• Buradasın

    Okul İklimi Ölçeği kaç maddeden oluşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul İklimi Ölçeği'nin (OİÖ) farklı versiyonları ve kullanım amaçlarına göre madde sayıları değişiklik göstermektedir:
    • Çalık ve Kurt (2010) tarafından geliştirilen OİÖ, 22 maddeden oluşmaktadır ve üç alt ölçekten (destekleyici öğretmen davranışları, başarı odaklılık, güvenli öğrenme ortamı ve olumlu akran etkileşimi) oluşmaktadır 24.
    • Ding, Liu ve Berkowitz (2011) tarafından geliştirilen Kısaltılmış Okul İklimi Ölçeği (KOİÖ), 34 maddeden oluşmaktadır ve yedi alt ölçekten (OLD, OSD, SOD, ÖE, OG, OH, ONK) oluşmaktadır 3.
    • Brand ve diğerleri (2003) tarafından geliştirilen ölçek, 50 maddeden ve 10 alt ölçekten oluşmaktadır 14.
    Ayrıca, Emmons, Haynes ve Comer (2002) tarafından geliştirilen ve Türkçe'ye uyarlanan Okul İklimi Anketi, 36 maddeden ve altı alt boyuttan oluşmaktadır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul iklimini etkileyen faktörler nelerdir?

    Okul iklimini etkileyen faktörler olumlu ve olumsuz olarak iki ana başlıkta incelenebilir. Olumlu faktörler: Yöneticinin astlara değer vermesi. Çalışanlar arasındaki iletişimin sağlıklı olması. Yönetimde paydaşların kararlara katılımı. Yöneticinin adil olması. Okulun vizyon ve misyonunun açıkça ortaya konulması. Çalışanların görev ve sorumluluklarının farkında olmaları. Okulun bir aile ortamı olarak görülmesi. Olumsuz faktörler: Okul çevresinin sosyoekonomik düzeyi. Takım çalışması yerine bireyselliğin ön plana çıkması. Çalışanlar arasındaki iletişim yetersizliği. Yönetimde adalet duygusunun zedelenmiş olması. Çalışanların sorumluluk almaktan kaçınmaları. Mevzuatın bağlayıcı ve zorlayıcı niteliği.

    Okul iklimi ölçeği kim tarafından geliştirilmiştir?

    Okul İklimi Ölçeği, Haynes, Emmons ve Comer (1993) tarafından geliştirilmiştir. Ölçeğin Türkçe'ye uyarlanması ise Gökhan Atik ve Oya Yerin Güneri tarafından gerçekleştirilmiştir.