Okul İklimi Ölçeği'nin (OİÖ) farklı versiyonları ve kullanım amaçlarına göre madde sayıları değişiklik göstermektedir: Çalık ve Kurt (2010) tarafından geliştirilen OİÖ, 22 maddeden oluşmaktadır ve üç alt ölçekten (destekleyici öğretmen davranışları, başarı odaklılık, güvenli öğrenme ortamı ve olumlu akran etkileşimi) oluşmaktadır. Ding, Liu ve Berkowitz (2011) tarafından geliştirilen Kısaltılmış Okul İklimi Ölçeği (KOİÖ), 34 maddeden oluşmaktadır ve yedi alt ölçekten (OLD, OSD, SOD, ÖE, OG, OH, ONK) oluşmaktadır. Brand ve diğerleri (2003) tarafından geliştirilen ölçek, 50 maddeden ve 10 alt ölçekten oluşmaktadır. Ayrıca, Emmons, Haynes ve Comer (2002) tarafından geliştirilen ve Türkçe'ye uyarlanan Okul İklimi Anketi, 36 maddeden ve altı alt boyuttan oluşmaktadır.