• Buradasın

    Meb örnek etkinlik değerlendirme formları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB'in örnek etkinlik değerlendirme formlarına şu sitelerden ulaşılabilir:
    • odsgm.meb.gov.tr 1. Millî Eğitim Bakanlığı'nın yayımladığı, ilkokullar için Türkçe, matematik, hayat bilgisi, sosyal bilgiler ve fen bilimleri derslerine ait süreç odaklı ve oyun temelli yeni etkinlik örnekleri 1.
    • hhktml.meb.k12.tr 4. Öğretmenlerin, etkinliklerin verimliliğine ilişkin değerlendirmeleri için geliştirdiği "Etkinlik Değerlendirme Formu" 4.
    Ayrıca, 2024-2025 eğitim öğretim yılında, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" kapsamında, 5. ve 9. sınıflara yönelik yeni örnek ölçme araçları ve etkinlik örnekleri sosyalbilgiler.biz sitesinde bulunabilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimde değerlendirme türleri nelerdir?

    Eğitimde kullanılan bazı değerlendirme türleri: Ölçüte göre değerlendirme: Mutlak değerlendirme. Bağıl değerlendirme. Amaca göre değerlendirme: Tanıma ve yerleştirmeye dönük (diagnostik) değerlendirme. Biçimlendirme ve yetiştirmeye dönük (formatif) değerlendirme. Düzey belirleme ve değer biçmeye dönük (summatif) değerlendirme. Ayrıca, portfolyoya dayalı durum belirleme, performansa dayalı durum belirleme gibi alternatif değerlendirme yöntemleri de bulunmaktadır.

    Sosyal bilgiler değerlendirme etkinlikleri nelerdir?

    Sosyal bilgiler değerlendirme etkinliklerinden bazıları şunlardır: Çalışma kâğıtları. Rol oynama. Alternatiflerin puanlanması. Hissettiklerim. Dilek tutma. Evde, dışarda ve tek başına. Sanatsal etkinlikler. Doğru-yanlış ve boşluk doldurma etkinlikleri. Ayrıca, gözlem, görüşme, performans görevleri, öğrenci gelişim dosyaları, öz ve akran değerlendirme, proje ödevleri gibi yöntemler de sosyal bilgiler değerlendirme etkinlikleri arasında yer alır.

    Etkinlik analizi nedir?

    Etkinlik analizi, karar verme birimlerinin performansını ve başarısını objektif bir şekilde ölçen bir yöntemdir. Bazı kullanım alanları: İşletme performansı: Girdi ve çıktılara göre etkinliği analiz eder. Spor: Basketbol gibi alanlarda oyuncu performansını sıralamak için kullanılır. Etkinlik planlama: Katılımcı davranışlarını anlamak ve gelecekteki etkinlikleri daha etkili planlamak için veri analitiği yöntemlerini kullanır. Algoritma analizi: Algoritmaların pratik uygulanabilirliğini ve farklı algoritmaların karşılaştırılmasını sağlar. Bazı türleri: Zaman etkinliği analizi: Algoritmanın istenen çıktıyı üretme süresini belirler. Alan etkinliği analizi: Algoritmanın istenen sonucu üretirken bellekten ne kadarlık kısma ihtiyaç duyduğunu inceler.

    Kazanım Değerlendirme Ölçekleri hangi derslerde kullanılır?

    Kazanım değerlendirme ölçekleri, ilkokul 1, 2, 3 ve 4. sınıfların tüm derslerinde kullanılabilir. Ayrıca, 4. sınıf düzeyinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Sosyal Bilgiler derslerinde de kazanım değerlendirme ölçekleri uygulanabilir.

    Eğitsel değerlendirme formuna ne yazılır?

    Eğitsel değerlendirme formunda aşağıdaki bilgiler yer alır: Öğrencinin genel bilgileri: adı, soyadı, doğum tarihi ve yeri, sınıfı, şubesi, T.C. kimlik numarası, devamsızlık gün sayısı, velinin adı, adresi ve iletişim bilgileri. Eğitsel değerlendirme isteği nedeni: bilişsel becerilerde sınırlılık, uyum problemleri, işitme yetersizliği, dil ve konuşma güçlüğü gibi yetersizlik alanları. Öğrenciye ilişkin çalışmalar ve gözlemler: günlük yaşam becerileri, dil ve konuşma becerileri, psikomotor beceriler, sosyal beceriler gibi çeşitli gelişim alanları. Alınan tedbirler: veli görüşmeleri, öğretim materyallerinde düzenlemeler, rehberlik hizmetleri ile işbirliği gibi uygulamalar. Form, öğrencinin öğretmeni, rehberlik öğretmeni, veli ve okul idarecilerinin görüşleri alınarak doldurulmalıdır.

    Meb ölçme değerlendirme ne iş yapar?

    MEB Ölçme Değerlendirme Merkezleri, eğitim öğretim faaliyetlerinin geliştirilmesine yönelik çeşitli görevler üstlenir. Bu görevler arasında: Ortak sınavların koordinasyonu: Okul, ilçe, il ve ülke genelinde yapılacak ortak sınavlar için koordinasyon sağlamak. Ulusal ve uluslararası izleme araştırmaları: Ulusal ve uluslararası izleme araştırmalarını il düzeyinde yürütmek. Soru hazırlama ve sınav uygulamaları: Sınav sorularının hazırlanması, dizgisinin yapılması, sınav evrakının basımı ve dağıtımı, sınavın uygulanması, değerlendirilmesi ve sonuçlarının duyurulması işlemlerini gerçekleştirmek. Öğretmen eğitimleri: Ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda öğretmen ve okul yöneticilerini bilgilendirmek ve ilgili eğitimlerin ilde yaygınlaştırılmasını sağlamak. Analiz çalışmaları: Sınav sonuçlarına yönelik analiz çalışmaları yapmak. Ayrıca, merkezler eğitim ve öğretimi etkileyen faktörleri tespit etmek amacıyla anketler geliştirebilir ve genel müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yerine getirebilir.

    Meb ders dışı etkinlik nedir?

    MEB ders dışı etkinlikler, öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmek amacıyla ders saatleri dışında gerçekleştirilen eğitim çalışmalarını kapsar. Bu etkinlikler, öğrencilerin bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimini hedefler ve şu şekillerde uygulanabilir: Sanatsal çalışmalar: Müzik, drama, halk oyunları. Sportif etkinlikler: Futbol, basketbol, voleybol, satranç. Zihinsel aktiviteler: Kodlama, akıl oyunları. Sosyal sorumluluk odaklı programlar: Değerler eğitimi, izcilik, çevre bilinci. Ders dışı etkinlikler, izcilik, beden eğitimi, halk oyunları, güzel sanatlar, TÜBİTAK koordinesinde yürütülen bilim olimpiyatları ve proje çalışmaları gibi başlıklar altında 2010/49 sayılı genelge ile düzenlenmiştir.