• Buradasın

    Öğretmenler dersten geçmek için ne ister?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenler, öğrencilerin dersten geçmesi için genellikle aşağıdaki beklentileri karşılar:
    1. Düzenli Çalışma: Öğrencilerin derslere düzenli olarak katılmalarını ve öğretmenin anlattıklarını dikkatlice dinlemelerini ister 1.
    2. Not Tutma: Ders notlarını düzenli bir şekilde tutmalarını ve tekrar etmelerini bekler 1.
    3. Ödevlerin Zamanında Yapılması: Ödevlerin zamanında tamamlanmasını ve sınavlara iyi bir şekilde hazırlanmalarını ister 1.
    4. Motivasyon ve Hedef Belirleme: Öğrencilerin motivasyonlarını yüksek tutmalarını, hedefler belirlemelerini ve bu hedeflere odaklanmalarını teşvik eder 13.
    5. İletişim: Öğrenciler ile açık iletişim kurarak, onların sorularını sormalarını ve anlamadıkları konuları netleştirmelerini sağlar 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ortaokulda öğretmenler hangi sınavları çıkarabilir?

    Ortaokulda öğretmenlerin çıkarabileceği sınavlar arasında şunlar bulunmaktadır: Ortak Yazılı Sınavlar: 6. sınıf Türkçe, matematik, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ile 9. sınıf matematik dersleri için yapılan ortak yazılı sınavların değerlendirilmesi. Proje Sınavları: Öğrencilere ders yılında öğretmen rehberliğinde en az bir proje hazırlatılması. Sınıf Yükseltme Sınavları: İlkokul 1, 2 ve 3. sınıf öğrencilerinden bilgi ve beceri bakımından sınıf düzeyinin üstünde olanlar için yapılan sınavlar. Ayrıca, öğretmenlerin çıkarabileceği sınavlar, protokoller kapsamında yapılan sınavlar da olabilir. Örneğin, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan Öğretmenlik Kariyer Basamakları Sınavı veya Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınavları gibi. Öğretmenlerin çıkarabileceği sınavların tam listesi ve detayları için Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilgili yönetmeliklerine başvurulması önerilir.

    Öğretmenlere not verirken nelere dikkat edilmeli?

    Öğretmenlere not verirken dikkat edilmesi gerekenler şunlardır: Kişiselleştirme: Notta, öğretmenin belirli eylemleri veya nitelikleri vurgulanmalıdır. Samimiyet: Aşırı övgüden kaçınılmalı, dürüst ve spesifik iltifatlar tercih edilmelidir. Olumlu Tutum: Not, olumlu bir dille yazılmalı ve eleştiri içermemelidir. Özlük: Not kısa ve öz olmalıdır. Saygı: Notta saygılı ve profesyonel bir dil kullanılmalıdır. Zamanlama: Notlar, okul yılının sonu, özel bir etkinlik sonrası veya Öğretmen Takdir Haftası gibi zamanlarda gönderilebilir. Ayrıca, notun grubun kolektif takdirini yansıtması isteniyorsa, her kişinin kısa ve anlamlı katkılarda bulunması önerilir.

    Öğretmenler neden sınıf geçme notu verir?

    Öğretmenler, sınıf geçme notu verir çünkü bu notlar, öğrencilerin başarılarını değerlendirmek ve sınıf geçmelerini belirlemek için kullanılır. 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren geçerli olan yeni uygulamaya göre, yıl sonu başarı puanı 50 olan öğrenciler, en fazla 3 dersten başarısız olsalar bile sorumlu olarak bir üst sınıfa geçebilmektedir. Bunun yanı sıra, sınıf geçme notları, öğrencilerin psikolojik durumlarını da etkileyebilir; başarılı olma kaygısını ortadan kaldırarak öğrencilere rahatlama sağlayabilir.

    Öğretmen ders içi etkinliğe nasıl puan verir?

    Öğretmenlerin ders içi etkinliklere nasıl puan verdiğine dair bazı bilgiler şu şekildedir: Ders etkinliklerine katılım puanı. Performans çalışması puanı. Öğretmenlerin ders içi etkinlikleri nasıl değerlendireceğine dair daha detaylı bilgi için MEB'in "Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinlikleri ve Öğretim Faaliyetlerinin İzlenmesi ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönerge"si incelenebilir.

    Öğretmen neden düşük not verir?

    Öğretmenlerin düşük not vermesinin bazı nedenleri: Derse katılım ve sınıf içi davranışlar: Öğrenci derse yeterince katılmıyorsa veya ders kurallarına uymuyorsa, öğretmen bu durumu ders içi performans notuna yansıtabilir. Ödev ve sorumlulukların yerine getirilmemesi: Ödevlerini yapmayan veya sorumluluklarını yerine getirmeyen öğrencilere düşük not verilebilir. Sınav performansı: Yazılı sınavda başarılı olunmasına rağmen, ders içi katılımın az olması durumunda öğretmen düşük not verebilir. Öğretmenin kişisel değerlendirmeleri: Öğretmenler, gözlemlerine dayanarak öğrencilerin gayret ve davranışlarını değerlendirir. Not değerlendirme süreçleri, eğitim kurumları tarafından belirlenen yönetmeliklere ve öğretmenlere tanınan değerlendirme kriterlerine göre yapılır.