Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Öğrenme patikalarının tasarımı için aşağıdaki yöntemler ve modeller kullanılabilir:
- Bilişsel Yük Teorisi: Bu teori, çalışan belleğin sınırlı kapasitesini dikkate alarak, öğretim materyallerinin karmaşıklığını optimize etmeyi amaçlar 1. İçsel ve dışsal bilişsel yükü azaltarak, öğrenenlerin odaklanmasını sağlamak önemlidir 1.
- Miller'in Yasası: Ortalama bir kişinin çalışan belleğinde yedi (artı veya eksi iki) öğeyi tutabileceği gerçeğinden yola çıkarak, içeriği küçük, yönetilebilir parçalara bölmek öğrenmeyi kolaylaştırır 1.
- Öğrenme Halkası Modeli: Bu model, üç aşamalı olarak oluşturulmuştur: Keşfetme, Kavram Tanıtımı ve Kavram Uygulaması 2. Bu aşamalar, öğrencilerin yeni bilgileri keşfetmelerini, anlamalarını ve uygulamalarını sağlar.
- ADDIE Modeli: Bu model, analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarını içerir 35. Her aşama, öğretim sürecinin farklı bir yönünü kapsar ve sürecin sistematik bir şekilde ilerlemesini sağlar.
- Gagné'nin Öğretim Modeli: Bu model, dikkat çekme, hedeften haberdar etme, ön koşul öğrenmeleri hatırlatma gibi adımları içerir 4. Öğrenme sürecinin etkili olması için farklı hedeflere uygun stratejiler kullanmak gereklidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: