• Buradasın

    Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu kimlerden oluşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu, genellikle aşağıdaki üyelerden oluşur:
    1. Müdür yardımcısı veya müdürün görevlendireceği müdür yardımcısı (başkan) 45.
    2. Öğretmenler (her ders yılının ilk öğretmenler kurulu toplantısında öğretmenler kurulunca gizli oyla seçilen üç öğretmen) 45.
    3. Okul-aile birliği başkanı 45.
    Ayrıca, yeterli sayıda öğretmen bulunmaması durumunda aday ve ücretli öğretmenler de kurula üye seçilebilirler 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun görevi nedir?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun görevleri şunlardır: Okul düzenini sağlamak: Okul yönetimi, öğretmen, okulun diğer personeli, öğrenci ve veli tarafından getirilen olumlu veya olumsuz davranış ve uygulamalara ilişkin önerileri görüşmek. Ödüllendirme: Okulda örnek davranışlarda bulunan, derslerde başarılı olan, bilimsel, sanatsal, sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılarak üstün başarı gösteren öğrencileri belirleyerek ödüllendirilmelerine karar vermek. Davranış analizi: Uyum sağlamakta güçlük çeken öğrencilerin davranışlarını incelemek, nedenlerini araştırmak, değerlendirmek ve rehberlik çalışmaları yapılmasını sağlamak. Olumsuz davranışlarla mücadele: Öğrencilerin gösterdikleri olumsuz davranışlarıyla ilgili olarak okul rehberlik servisi ile eş güdüm içinde çalışmak ve yaptırım yerine çatışma çözme, arabuluculuk gibi çözüm yöntemlerini kullanmak. Veli ve çevre iş birliği: Öğrencilerin olumlu davranış kazanmalarına katkıda bulunmak, zararlı alışkanlıklardan korunmaları için veli ve çevre ile iş birliği yapmak. Olay inceleme: Okul müdürünün havale ettiği olumsuz davranışlarla ilgili olayları incelemek ve karara bağlamak.

    Davranış gözlem formu nedir?

    Davranış gözlem formu, öğrencinin okul ortamı dışındaki tutum ve davranışlarını değerlendirmek amacıyla kullanılan bir araçtır. Bu form, genellikle aşağıdaki bilgileri içerir: - Öğrencinin adı, soyadı, okulu, sınıfı ve numarası; - Gözlemlenecek davranış; - Gözlem yapılan yer ve tarih; - Gözlem yapan kişinin adı ve yakınlık derecesi; - Davranışın ortaya çıkmasına neden olan durumlar; - Davranışın sıklığı ve gözlemleyen kişinin tepkisi; - Davranışın sona ermesine neden olan durumlar. Davranış gözlem formları, rehberlik öğretmenleri tarafından kullanılarak öğrenci hakkındaki diğer bilgilerle birlikte değerlendirilir ve çalışmaların planlanmasında kullanılır.

    Okul kurul toplantısı nedir?

    Okul kurul toplantısı, eğitim-öğretim faaliyetlerinin planlanması ve değerlendirilmesi amacıyla yapılan resmi toplantılardır. Bazı okul kurul toplantıları ve konuları: Öğretmenler Kurulu: Eğitim yılı başında, ikinci dönem başında ve yıl sonunda yapılır. Sınıf/Şube Öğretmenler Kurulu: Kasım ve nisan ayları içinde yapılır. Eğitim Kurumu Sınıf/Alan Zümre Başkanları Kurulu: Eğitim ve öğretimin planlanması, öğrenci başarısının artırılması için alınacak tedbirler gibi konular ele alınır. Ayrıca, gerekli görüldüğünde olağanüstü toplantılar da düzenlenebilir.

    Öğrenci davranış değerlendirme kurulunda kimler oy kullanamaz?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nda, yaptırıma ilişkin davranıştan şikâyetçi olan, zarar gören veya olumsuz davranışta bulunanın ikinci dereceye kadar akrabalık ilişkisi olan üyeler oy kullanamaz. Ayrıca, kurul toplantılarına katılan rehberlik öğretmeni/psikolojik danışman oy kullanamaz, ancak genel okul disiplin durumu ile ilgili kurul toplantılarına katılabilir ve görüş sunabilir.

    Ortaokul sınıf davranış değerlendirme nasıl yapılır?

    Ortaokul sınıflarında öğrenci davranışlarını değerlendirmek için çeşitli yöntemler kullanılabilir: 1. Gözlem: Öğretmenler, öğrencilerin sınıf içi davranışlarını ve katılımlarını gözlemleyerek değerlendirme yapabilirler. 2. Performans Değerlendirmesi: Öğrencilerin ödevlerini, proje çalışmalarını, sunumlarını veya performanslarını temel alarak değerlendirme yapılır. 3. Anketler ve Soru Formları: Öğrenci görüşleri ve geri bildirimleri toplamak için kullanılır. 4. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin yıl boyunca ürettikleri çalışmaların bir koleksiyonunu içeren portfolyolar, ilerlemeyi takip etmek ve öğrencilerin gelişimini gözlemlemek için kullanılır.

    Sınıf yönetimi ve öğrenci davranışları nelerdir?

    Sınıf yönetimi, sınıfta hedefler doğrultusunda öğretim ve öğrenmenin oluşması için öğretmenin öğrenme çevresi ve öğrenci davranışlarını düzenlemesi, kontrol etmesi ve değiştirmesiyle ilgili teknik ve etkinlikler bütünüdür. Sınıf yönetiminin bazı boyutları: Fiziksel düzenlemeler. Plan-program etkinlikleri. Sınıf kuralları. Öğrenci davranışları ise olumlu ve olumsuz olarak ikiye ayrılabilir: Olumlu davranışlar: Derse hazırlıklı gelme, kurallara uyma, başarı elde etme. Olumsuz davranışlar: Dikkat eksikliği, ilgisizlik, arkadaşlarıyla tartışma, izinsiz konuşma. Etkili sınıf yönetimi, olumlu davranışları teşvik ederken olumsuz davranışları azaltır.

    Öğrenci davranışları değerlendirme kurulu yıllık çalışma planı ne zaman yapılır?

    Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu'nun yıllık çalışma planı, ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda üç kez yapılan öğretmenler kurulu toplantılarında belirlenir. Yıllık çalışma planının hazırlanması, kurulun oluşturulması ve yapılacak çalışmalar için görev paylaşımının yapılması adımlarını içerir.