşımı: PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri, bilgi ve deneyimlerini birbirlerine aktararak öğrencilerin daha iyi anlaşılmasını sağlamalıdır. 3. Birlikte Çalışma: Öğrencilerin ihtiyaçlarına daha hızlı ve etkili bir şekilde cevap verebilmek için birlikte çalışılmalıdır. 4. Rehberlik Saatlerinin Yeniden Eklenmesi: Her eğitim kademesinde rehberlik saatlerinin haftalık ders çizelgelerine eklenmesi, bu iş birliğini destekler. 5. Hizmet-içi Eğitimler: Öğretmenlerin güncel rehberlik ve psikolojik danışmanlık becerilerini kazanmaları için hizmet-içi eğitim modülleri hazırlanmalıdır. Bu adımlar, öğrencilerin akademik, sosyal, duygusal ve davranışsal gelişimlerini daha etkili bir şekilde desteklemeye yardımcı olacaktır.

    Rehberlik servisim ne iş yapar?

    Rehberlik servisi, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek amacıyla çeşitli hizmetler sunar. Bu hizmetler arasında: Sınıf yönetimi ve disiplin sorunlarına çözüm önerileri geliştirme. Öğrencilerin akademik başarısını artırma. Ailelerle iş birliği. Psikolojik ve sosyal sorunların çözümüne destek. Mesleki gelişim ve eğitim süreçlerinde iş birliği.

    Ortaokulda hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    Ortaokulda yapılan rehberlik etkinlikleri şunlardır: 1. Bireysel ve Grup Çalışmaları: Öğrencilerin duygusal, bilişsel ve sosyal gelişimlerini desteklemek için bireysel ve grup rehberliği yapılır. 2. Oryantasyon Çalışmaları: Yeni öğrencilerin okula uyum sağlaması için okul ve olanaklar hakkında bilgilendirme yapılır. 3. Akademik Takip: Öğrencilerin ders başarıları izlenir, ders programları verilir ve gerektiğinde sınav kaygısı gibi konularda destek sağlanır. 4. Mesleki Rehberlik: Öğrencilerin meslekleri tanımaları ve ilgi alanlarına göre meslek seçimi yapmaları için etkinlikler düzenlenir. 5. Test ve Envanter Uygulamaları: Öğrencilerin yeteneklerini ve kişilik özelliklerini belirlemek için testler uygulanır. 6. Aile Eğitimleri: Velilere, çocuklarının gelişimini desteklemede yardımcı olacak seminerler ve broşürler sunulur.