• Buradasın

    Öğretmen analiz raporu nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen analiz raporu hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Verilerin Toplanması: Öğrencilerin sınav bilgileri ve not girişleri toplanır 2.
    2. Excel Tablosu Kullanımı: Milli Eğitim Bakanlığı'nın sağladığı ücretsiz sınav analiz programı excel dosyası kullanılarak otomatik hesaplama yapılır 2.
    3. Raporun Oluşturulması: Toplanan veriler ışığında, sınav analiz raporu hazırlanır 2.
    Raporda yer alabilecek bazı unsurlar:
    • Öğrencilerin sınav performans analizleri 4;
    • Eksik kalan noktaların belirlenmesi 4;
    • Müfredatın etkisinin değerlendirilmesi 4.
    Örnek bir analiz raporu için "ilke.org.tr" sitesinde "Geleceğin Eğitiminde Yeni Öğretmen Becerileri ANALİZ RAPORU" başlıklı belge incelenebilir 5.
    Ayrıca, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için öğretmenlerin, 20 Haziran 2025 tarihine kadar sınav analiz raporlarını okul yönetimine teslim etmeleri gerektiği belirtilmiştir 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmen değerlendirme formu ne zaman verilir?

    Öğretmen değerlendirme formu, her ders yılında en az bir kez öğretmenlerin sınıf içi etkinlikleri ve öğretim faaliyetlerini izlemek ve değerlendirmek amacıyla verilir. Ayrıca, aday öğretmenler için de göreve başladıkları ilk dönemde ve takip eden dönemde olmak üzere üç defa değerlendirme formu doldurulması gerekmektedir.

    Ders analizi nasıl yapılır?

    Ders analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Dersin Tarihini ve Konusunu Belirleme: Analizde dersin tarihi ve konusu not edilmelidir. 2. Amaç ve Hedefleri Tanımlama: Dersin hangi amaç ve hedeflere yönelik olduğu belirlenmelidir. 3. Ders Türünü Değerlendirme: Dersin yeni materyal öğrenme mi yoksa öğrenilenleri gözden geçirme mi olduğu, entegre bir ders olup olmadığı kontrol edilmelidir. 4. Örgütsel Anı Değerlendirme: Dersin nasıl başladığı, ev ödevi kontrolünün nasıl yapıldığı ve bu formun seçiminin haklı olup olmadığı değerlendirilmelidir. 5. Başarı ve Zorlukları Belirleme: Dersin hangi bölümlerinin en başarılı ve haksız olduğu tespit edilmelidir. 6. Teknoloji Kullanımını Değerlendirme: Derste bilgi teknolojisi kullanımının (etkileşimli beyaz tahta, projektör vb.) olup olmadığı yazılmalıdır. 7. Öğretmen-Öğrenci İlişkisini Gözlemleme: Öğretmenin yarattığı duygusal atmosfer, verimli bir öğretmen-öğrenci işbirliği olup olmadığı kaydedilmelidir. 8. Genel Değerlendirme: Dersin sonunda çalışılan materyalin genelleştirilmesi yapılıp yapılmadığı, hedefe ulaşılıp ulaşılmadığı belirtilmelidir. Ayrıca, öğrenci deneme analizleri için de aşağıdaki adımlar izlenebilir: - Deneme Sınavlarını Kaydetme: Deneme sınavlarının tarihleri, doğru, yanlış ve boş oranları kaydedilmelidir. - Yanlış ve Boş Soruların Oranlarını Kontrol Etme: Hangi konulara daha fazla çalışılması gerektiğini belirlemek için yanlış ve boş bırakılan sorular analiz edilmelidir. - Trend Analizi Yapma: Birden fazla deneme sonucunun kıyaslanmasıyla hangi ders veya konularda gelişim gösterildiği incelenmelidir.

    Değerlendirme ve analiz ne demek?

    Değerlendirme ve analiz kavramları farklı anlamlar taşır: 1. Değerlendirme: Bir şeyin veya birinin yeteneği, becerileri veya kalitesi hakkında bir yargıda bulunma sürecidir. 2. Analiz: Bir konuyu, veriyi veya durumu daha iyi anlamak amacıyla parçalara ayırarak inceleme sürecidir.

    Ders analiz raporu nedir?

    Ders analiz raporu, eğitim sürecinde öğrencilerin öğrenme performanslarını değerlendirmek ve geliştirmek için hazırlanan bir rapordur. Bu raporda genellikle aşağıdaki bilgiler yer alır: 1. Öğrenci Analizi: Öğrencilerin yaş, cinsiyet, sınıf gibi genel özellikleri ve giriş yeterlilikleri. 2. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin konu hakkındaki bilgi düzeyleri, karşılaştıkları sorunlar ve bu ihtiyaçların nasıl belirlendiği. 3. Öğretim Hedefleri: Ders sonunda öğrencilerin kazanacakları bilgi ve beceriler. 4. İçerik Analizi: Konunun ana ve alt konuları, materyallerin içeriği. 5. Zamanlama: Materyal geliştirme, uygulama ve değerlendirme için zaman çizelgesi. Ayrıca, ders kesim raporlarında bitirilmeyen konu ve kazanımların neler olduğu ve bitirilmeme nedenleri de yer alabilir.

    Öğretmene özel evrak nasıl hazırlanır?

    Öğretmenlere özel evrak hazırlamak için aşağıdaki uygulamalar kullanılabilir: PlanJet: Yıllık plan, günlük plan, kazanım listesi, zümre tutanakları, ŞÖK tutanakları, veli toplantı tutanakları, kulüp dosyaları, BEP planı ve dosyası gibi birçok resmi evrakı kolayca hazırlamayı ve düzenlemeyi sağlar. ÖğretmenEvrak: Öğretmenlerin evrak yönetimini kolaylaştıran, zaman kazandıran ve kullanıcı dostu bir platformdur. Ayrıca, öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu evrak örnekleri ve rehberler için "ornekbul.com.tr" sitesi ziyaret edilebilir. Öğretmen dosyasında bulunması gereken bazı evraklar ise şunlardır: Türk Bayrağı; Atatürk Resmi; İstiklal Marşı; Gençliğe Hitabe; Öğretmen Özgeçmiş; Talim Terbiye Kurulu Öğretim Programı; 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu; İş Takvimi; Yıllık ve Günlük Planlar; Zümre Tutanakları.

    Öğretmen performans değerlendirme formu neye göre doldurulur?

    Öğretmen performans değerlendirme formu, Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri çerçevesinde oluşturulmuş mesleki ölçütlere göre doldurulur. Bu süreçte dikkate alınan bazı kriterler: Danışman öğretmen değerlendirmesi. Eğitim kurumu müdürü değerlendirmesi. Maarif müfettişi değerlendirmesi. Öz değerlendirme. Formda yer alan mesleki ölçütler ve performans kriterleri, Ek-3 Performans Değerlendirme Formu'nda belirtilmiştir.

    Öğretmen evrak kontrolü için neler gerekli?

    Öğretmen evrak kontrolü için gerekli olanlar, evrakların türüne ve yönetim aşamasına göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak gerekli olan bazı unsurlar şunlardır: Dijitalleştirme: Evrakların dijital ortama aktarılması, belgelerin kolayca saklanmasını ve erişilmesini sağlar. Dosyalama Sistemi: Belge türlerine göre organize edilmiş bir dosyalama sistemi, belgelerin kolayca bulunmasını sağlar. Zaman Yönetimi: Düzenli aralıklarla evrak kontrolü yapmak ve gereksiz belgeleri imha etmek, evrak yığınını azaltmaya yardımcı olur. Teknolojik Araçlar: Öğrenci bilgi sistemleri, bulut depolama çözümleri ve proje yönetim yazılımları gibi araçlar, evrak yönetiminin hızlanmasını sağlar. Eğitim ve Farkındalık: Öğretmenlerin evrak yönetimi konusunda eğitim alması, sürecin daha verimli yürütülmesini sağlar. İşbirliği ve İletişim: Öğretmenler arasında etkili iletişim ve okul yönetimi ile düzenli toplantılar, evrak yönetimi süreçlerini geliştirir.