• Buradasın

    Mikro öğrenme yöntemi nasıl uygulanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mikro öğrenme yöntemi şu şekilde uygulanabilir:
    1. Konu seçimi ve hazırlık 14. Belirlenen konuda kısa ve öz bir ders hazırlanır 14.
    2. Dersin sunumu 14. Hazırlanan ders, küçük bir gruba sunulur 14.
    3. Geri bildirim alma 14. Dersin ardından, dinleyenlerden (genellikle diğer öğrenci arkadaşları) geri bildirim formları alınır 14.
    4. Dersin yeniden düzenlenmesi 14. Alınan geri bildirimlere göre ders yeniden düzenlenir 14.
    5. Dersin tekrar sunumu 14. Düzenlemeler yapıldıktan sonra ders, yeniden sunulur 14.
    6. Son değerlendirme 4. Yapılan iyileştirmeler ışığında kayıtlar yeniden incelenerek geri bildirimler alınır 4.
    Mikro öğrenme genellikle kısa videolar, infografikler, mini quizler veya interaktif kartlar gibi kısa ve öz içerikler aracılığıyla uygulanır 235. Bu yöntem, öğrencilerin veya çalışanların ihtiyaç duydukları bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmasını ve bunu kısa sürede özümsemesini amaçlar 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mikro öğretim tekniği nedir?

    Mikro öğretim tekniği, özellikle öğretmenlerin hizmet öncesi eğitiminde kullanılan ve onların öğretmenlik davranışları açısından sistemli bir şekilde deneme yaparak yetiştirmeyi amaçlayan bir öğretim tekniğidir. Mikro öğretim tekniğinin aşamaları: 1. Planlama. 2. Öğretim. 3. Geri bildirim alma. 4. Yeniden planlama. 5. Tekrar öğretim. 6. Yeniden geri bildirim alma. Mikro öğretimin amacı, öğretmen adayına her seferinde belirli bir nitelik veya beceriye konsantre olma fırsatı sağlamak için sınıftaki karmaşıklığı azaltmaktır.

    En iyi öğrenme yöntemi nedir?

    En iyi öğrenme yöntemi, kişiden kişiye değişen bir süreçtir. Ancak, genel olarak etkili öğrenme yöntemleri şunlardır: 1. Aktif Öğrenme: Konuya pasif bir şekilde odaklanmak yerine, not almak, sorular sormak veya öğrendiklerinizi başkalarına anlatmak gibi aktif katılım sağlamak. 2. Parçalara Ayırma: Büyük miktardaki bilgiyi daha küçük, anlamlı parçalara bölerek öğrenmek. 3. Basitleştirme: Bilgileri basit kelimeler, örnekler veya metaforlar kullanarak açıklamak. 4. Görselleştirme: Zihin haritaları, grafikler ve diyagramlar gibi görsel araçlar kullanarak bilgiyi organize etmek. 5. Tekrar Etme ve Gözden Geçirme: Öğrenilen bilgileri düzenli aralıklarla tekrar etmek ve gözden geçirmek. Ayrıca, işitsel, kinestetik ve grup ile öğrenme gibi farklı öğrenme stilleri de dikkate alınmalıdır.

    Mikro Öğretimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Mikro öğretimde değerlendirme, aşağıdaki adımlar izlenerek gerçekleştirilir: 1. Ders Hazırlığı: Belirlenen konuda kısa bir ders planı hazırlanır. 2. Ders Sunumu: Planlanan ders uygulanır ve bu süreç video, teyp gibi araçlarla kaydedilir. 3. Geri Bildirim Alma: Ders sunumu sonrası, öğretmen adayı ve izleyiciler tarafından sözlü, yazılı veya sesli geri bildirimler alınır. 4. Tekrar Planlama: Alınan geri bildirimler ışığında ders yeniden planlanır. 5. Tekrar Sunum: Ders, yapılan yeni plana göre tekrar anlatılır. 6. Son Değerlendirme: Yeni uygulamadan sonra, ders hem öğretmen adayı hem de uzman grup tarafından yeniden değerlendirilir. Değerlendirmede dikkate alınan bazı kriterler şunlardır: sözlü sunum becerileri, jest ve mimikler, öğrencilerle etkileşim, dersin örgütlenmesi ve öğretim araç-gereçlerinin kullanımı.

    Aktif öğrenme yöntemleri kaça ayrılır?

    Aktif öğrenme yöntemleri, çeşitli kategorilere ayrılabilir. İşte bazı örnekler: Tekniklere göre: Vaka (örnek olay) çalışması. Rol oynama. Balık kılçığı. Altı şapkalı düşünme tekniği. Stratejilere göre: Araştırma-inceleme yoluyla öğrenme. İşbirlikli öğrenme. Gösterip yaptırma. Diğer sınıflandırmalar: Deneyimsel öğrenme. Karmaşığa yapboz tartışması. Forum tiyatro. Aktif öğrenme yöntemleri, bu örneklerin yanı sıra daha birçok kategoriye ayrılabilir.

    Mikro öğrenme ve lokmalık öğrenme aynı mı?

    Mikro öğrenme ve lokmalık öğrenme kavramları aynı şeyi ifade eder. Her iki terim de, öğrenme içeriğinin küçük parçalar halinde sunulduğu ve öğrenmenin kısa süreli ve hedefe odaklı olduğu bir öğrenme yaklaşımını tanımlar.