• Buradasın

    MEB ortaöğretim kurumları yönergesi 50 madde nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 50. maddesi, ortaöğretim öğrencilerinin eğitim sürecinde yapacakları çalışmaları düzenler 12:
    1. Performans Çalışması ve Proje: Öğrenciler, her dönemde tüm derslerden en az bir performans çalışması ve her ders yılında en az bir dersten proje hazırlama görevini yerine getirirler 12.
    2. Başarıların Değerlendirilmesi: Ulusal ve uluslararası yarışmalarda elde edilen başarılar, ilgili dersin proje veya performans çalışması olarak tam puanla değerlendirilir 12.
    3. Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevi: Öğrencilerin proje hazırlama talepleri, sınıf rehber öğretmenleri tarafından derslerin dengeli bir şekilde dağılımına özen gösterilerek okul yönetimine bildirilir 13.
    4. Okul Yönetimi Tedbirleri: Proje ve seminer çalışmalarında öğrencilerin laboratuvar, bilgisayar, internet, spor salonu gibi imkânlardan etkili ve verimli şekilde yararlanmaları için okul yönetimi tarafından gerekli tedbirler alınır 12.
    5. Konferans ve Seminerler: İşbirliği çerçevesinde, ilgili makamlardan izin alınarak okulun amaçlarına uygun konferans ve seminerler düzenlenebilir 12.
    6. Topluma Hizmet Etkinlikleri: Öğrencilerin topluma hizmet etkinliklerine katılmaları teşvik edilir 12.
    7. Puanlama: Proje ve performans çalışmaları puanla değerlendirilir, ancak topluma hizmet etkinlikleri puanla değerlendirilmez; sadece mezuniyetlerde belgelendirilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ortaöğretim kurumları yönetmeliğine göre 50 puan altı not alan öğrenci ne olur?

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre, 50 puan altı not alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır ve sınıf geçebilmek için gerekli şartları sağlayamaz.

    Meb ortaöğretim kurumları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, resmî ve özel örgün ortaöğretim kurumlarının eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmelikte yer alan bazı önemli konular şunlardır: Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullar: Bu okulların belirlenmesi ve adaylık süreçlerinin incelenmesi için komisyonlar oluşturulur. Devamsızlık: Devamsızlık süresini dolduran öğrenciler derslere devam edemez, sınavlara giremez ve başarı belgeleri alamaz. Öğretmenlerin görevleri: Engelli öğretmenler ve engelli yakını olan öğretmenlerin ders programları, engel durumları göz önünde bulundurularak düzenlenir. Öğrenci gelişim dosyası: Öğrencilerin akademik gelişimi ve sosyal sorumluluk projeleri dijital olarak kayıt altına alınır. Nakil ve yerleştirme: Yetenek sınavıyla öğrenci alan okullara kayıt hakkı kazanan ancak sınıf açılmaması nedeniyle kesin kayıt yaptıramayan öğrencilerin başka okullara yerleştirilmesi sağlanır.

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nde yapılan değişiklikler nelerdir?

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nde yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. Merkezi Sınav Puanıyla Öğrenci Alan Okullar: Bu okulların belirlenmesi için il ve bakanlık düzeyinde komisyonlar oluşturulacak. 2. Devamsızlık: Devamsızlık süresini dolduran öğrenciler derslere devam edemeyecek, sınavlara giremeyecek ve belge alamayacak. 3. Öğretmen Eğitimleri: Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullara atanan öğretmen ve yöneticiler, Millî Eğitim Akademisi'nde eğitim alacak. 4. Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumları: Bu kurumlar bölge okulu, ihtisas okulu veya sektöre entegre okul olarak belirlenebilecek. 5. Nakil ve Yerleştirme: Yetenek sınavıyla öğrenci alan liselere kayıt hakkı kazanıp sınıf açılmaması nedeniyle kesin kayıt yaptıramayan öğrenciler başka okullara yerleştirilebilecek. 6. Diploma Kayıpları: Diplomanın kullanılamayacak derecede yıpranması veya kaybolması durumunda yeniden diploma düzenlenmeyecek, öğrenim durum belgesi verilecek.

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre okul standartları nelerdir?

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre okul standartları beş ana alanda toplanmıştır: 1. Okul Yönetimi ve Liderlik: Okul yönetiminin amaç, işlev ve yönetsel süreçlerini kapsar. 2. Eğitim-Öğretim Ortamları: Okulun fiziki yapısı ve donanımının mevzuata, çevreye ve eğitim öğretime uygun olarak düzenlenmesini içerir. 3. Eğitim-Öğretim Süreçleri: Öğretmen ve öğrencilerin katılımıyla eğitim ve öğretim süreçlerinin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve rehberlik hizmetlerini kapsar. 4. Okul Kaynakları: Okulun insan ve mali kaynaklarının eğitim öğretim amaçları doğrultusunda verimlilik, etkililik ve ekonomiklik ilkeleri doğrultusunda düzenlenmesini içerir. 5. Okul Kültürü: Okula ilişkin değerleri, normları, ritüelleri ve sembolleri kapsar.

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine göre sınıf geçme nasıl yapılır?

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine göre sınıf geçme şu şekilde yapılır: 1. Doğrudan Sınıf Geçme: Ders yılı sonunda her bir dersten iki dönem puanı bulunan öğrencilerden, tüm derslerden başarılı olanlar ve yılsonu başarı puanı en az 50 olanlar doğrudan sınıf geçer. 2. Sorumlu Olarak Sınıf Geçme: Doğrudan sınıf geçemeyen öğrencilerden, bir sınıfta başarısız ders sayısı en fazla 3 ders olanlar sorumlu olarak sınıflarını geçer. 3. Sınıf Tekrarı: Alt sınıflar da dahil toplam 6 dersten fazla başarısız dersi bulunanlar sınıf tekrar eder.

    Ortaöğretim kurumları yönetmeliği alan seçimi nedir?

    Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre alan seçimi, ortaöğretim kurumlarında öğrencilerin ortak özelliklere sahip birden fazla meslek dalını içeren programlara yönlendirilmesi sürecidir. Detaylar şu şekildedir: - 9. sınıfta yapılır. - Öğrencilerin yetenek ve başarıları, sektörün ihtiyaçları, veli ve öğrenci tercihleri dikkate alınır. - Yerleştirme, tercih ve puan üstünlüğüne göre gerçekleştirilir.

    Ortaöğretim kurumları hangi okullardır?

    Ortaöğretim kurumları şu okul türlerini kapsar: 1. Anadolu Liseleri: Genel ve mesleki eğitim veren, akademik başarı odaklı liselerdir. 2. Fen Liseleri: Fen ve matematik alanlarında derinlemesine eğitim veren liselerdir. 3. Güzel Sanatlar Liseleri: Öğrencilere güzel sanatlarla ilgili temel bilgi ve beceri kazandıran liselerdir. 4. Sosyal Bilimler Liseleri: Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarında öğrencilerin bilim insanı olarak yetiştirilmelerine kaynaklık eden liselerdir. 5. Spor Liseleri: Beden eğitimi ve spor alanında temel bilgi ve beceri kazandıran liselerdir. Ayrıca, imam hatip liseleri ve mesleki ve teknik Anadolu liseleri de ortaöğretim kurumları arasında yer alır.