• Buradasın

    MEB ortaöğretim kurumları yönergesi 50 madde nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 50. maddesi, ortaöğretim öğrencilerinin eğitim sürecinde yapacakları çalışmaları düzenler 12:
    1. Performans Çalışması ve Proje: Öğrenciler, her dönemde tüm derslerden en az bir performans çalışması ve her ders yılında en az bir dersten proje hazırlama görevini yerine getirirler 12.
    2. Başarıların Değerlendirilmesi: Ulusal ve uluslararası yarışmalarda elde edilen başarılar, ilgili dersin proje veya performans çalışması olarak tam puanla değerlendirilir 12.
    3. Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevi: Öğrencilerin proje hazırlama talepleri, sınıf rehber öğretmenleri tarafından derslerin dengeli bir şekilde dağılımına özen gösterilerek okul yönetimine bildirilir 13.
    4. Okul Yönetimi Tedbirleri: Proje ve seminer çalışmalarında öğrencilerin laboratuvar, bilgisayar, internet, spor salonu gibi imkânlardan etkili ve verimli şekilde yararlanmaları için okul yönetimi tarafından gerekli tedbirler alınır 12.
    5. Konferans ve Seminerler: İşbirliği çerçevesinde, ilgili makamlardan izin alınarak okulun amaçlarına uygun konferans ve seminerler düzenlenebilir 12.
    6. Topluma Hizmet Etkinlikleri: Öğrencilerin topluma hizmet etkinliklerine katılmaları teşvik edilir 12.
    7. Puanlama: Proje ve performans çalışmaları puanla değerlendirilir, ancak topluma hizmet etkinlikleri puanla değerlendirilmez; sadece mezuniyetlerde belgelendirilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb ortaöğretim kurumları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, resmî ve özel örgün ortaöğretim kurumlarının eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmelikte yer alan bazı önemli konular şunlardır: Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullar: Bu okulların belirlenmesi ve adaylık süreçlerinin incelenmesi için komisyonlar oluşturulur. Devamsızlık: Devamsızlık süresini dolduran öğrenciler derslere devam edemez, sınavlara giremez ve başarı belgeleri alamaz. Öğretmenlerin görevleri: Engelli öğretmenler ve engelli yakını olan öğretmenlerin ders programları, engel durumları göz önünde bulundurularak düzenlenir. Öğrenci gelişim dosyası: Öğrencilerin akademik gelişimi ve sosyal sorumluluk projeleri dijital olarak kayıt altına alınır. Nakil ve yerleştirme: Yetenek sınavıyla öğrenci alan okullara kayıt hakkı kazanan ancak sınıf açılmaması nedeniyle kesin kayıt yaptıramayan öğrencilerin başka okullara yerleştirilmesi sağlanır.

    Ortaöğretim kurumları hangi okullardır?

    Ortaöğretim kurumları şu okul türlerini kapsar: Anadolu liseleri. Fen liseleri. Güzel sanatlar liseleri. Sosyal bilimler liseleri. Spor liseleri. Ayrıca, imam hatip liseleri ve mesleki ve teknik Anadolu liseleri de ortaöğretim kurumları arasında yer alır.

    Ortaöğretim kurumları yönetmeliğine göre 50 puan altı not alan öğrenci ne olur?

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre, 50 puanın altında not alan öğrenciler sınıf tekrarına kalır. Ancak, 50 ve üzeri puana sahip öğrenciler, 0-3 başarısız dersleri olsa bile sorumlu olarak bir üst sınıfa geçebilirler. Ayrıca, birinci dereceden yakını vefat eden öğrenciler için devamsızlık süresi 40 gün olarak belirlenmiştir. Bu bilgiler, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için geçerli olan sınıf geçme ve kalma kriterlerine dayanmaktadır.

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine göre sınıf geçme nasıl yapılır?

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine göre sınıf geçme şu şekilde yapılır: Doğrudan sınıf geçme. Sorumlu sınıf geçme. Sorumluluk sınavları, sorumluluk sınavlarıyla ilgili usul ve esaslara göre yapılır. Sınıf tekrarı, hazırlık sınıfı hariç, orta öğrenim süresince en fazla bir defa yapılır. Devamsızlık süresi, özürsüz 10 günü, toplamda 30 günü aşan öğrenciler, ders puanları ne olursa olsun başarısız sayılır ve durumları yazılı olarak velilerine bildirilir.

    Ortaöğretim kurumları yönetmeliği alan seçimi nedir?

    Ortaöğretim kurumları yönetmeliğine göre alan seçimi, ortaöğretim kurumlarında öğrencilerin ilgi, istek ve yeteneklerine göre belirli meslek dallarını tercih etmelerini ifade eder. Alan seçimi ile ilgili bazı önemli noktalar: Anadolu teknik programlarına ve proje okulu kapsamındaki mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarına merkezi sınav puanıyla doğrudan alan seçimi yapılabilir. Diğer Anadolu meslek programlarında alan seçimi, 9. sınıfın başında okullarda yapılan tanıtımlar ve yönlendirmeler sonucunda öğrencilerin tercihleri alınarak ortaokul başarı puanına göre gerçekleştirilir. Dala geçiş, 10. sınıfın sonunda öğrencinin yetenek ve başarıları, sektörün ihtiyaçları ve öğrenci talepleri dikkate alınarak ilgili okul müdürlüğünce yapılır. Bir alanda eğitime başlanabilmesi için en az 10, bir dalda eğitime başlanabilmesi için en az 8 öğrencinin kayıtlı olması gerekir.

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre okul standartları nelerdir?

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre okul standartları beş ana alanda toplanmıştır: 1. Okul Yönetimi ve Liderlik: Okul yönetiminin amaç, işlev ve yönetsel süreçlerini kapsar. 2. Eğitim-Öğretim Ortamları: Okulun fiziki yapısı ve donanımının mevzuata, çevreye ve eğitim öğretime uygun olarak düzenlenmesini içerir. 3. Eğitim-Öğretim Süreçleri: Öğretmen ve öğrencilerin katılımıyla eğitim ve öğretim süreçlerinin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve rehberlik hizmetlerini kapsar. 4. Okul Kaynakları: Okulun insan ve mali kaynaklarının eğitim öğretim amaçları doğrultusunda verimlilik, etkililik ve ekonomiklik ilkeleri doğrultusunda düzenlenmesini içerir. 5. Okul Kültürü: Okula ilişkin değerleri, normları, ritüelleri ve sembolleri kapsar.

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde yapılan değişiklikler nelerdir?

    2025 yılında Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullar: Bu okulların belirlenmesi için "Merkezî Sınav Puanıyla Öğrenci Alan Okul İl Değerlendirme Komisyonu", "Merkezî Sınav Puanıyla Öğrenci Alan Okul İl Teklif Komisyonu" ve "Merkezî Sınav Puanıyla Öğrenci Alan Okul Bakanlık Tespit Komisyonu" oluşturulacak. Devamsızlık: Özürsüz devamsızlık süresi 10 günü geçmeyecek şekilde düzenlendi. Devamsızlık süresini dolduran öğrenciler derslere devam edemeyecek, sınavlara giremeyecek ve belge alamayacak. Mesleki eğitim merkezi öğrencileri: Teorik derslerde devamsızlık süresi, toplam ders saatinin altıda birini geçemeyecek. Nakil işlemleri: Sağlık, doğal afet, kamu görevi gibi nedenlerle nakil işlemleri kolaylaştırıldı. Ders programları ve performans değerlendirmesi: Öğrencilerin performans puanları, proje, sosyal sorumluluk çalışmaları ve derse katılımlarına göre verilecek. Diploma ve belgeler: Diplomalar dijital ortamda oluşturulacak ve e-Devlet sistemine aktarılacak. Öğretmen ve yönetici görevlendirmeleri: Müdür başyardımcılığı pozisyonu kaldırıldı, mevcut müdür başyardımcıları görev süreleri bitene kadar görevlerine devam edecek.