• Buradasın

    Okullarda iletişim ve tükenmişlik nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okullarda iletişim ve tükenmişlik kavramları farklı açılardan ele alınabilir:
    • İletişim:
      • Öğretmen-öğrenci iletişimi: Öğretmenler, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal sorunlarıyla ilgilenmek zorunda kalırlar 1. Bu durum, duygusal olarak onları tüketebilir 2.
      • Öğretmen-öğretmen iletişimi: Öğretmenler, meslektaşlarından destek göremediklerinde tükenmişlik yaşayabilirler 1.
    • Tükenmişlik:
      • Öğretmenlerde tükenmişlik: Uzun süreli stres ve duygusal baskının sonucunda, öğretmenlerin motivasyonunun azalması, enerjisinin tükenmesi ve başarısızlık duygularının ortaya çıkmasıdır 12. Bu durum, öğretmenlerin yanı sıra, öğrencilerin ve tüm okulun performansını olumsuz etkileyebilir 2.
      • Okul tükenmişliği: Öğrencilerin, başarılı olma beklentileri ile öğretmenlerin ve diğer bireylerin beklentileri arasındaki uyumsuzluk nedeniyle ortaya çıkabilir 45. Bu durum, depresyon, devamsızlık ve okulu bırakma gibi risklerle ilişkilidir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Akademik tükenmişlik sendromu nedir?

    Akademik tükenmişlik sendromu, akademik personelin yaşadığı, duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı duygusunun azalması ile karakterize edilen bir durumdur. Akademik tükenmişlik sendromunun bazı nedenleri: artan iş yükü; yayın yapma ve başarılı olma konusundaki yoğun baskılar ve engellenmeler; kişisel yeterliliklerin sürekli sorgulanması; akademik çalışmalara verilen desteğin azlığı; fiziki çalışma koşullarının olumsuzluğu. Akademik tükenmişlik sendromunun bazı belirtileri: fiziksel ve duygusal olarak tükenmiş hissetme; sosyal çevreden uzaklaşma; motivasyon kaybı; işe karşı kayıtsızlık. Akademik tükenmişlik sendromu, depresyon ve anksiyete gibi psikolojik sorunlara yol açabileceğinden, ruh sağlığı uzmanından yardım alınması gerekebilir.

    Açık iletişimin faydaları nelerdir?

    Açık iletişimin bazı faydaları: Ruh sağlığını korur. Güven ortamını besler. Çalışan memnuniyetini artırır. Karar alma süreçlerini iyileştirir. İnovasyonu teşvik eder. Çatışmaları azaltır. Organizasyonel bağlılığı artırır. Bilgi paylaşımını teşvik eder. Kriz yönetiminde etkilidir.

    Okullarda en sık görülen psikolojik sorunlar nelerdir?

    Okullarda en sık görülen psikolojik sorunlar şunlardır: 1. Öğrenme Bozuklukları: Konuşma gecikmeleri, okuma ve yazma zorlukları, şekil ve renkleri ayırt edememe gibi durumlar. 2. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB): Aşırı hareketlilik, hızlı konuşma, sırasını bekleyememe gibi davranışlar. 3. Sosyal Beceri Eksikliği: Akranlarla uyum sağlayamama, kendini ifade edememe ve sorumluluk alamama. 4. Okul Fobisi: Okula gitmeyi reddetme veya isteksizlik gösterme. 5. Sınav Kaygısı: Sınav öncesinde öğrenilen bilginin etkili bir şekilde kullanılamaması ve yoğun kaygı. 6. Akran İstismarı: Bireyin/grubun başka bir bireye yönelik tekrarlayıcı ve sürekli saldırgan davranışlar sergilemesi. Bu sorunların tespiti ve çözümü için okul rehber öğretmenleri ve psikolojik danışmanlarla işbirliği yapılması önemlidir.

    Psikolojik iletişim nedir?

    Psikolojik iletişim, katılanların bilgi veya sembol üreterek birbirlerine ilettiği ve bu iletileri anlamaya, yorumlamaya çalıştığı süreçtir. Psikolojik iletişimin bazı özellikleri: Sözel ve sözel olmayan unsurlar: İletişimde beden dili, ses tonu, jestler ve mimikler gibi sözel olmayan unsurlar önemlidir. Duygusal etki: Duygular, iletişim şeklini ve etkisini büyük ölçüde etkiler. İki yönlü süreç: İletişim, dinleme, anlama, empati kurma ve net ifade becerilerini gerektirir. Farklı iletişim tarzları: Psikoloji, farklı kişilik tiplerini ve iletişim ihtiyaçlarını anlamaya yardımcı olur. Psikolojik iletişim türleri: Kişi içi iletişim: Kişinin kendisiyle kurduğu iletişim. Kişilerarası iletişim: İnsanlar arasındaki iletişim. Örgüt içi iletişim: İş yerinde hiyerarşik bir düzen içinde gerçekleşen iletişim. Kitle iletişimi: Teknolojik araçlar aracılığıyla yapılan iletişim.

    Birleştirilmiş sınıfta çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri nelerdir?

    Birleştirilmiş sınıfta çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri şu şekildedir: Duygusal tükenme: Orta düzeyde. Duyarsızlaşma: Düşük düzeyde. Kişisel başarı: Orta düzeyde. Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik algıları, aile, kişisel, sosyal çevre ve ekonomik kaynaklı çeşitli nedenlerle ilişkilidir. Tükenmişlik, öğretmenlerin iş yükünün fazlalığı, psikolojik ve fiziksel yorgunluk gibi durumlarla artabilir.

    Lise öğrencilerinin okul tükenmişlik yaşantılarının değerlendirilmesi: Sistematik bir derleme çalışması nedir?

    "Lise Öğrencilerinin Okul Tükenmişlik Yaşantılarının Değerlendirilmesi: Sistematik Bir Derleme Çalışması", Türkiye'de okul tükenmişliği üzerine yapılan bilimsel yayınları inceleyerek mevcut literatürü değerlendirmeyi amaçlayan bir çalışmadır. Bu çalışma, YÖK Tez, Google Akademik ve ULAKBİM dergipark veri tabanlarında 2018-2022 yılları arasında yayınlanmış ve açık erişimli 6 tez ve 12 makale olmak üzere toplam 18 çalışmayı incelemiştir. Elde edilen bulgular, okul tükenmişliğinin çeşitli değişkenlerle ilişkili olduğunu ortaya koymuştur: Akademik değişkenler: Akademik başarı, ailenin okula katılımı, akademik dayanıklılık, akademik güdülenme, okula bağlılık, okul iklimi, okula karşı tutum, okula yabancılaşma, sınav kaygısı ve okul terki. Psikolojik nitelikler: Anne baba tutumu, akran ilişkisi, değerler, kişilik özelliği, sosyal destek, öz düzenleme, öznel iyi oluş, mizah tarzı, Facebook bağımlılığı, siber zorbalık, siber mağduriyet, aleksitimi, depresyon ve kaygı. Demografik nitelikler: Cinsiyet, okul türü, liseyi yatılı/gündüzlü okuma ve sınıf düzeyi. Bu çalışma, okul tükenmişliği konusunda yapılacak araştırmaların geniş bir perspektiften ele alınması gerektiğini ortaya koymaktadır.

    Okulda strese neden olan olaylar nelerdir?

    Okulda strese neden olan bazı olaylar: Akademik baskı ve beklentiler. Sosyal ilişkiler. Gelecek kaygıları. Zaman yönetimi. Öğretmenlerin yaklaşımı. Dış etkenler.