• Buradasın

    Mikro öğrenme yöntemi nasıl uygulanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mikro öğrenme yöntemi şu şekilde uygulanabilir:
    1. Konu seçimi ve hazırlık 14. Belirlenen konuda kısa ve öz bir ders hazırlanır 14.
    2. Dersin sunumu 14. Hazırlanan ders, küçük bir gruba sunulur 14.
    3. Geri bildirim alma 14. Dersin ardından, dinleyenlerden (genellikle diğer öğrenci arkadaşları) geri bildirim formları alınır 14.
    4. Dersin yeniden düzenlenmesi 14. Alınan geri bildirimlere göre ders yeniden düzenlenir 14.
    5. Dersin tekrar sunumu 14. Düzenlemeler yapıldıktan sonra ders, yeniden sunulur 14.
    6. Son değerlendirme 4. Yapılan iyileştirmeler ışığında kayıtlar yeniden incelenerek geri bildirimler alınır 4.
    Mikro öğrenme genellikle kısa videolar, infografikler, mini quizler veya interaktif kartlar gibi kısa ve öz içerikler aracılığıyla uygulanır 235. Bu yöntem, öğrencilerin veya çalışanların ihtiyaç duydukları bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmasını ve bunu kısa sürede özümsemesini amaçlar 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aktif öğrenme yöntemleri kaça ayrılır?

    Aktif öğrenme yöntemleri, çeşitli kategorilere ayrılabilir. İşte bazı örnekler: Tekniklere göre: Vaka (örnek olay) çalışması. Rol oynama. Balık kılçığı. Altı şapkalı düşünme tekniği. Stratejilere göre: Araştırma-inceleme yoluyla öğrenme. İşbirlikli öğrenme. Gösterip yaptırma. Diğer sınıflandırmalar: Deneyimsel öğrenme. Karmaşığa yapboz tartışması. Forum tiyatro. Aktif öğrenme yöntemleri, bu örneklerin yanı sıra daha birçok kategoriye ayrılabilir.

    Mikro öğrenme ve lokmalık öğrenme aynı mı?

    Evet, mikro öğrenme ve lokmalık öğrenme aynıdır, çünkü mikro öğrenme, "tek lokmalık (bite-sized) öğrenme" olarak da adlandırılır. Bu öğrenme türünde, belirli bir öğrenme hedefine odaklanan, kısa ve öz modüller halinde sunulan bilgiler, birkaç dakikada tüketilebilecek şekilde tasarlanmıştır.

    En iyi öğrenme yöntemi nedir?

    En iyi öğrenme yöntemi, kişinin bireysel özelliklerine ve öğrenme hedeflerine bağlı olarak değişir. Ancak, genel olarak etkili öğrenme yöntemleri şunlardır: Aktif öğrenme: Öğrencilerin öğrenme süreçlerine aktif olarak dahil olmalarını sağlayan stratejiler, örneğin sorgulamaya dayalı öğrenme ve proje tabanlı öğrenme. Anlamaya dayalı öğrenme: Bilginin sadece ezberlenmesi değil, temel ilkelerinin anlaşılması üzerine odaklanan yöntemler. Kasıtlı pratik: Zayıf yönlere daha fazla zaman ayırarak ve konsantrasyonla yapılan pratikler. Tekrar ve gözden geçirme: Bilgilerin düzenli olarak tekrar edilmesi ve gözden geçirilmesi. Görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme: Kişinin öğrenme stiline uygun olarak görsel, işitsel veya kinestetik yöntemlerle öğrenme. Öğrenme stilleri üzerine yapılan araştırmalar, öğretme stillerini öğrenme stilleriyle eşleştirmenin öğrenmeyi artırmadığını göstermiştir.

    Mikro Öğretimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Mikro öğretimde değerlendirme şu adımlarla yapılır: 1. Ön hazırlık: Öğretmen adayı, belirli bir öğretim yaklaşımı veya becerisiyle ilgili ön bilgi edinir. 2. Ders sunumu: Aday, küçük bir öğrenci grubuna ders verir. 3. Geri bildirim toplama: Dersi izleyen öğrencilere ve diğer öğretmen adaylarına değerlendirme formları dağıtılır. 4. Eleştirel analiz: Dersi izleyen diğer adaylar ve gözetmen, hem formlardaki geri bildirimleri hem de video kayıtlarını kullanarak adayı değerlendirir. 5. Geri bildirim paylaşımı: Öğretim elemanı ve diğer adaylarla birlikte eleştiriler yapılır, eksikler giderilir ve hatalar düzeltilir. 6. Öz değerlendirme: Aday, kendini de değerlendirerek güçlü ve zayıf yönlerini belirler. Değerlendirme genellikle not verme amacı taşımaz, daha çok adayın performansını geliştirme amacını taşır.

    Mikro öğretim tekniği nedir?

    Mikro öğretim tekniği, özellikle öğretmenlerin hizmet öncesi eğitiminde kullanılan ve onların öğretmenlik davranışları açısından sistemli bir şekilde deneme yaparak yetiştirmeyi amaçlayan bir öğretim tekniğidir. Mikro öğretim tekniğinin aşamaları: 1. Planlama. 2. Öğretim. 3. Geri bildirim alma. 4. Yeniden planlama. 5. Tekrar öğretim. 6. Yeniden geri bildirim alma. Mikro öğretimin amacı, öğretmen adayına her seferinde belirli bir nitelik veya beceriye konsantre olma fırsatı sağlamak için sınıftaki karmaşıklığı azaltmaktır.