• Buradasın

    Mikro öğrenme yöntemi nasıl uygulanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mikro öğrenme yöntemi uygulamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Kısa konu videoları ve animasyonlar hazırlamak: Konuyu 2 dakikalık basit bir video ile anlatmak ve ardından öğrencilerden hemen bir örnek kod parçası yazmalarını istemek 1.
    2. Mini kod egzersizleri ile pekiştirme: Yeni bir kavram öğrendikten sonra öğrencilerden yalnızca bu kavramı içeren ufak bir görevi tamamlamalarını istemek 1.
    3. Kısa quizler ile anında geri bildirim sağlamak: Derste anlatılan konuyla ilgili 2-3 soruluk minik bir sınav yapmak 1.
    4. Adım adım proje geliştirme: Büyük bir projeyi haftalara yayarak, her derste projenin sadece bir parçasını geliştirmek 1.
    5. Infografik ve flashcard’lar hazırlamak: Değişken tipleri, temel veri yapıları gibi bilgileri kısa notlar halinde görselleştirmek 1.
    6. Günlük veya haftalık kodlama meydan okumaları: Öğrencilerden her gün veya hafta, tek bir basit kodlama problemini çözmelerini istemek 1.
    Ayrıca, mikro öğretim yöntemi olarak adlandırılan ve öğretmen eğitiminde kullanılan bir teknik de mevcuttur 23. Bu yöntemde:
    1. Planlama: Kısa bir ders hazırlığı yapılır 23.
    2. Öğretim: Planlanan ders öğretilir 23.
    3. Dönüt alma: Anlatımın başarısı hakkında geri bildirimler alınır 23.
    4. Tekrar planlama: Geri bildirimler ışığında ders tekrar planlanır 23.
    5. Tekrar öğretim: Yeni plana göre ders tekrar anlatılır 23.
    6. Tekrar dönüt alma: İyileştirmelerle ilgili yeni geri bildirimler alınır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Mikro Öğretimde değerlendirme nasıl yapılır?
    Mikro öğretimde değerlendirme, aşağıdaki adımlar izlenerek gerçekleştirilir: 1. Ders Hazırlığı: Belirlenen konuda kısa bir ders planı hazırlanır. 2. Ders Sunumu: Planlanan ders uygulanır ve bu süreç video, teyp gibi araçlarla kaydedilir. 3. Geri Bildirim Alma: Ders sunumu sonrası, öğretmen adayı ve izleyiciler tarafından sözlü, yazılı veya sesli geri bildirimler alınır. 4. Tekrar Planlama: Alınan geri bildirimler ışığında ders yeniden planlanır. 5. Tekrar Sunum: Ders, yapılan yeni plana göre tekrar anlatılır. 6. Son Değerlendirme: Yeni uygulamadan sonra, ders hem öğretmen adayı hem de uzman grup tarafından yeniden değerlendirilir. Değerlendirmede dikkate alınan bazı kriterler şunlardır: sözlü sunum becerileri, jest ve mimikler, öğrencilerle etkileşim, dersin örgütlenmesi ve öğretim araç-gereçlerinin kullanımı.
    Mikro Öğretimde değerlendirme nasıl yapılır?
    Mikro öğretim nedir?
    Mikro öğretim, özellikle öğretmenlerin hizmet öncesi eğitiminde kullanılan ve onların öğretmenlik davranışları açısından sistemli bir şekilde deneme yaparak yetiştirmeyi amaçlayan bir öğretim tekniğidir. Mikro öğretimin temel özellikleri: - Derslerin kısa tutulması: 5-20 dakika arasında. - Öğrenci sayısının az olması: 5-10 kişi. - Dersin amacının açıklanması. - Zaman ayarlamasına dikkat edilmesi. Mikro öğretim süreci: 1. Planlama: Kısa bir ders hazırlanır. 2. Öğretim: Planlanan ders anlatılır. 3. Dönüt alma: Anlatımın başarısı hakkında geri bildirimler alınır. 4. Tekrar planlama: Geri bildirimler ışığında ders yeniden planlanır. 5. Tekrar öğretim: Yeni plana göre ders tekrar anlatılır. 6. Tekrar dönüt alma: İyileştirmelerle ilgili geri bildirimler alınır.
    Mikro öğretim nedir?
    Mikro öğrenme ve lokmalık öğrenme aynı mı?
    Mikro öğrenme ve lokmalık öğrenme kavramları aynı şeyi ifade eder. Her iki terim de, öğrenme içeriğinin küçük parçalar halinde sunulduğu ve öğrenmenin kısa süreli ve hedefe odaklı olduğu bir öğrenme yaklaşımını tanımlar.
    Mikro öğrenme ve lokmalık öğrenme aynı mı?
    Aktif öğrenme yöntemleri kaça ayrılır?
    Aktif öğrenme yöntemleri genel olarak üç ana başlıkta toplanır: 1. İşitsel Öğrenme: Bireylerin işitsel hafızalarının daha aktif olduğu yöntemdir. 2. Görsel Öğrenme: Bilgilerin şekiller, grafikler ve medya araçları ile öğrenildiği yöntemdir. 3. Kinestetik Öğrenme: Konunun bedensel şekiller ve hareketler yoluyla daha başarılı bir şekilde kavrandığı yöntemdir. Bunun yanı sıra, diğer aktif öğrenme yöntemleri arasında şunlar da yer alır: Problem Bazlı Öğrenme: Öğrencilerin gerçek dünya problemleri üzerine çalışarak öğrenmeleri. İşbirlikçi Öğrenme: Grup halinde çalışarak bilgi ve beceri edinme. Kendi Kendine Öğrenme: Bireylerin kendi öğrenme süreçlerini planlaması ve yönetmesi. Ters Yüz Sınıf Modeli: Ders anlatımının evde yapılması, sınıf zamanının ise uygulamalı etkinliklere ayrılması. Simülasyonlar ve Rol Oyunları: Karmaşık süreçleri ve etkileşimleri deneyimleme fırsatı sunma.
    Aktif öğrenme yöntemleri kaça ayrılır?
    En iyi öğrenme yöntemi nedir?
    En iyi öğrenme yöntemi, kişiden kişiye değişen bir süreçtir. Ancak, genel olarak etkili öğrenme yöntemleri şunlardır: 1. Aktif Öğrenme: Konuya pasif bir şekilde odaklanmak yerine, not almak, sorular sormak veya öğrendiklerinizi başkalarına anlatmak gibi aktif katılım sağlamak. 2. Parçalara Ayırma: Büyük miktardaki bilgiyi daha küçük, anlamlı parçalara bölerek öğrenmek. 3. Basitleştirme: Bilgileri basit kelimeler, örnekler veya metaforlar kullanarak açıklamak. 4. Görselleştirme: Zihin haritaları, grafikler ve diyagramlar gibi görsel araçlar kullanarak bilgiyi organize etmek. 5. Tekrar Etme ve Gözden Geçirme: Öğrenilen bilgileri düzenli aralıklarla tekrar etmek ve gözden geçirmek. Ayrıca, işitsel, kinestetik ve grup ile öğrenme gibi farklı öğrenme stilleri de dikkate alınmalıdır.
    En iyi öğrenme yöntemi nedir?