Yetişkinlerin öğrenme özellikleri, Malcolm Knowles tarafından geliştirilen yetişkin öğrenme kuramı çerçevesinde şu şekilde özetlenebilir: 1. Bilme gereksinimi: Yetişkinler, bir şeyi öğrenmeye başlamadan önce neyi, neden ve nasıl öğreneceklerini bilmek isterler. 2. Benlik kavramı: Yetişkinler, kendi kararları ve yaşamları için sorumluluk alırlar. 3. Önceki deneyimler: Yetişkinler, yaşamları boyunca farklı alanlarda bilgi ve deneyim kazanırlar ve bu deneyimler öğrenme sürecinde kritik öneme sahiptir. 4. Öğrenmeye hazır olma: Yetişkinler, bilmeleri gereken şeyleri öğrenmeye hazırdır ve bunu gerçek hayattaki problemlerle başa çıkmak için kullanırlar. 5. Öğrenme yönelimi: Yetişkinlerde öğrenme, problem veya sorun merkezlidir. 6. Motivasyon: Yetişkinlerin öğrenme motivasyonları, dış uyaranlar (terfi, daha iyi bir iş) kadar içsel baskılardan (işten zevk alma, yaşam kalitesinin artması) da etkilenir. Ayrıca, yetişkinler özerk, bağımsız ve öz-yönelimli olup, öğrenme sürecinde daha fazla kontrol sahibi olmak isterler.