• Buradasın

    Mesleki Gelisim Atolyesi yıllık planı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mesleki Gelişim Atölyesi yıllık planı hazırlamak için aşağıdaki kaynaklar ve adımlar izlenebilir:
    • MEB'in Bulut Platformu: meb.gov.tr adresinde yayınlanan yıllık çerçeve planlar kullanılabilir 2.
    • Meslek.eba.gov.tr: Bu sitede yer alan ders bilgi formları, plan oluşturma sürecinde faydalı olabilir 2.
    • Örnek Yıllık Planlar: yillikplanhazirla.com sitesinde Mesleki Gelişim Atölyesi dersi için örnek yıllık planlar bulunmaktadır 5.
    Yıllık plan hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler:
    • Öğrenme Birimleri: Plan, "Meslek Etiği ve Ahilik", "İş Sağlığı ve Güvenliği" gibi belirlenen öğrenme birimleri çerçevesinde oluşturulmalıdır 35.
    • Kazanımlar: Öğrencilerin yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda kazanması gereken beceriler belirlenmelidir 2.
    • Etkinlik ve Değerlendirmeler: Her ünite için uygun etkinlikler ve değerlendirme yöntemleri planlanmalıdır 3.
    • Oryantasyon ve İletişim: Tüm paydaşların, okulun amaçları ve ilkeleri hakkında bilgilendirilmesi için oryantasyon programları düzenlenmelidir 14.
    Planlama yaparken öngörülemeyen değişkenler için esnek bir yönetim anlayışı benimsemek ve farklı fikirlere açık olmak faydalı olacaktır 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mesleki gelisim atolyesi hangi dersle ilgili?

    Mesleki Gelişim Atölyesi dersi, mesleki eğitim ile ilgilidir. Bu ders, öğrencilere "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" gibi konularda beceri kazandırmayı amaçlar. Dersin içeriği, eleştirel ve analitik düşünme, yaratıcı problem çözme, kendini sözlü ve yazılı ifade etme gibi yeni yüzyıl becerilerini geliştirmeyi de hedefler.

    Mesleki Gelişim Atölyesi kaç saat?

    Mesleki Gelişim Atölyesi dersi, haftada 2 saat olarak görülmektedir.

    Mesleki Gelişim Atölyesi kaç ünite?

    Mesleki Gelişim Atölyesi dersi, altı öğrenme birimini kapsamaktadır. Bu öğrenme birimleri şunlardır: 1. Ahilik ve Meslek Etiği. 2. İş Sağlığı ve Güvenliği. 3. Teknolojik Gelişmeler ve Endüstriyel Dönüşüm. 4. Çevre Koruma. 5. Girişimci Fikirler, İş Kurma ve Yürütme. 6. Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları.

    Mesleki gelişim atölyesi atölye dersi mi?

    Mesleki gelişim atölyesi, atölye dersi olarak değerlendirilebilir.

    Mesleki gelişim atolyesi öğretmeni ne iş yapar?

    Mesleki gelişim atölyesi öğretmeninin bazı görevleri: Öğrenci fikirlerine değer verme. Demokratik sınıf iklimi oluşturma. Düşün, tasarla, üret ilkesini uygulama. Alternatif değerlendirme stratejileri kullanma. Mesleki gelişim topluluklarına katılma. Mesleki gelişim atölyesi öğretmeni, aynı zamanda öğrencilerin yeni yüzyıl becerilerini geliştirmelerine ve öğrenim gördükleri alanı tanımalarına yardımcı olur.

    9 sınıf mesleki gelişim atölyesi kaç ünite?

    9. sınıf mesleki gelişim atölyesi dersi 6 üniteden oluşmaktadır. Bu üniteler şunlardır: 1. Meslek Etiği ve Ahilik. 2. İş Sağlığı ve Güvenliği. 3. Teknolojik Gelişmeler ve Endüstriyel Dönüşüm. 4. Çevre Koruma. 5. Girişimci Fikirler, İş Kurma ve Yürütme. 6. Fikrî ve Sınai Mülkiyet Hakları.

    Mesleki ve teknik eğitim kariyer planı nedir?

    Mesleki ve teknik eğitim kariyer planı, bireyin aldığı eğitim, ilgi alanları ve yeteneklerini dikkate alarak kendisine en uygun mesleki hedefleri belirlemesi ve bu hedeflere ulaşmak için adımlar atmasıdır. Kariyer planlama süreci genellikle şu adımları içerir: 1. Doğru hedef belirleme: Kısa, orta ve uzun vadeli kariyer hedeflerinin belirlenmesi. 2. Sektör ve birim seçimi: Hangi sektörde ve hangi pozisyonda çalışılacağının belirlenmesi. 3. Kendini tanıma: Yetenekler, ilgi alanları ve güçlü yönlerin değerlendirilmesi. 4. Eylem planı oluşturma: Eğitim, sertifika programları, staj gibi faaliyetlerin planlanması ve gerekli becerilerin kazanılması. 5. Ağ oluşturma: Sektördeki profesyonellerle bağlantı kurulması. Bu süreç, sürekli güncellenmesi gereken dinamik bir yolculuktur.