• Buradasın

    Milli eğitim temel kanununa göre eğitim hakkı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim hakkı, şu şekilde özetlenebilir:
    • İlköğretim hakkı: İlköğretim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır 124.
    • Fırsat ve imkan eşitliği: Eğitimde kadın, erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır 124. Maddi imkanlardan yoksun başarılı öğrencilerin en yüksek eğitim kademelerine kadar öğrenim görmelerini sağlamak amacıyla parasız yatılılık, burs, kredi ve başka yollarla gerekli yardımlar yapılır 124.
    • İlgi, istidat ve kabiliyete göre eğitim: Bireyler, eğitimleri süresince ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde ve doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilirler 124.
    • Süreklilik: Fertlerin genel ve mesleki eğitimlerinin hayat boyunca devam etmesi esastır 124.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    74 ve 75 sayılı Milli Eğitim temel kanunu nedir?

    74 ve 75 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Milli Eğitim Temel Kanunu ile ilgili şu bilgilere ulaşılmıştır: Kanun numarası. Kabul tarihi. Yayımlandığı Resmî Gazete. Kapsamı.

    1739 Milli Eğitim Temel Kanununun 48 maddesi nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 48. maddesi, öğretmenlerin hizmet içi yetiştirilmesini düzenler: Yaz ve akşam okulları: Öğretmenlerin daha üst öğrenim görmelerini sağlamak amacıyla açılır. Kurs ve seminerler: Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenir. Belge veya diploma: Öğretmen yetiştiren kurumlara devam ederek yeterli krediyi dolduran öğretmenlere verilir. Değerlendirme: Bu belgelerin öğretmenlerin atama, yükselme ve nakillerinde nasıl değerlendirileceği yönetmelikle belirlenir.

    222 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nedir?

    222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, Türkiye'de ilköğretimin düzenlenmesine ilişkin temel hükümleri içerir. Kanunun bazı maddeleri: Madde 1: İlköğretim, kadın erkek bütün Türklerin milli gayelere uygun olarak bedeni, zihni ve ahlaki gelişmelerine hizmet eden temel eğitim ve öğretimdir. Madde 2: İlköğretim, ilköğrenim kurumlarında verilir; öğrenim çağında bulunan kız ve erkek çocuklar için mecburi ve devlet okullarında parasızdır. Madde 3: Mecburi ilköğretim çağı, 6-14 yaş grubundaki çocukları kapsar. Madde 4: Türk vatandaşı kız ve erkek çocuklar ilköğrenimlerini resmi veya özel Türk ilköğretim okullarında yapmakla mükelleftir. Madde 5: Mecburi öğretim çağında olup da, çeşitli nedenlerle okula gidemeyen vatandaşlar, imtihanla yaşlarına uygun ilköğretim okulu sınıflarına alınırlar.

    Eğitim hakkı için ne yapılabilir?

    Eğitim hakkını desteklemek için şu adımlar atılabilir: Hak temelli eğitim ortamları oluşturmak: Sınıfta öğrencilerin ihtiyaç ve isteklerini dikkate almak, karar alma süreçlerine katılım sağlamak ve farklı kurum ve kişilerle işbirliği yapmak. Eğitim hizmetlerine erişimi kolaylaştırmak: Rehberlik ve Araştırma Merkezleri (RAM) aracılığıyla eğitsel değerlendirme ve tanılama yaparak uygun eğitim ortamına yerleştirmeyi sağlamak. Eğitimin kalitesini artırmak: Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak ve çocukların eğitim ortamlarında saygı görmesini temin etmek. Eğitim hakkını yaygınlaştırmak: İnsan hakları eğitimi vererek bireylerin haklarını öğrenmelerine ve kullanmalarına yardımcı olmak. Eğitim hakkı, ulusal ve uluslararası sözleşme ve bildirgelerle güvence altına alınmıştır.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim hangi ilkeye dayanır?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim, aşağıdaki temel ilkelere dayanır: Genellik ve eşitlik. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. Yöneltme. Eğitim hakkı. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. Laiklik. Bilimsellik. Planlılık.

    Eğitim bilimleri temel kavramlar ve eğitim mevzuatı nelerdir?

    Eğitim Bilimleri Temel Kavramlar: 1. Öğrenme: Bireylerin deneyim ve etkileşimlerle bilgi, beceri ve tutum kazanma süreci. 2. Öğretim: Belirli bir bilgi veya becerinin bireylere aktarılması. 3. Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini ve kazanımlarını belirlemek için yapılan sistematik süreç. 4. Müfredat: Eğitim kurumunda öğretilen ve öğrenilen içeriklerin toplamı. 5. Teknoloji Entegrasyonu: Eğitim süreçlerine dijital araçların entegrasyonu. 6. Bireyselleştirilmiş Öğrenme: Her öğrencinin öğrenme stiline ve hızına uygun öğretim yaklaşımı. 7. Sosyal Duygusal Öğrenme: Bireylerin duygusal zekalarını geliştirmeyi hedefleyen uygulamalar. Eğitim Mevzuatı: 1. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu: Türk milli eğitiminin genel amaçlarını ve temel ilkelerini belirler. 2. Örgün Eğitim: Belli yaş grubundaki bireylere, milli eğitimin amaçlarına göre hazırlanmış programlarla düzenli olarak yapılan eğitim. 3. Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş veya bu sistemin herhangi bir kademesinde bulunan kişilere yönelik eğitim. 4. İnformal Eğitim: Plansız ve programsız, hayatın içerisinde kendiliğinden oluşan eğitim.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa göre temel eğitim nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre temel eğitim, genel olarak 7-14 yaşlarındaki çocukların eğitimini kapsar ve iki kademeden oluşur. Temel eğitimin amaçları: Her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmak ve onu milli ahlak anlayışına uygun olarak yetiştirmek. Her Türk çocuğunu ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda hayata ve üst öğrenime hazırlamak. Temel eğitim, örgün eğitim sisteminin bir parçasıdır ve okul öncesi eğitimi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsar.