• Buradasın

    Mesleki gelişim atölyesi atölye dersi mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, Mesleki Gelişim Atölyesi dersi bir atölye dersidir 14.
    2020-2021 eğitim ve öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan yeni meslek dersi olan Mesleki Gelişim Atölyesi, "düşün, tasarla, üret" ilkesi ile yapılandırılmıştır 12. Bu ders, öğrencilerin bireysel beceri gelişimine odaklanan, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı doğrultusunda tasarlanmış bir derstir 12.
    Ayrıca, "Mesleki Gelişim Atölyesi" dersinin de "Mesleki Gelişim" dersi gibi uygulamalı ders statüsünde değerlendirilmesi gerektiği belirtilmiştir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    9 sınıf mesleki gelişim atölyesi kaç ünite?

    9. sınıf mesleki gelişim atölyesi dersi 6 üniteden oluşmaktadır. Bu üniteler şunlardır: 1. Meslek Etiği ve Ahilik. 2. İş Sağlığı ve Güvenliği. 3. Teknolojik Gelişmeler ve Endüstriyel Dönüşüm. 4. Çevre Koruma. 5. Girişimci Fikirler, İş Kurma ve Yürütme. 6. Fikrî ve Sınai Mülkiyet Hakları.

    Mesleki gelişim atolyesi öğretmeni ne iş yapar?

    Mesleki gelişim atölyesi öğretmeninin bazı görevleri: Öğrenci fikirlerine değer verme. Demokratik sınıf iklimi oluşturma. Düşün, tasarla, üret ilkesini uygulama. Alternatif değerlendirme stratejileri kullanma. Mesleki gelişim topluluklarına katılma. Mesleki gelişim atölyesi öğretmeni, aynı zamanda öğrencilerin yeni yüzyıl becerilerini geliştirmelerine ve öğrenim gördükleri alanı tanımalarına yardımcı olur.

    9 sınıf mesleki gelişim atölyesinde hangi konular var?

    9. sınıf mesleki gelişim atölyesi dersinde ele alınan bazı konular şunlardır: Ahilik ve meslek etiği. İş sağlığı ve güvenliği (İSG). Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm. Çevre koruma. Girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları.

    Meslek gelişim atölyesi kaç proje yapılır?

    Mesleki Gelişim Atölyesi dersinde en az 1 proje yapılması beklenmektedir. Ders, öğrencilere "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" gibi konularda beceriler kazandırmayı amaçlar. Proje sayısı, dersin içeriğine ve öğretmenin belirlediği etkinliklere bağlı olarak değişebilir. Örneğin, ders kapsamında öğrencilerin deneme, modelleme ve prototipleme yapmaları teşvik edilir.

    Mesleki Gelişim Atölyesi hangi bölüm mezunları olabilir?

    Mesleki Gelişim Atölyesi'nden mezun olanlar, genellikle mesleki eğitim merkezlerinde veya meslek liselerinde eğitim almış öğrencilerdir. Bu atölyelerden mezun olanlar, çeşitli meslek bölümleri ve dalları arasından gelebilirler. Örneğin, Gıda Teknolojisi, Endüstriyel Otomasyon, Çocuk Gelişimi gibi alanlarda eğitim almış öğrenciler bu atölyelerden mezun olabilir. Bazı örnekler: - Gıda Teknolojisi mezunları, gıda üretim veya işleme tesislerinde çalışabilirler. - Endüstriyel Otomasyon mezunları, savunma sanayii, otomotiv ve enerji gibi sektörlerde iş bulabilirler. - Çocuk Gelişimi mezunları, anaokulları, hastaneler ve sosyal hizmet merkezlerinde çalışabilirler. Bu nedenle, Mesleki Gelişim Atölyesi mezunları, aldıkları eğitime ve mezun oldukları bölüme göre çeşitli sektörlerde iş imkanı bulabilirler.

    Atölye eğitim ne işe yarar?

    Atölye eğitiminin bazı faydaları: Yaratıcılığı artırır. Üretim ve yenilikçiliği destekler. Analitik düşünme becerisi kazandırır. Takım çalışması ve iletişim becerilerini geliştirir. Uygulanabilir beceriler ve yeni bakış açıları kazandırır. Özgüven ve motivasyonu artırır. El ve motor becerilerini geliştirir. Konsantrasyonu artırır. Atölye eğitimleri, farklı konularda bilgi ve deneyim kazandırmak amacıyla düzenlenebilir; teknik bilgi, yaratıcı beceriler, sosyal sorumluluk gibi çeşitli alanlarda olabilir.

    Mesleki Gelişim Atölyesi kaç sınav var?

    9. sınıf Mesleki Gelişim Atölyesi dersinde 4 sınav bulunmaktadır: 1. 1. dönem 1. sınav. 2. 1. dönem 2. sınav. 3. 2. dönem 1. sınav. 4. 2. dönem 2. sınav. Ayrıca, il/ilçe genelinde yapılacak ortak sınavlar ve okul genelinde yapılacak ortak sınavlar da planlanmaktadır.